جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.01.2023, 16:09

تلاش وزارت اطلاعات برای جلوگیری از تجمعات ایرانیان در اروپا


مدارک رسیده به صدای آمریکا نشان می‌دهد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با تهدید خانواده‌های فعالان ایرانی در اروپا قصد دارد آنها را از برپایی تجمعات همراهی با اعتراضات سراسری ایران منصرف کند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر با احضار خانواده‌های تعدادی از فعالان ایرانی مقیم اروپا، آنها را تهدید کرده است که چنان‌چه به برگزاری تجمعات و انتشار اخبار آن در شبکه‌های اجتماعی ادامه بدهند، تبعات آن گریبانگیر خانواده‌هایشان خواهد شد.

بنا بر اطلاعات و مدارکی که صدای آمریکا در اختیار دارد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پدر و مادر سالمند یک فعال ایرانی ساکن فرانسه را به وزارت اطلاعات احضار و گوشی‌های تلفن همراه آنها را ضبط کرده است تا به مکالمات و پیام‌های رد و بدل شده با فرزندشان دسترسی پیدا کند. آنها سپس از طریق تلفن مادرش به این فعال پیام داده و خواستار گفت‌وگو شده‌اند.

در گفت‌وگوی انجام شده بین مامور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و این فعال ایرانی که تابعیت فرانسوی دارد به او هشدار داده شده است که اگر اقداماتش را متوقف نکند پدر و مادرش به زندان اوین اعزام خواهند شد.

مامور وزارت اطلاعات همچنین می‌گوید، به فرض این که «۵ میلیون ایرانی خارج از کشور با جمهوری اسلامی مخالف باشند»، باز هم نظام جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد «امنیت» یک کشور ۸۴ میلیونی را به خطر بیاندازند و «دعوت به اغتشاش» کنند تا «زن و بچه مردم» در خیابان «امنیت» نداشته باشند.

صدای آمریکا به زودی جزئیات بیشتری از این پروژه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را منتشر خواهد کرد.

پیشتر رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نیز در ارتباط با فعالیت مخالفان جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی از آنها خواسته بود محتاط باشند.

توماس هالدن وانگ با اشاره به تظاهرات بزرگ همبستگی ۸۰ هزار ایرانی در برلین گفته بود مقامات امنیتی آلمان پی برده‌اند که سرویس‌های وابسته به حکومت ایران به هویت افراد شرکت‌کننده در تظاهرات علاقه‌مند بودند و از آنها فیلم و عکس می‌گرفتند. او افزود انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی کار شناسایی را برای حکومت ایران راحت‌تر می‌کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024