پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.07.2022, 21:18

آمریکا تحریم شبکه حمل نفت ایران را بررسی می‌کند


دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تحریم یک شبکه جهانی را بررسی می‌کند که گمان می‌رود در حمل و نقل دریایی نفت ایران دخالت دارد.

صدای آمریکا روز یکشنبه به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، از آنجا که مذاکرات با ایران برای احیای برجام متوقف شده است، دولت بایدن گام‌های تازه‌‌ای را برای به جریان انداختن مذاکرات بررسی می‌کند.

با احیای برجام، برنامه هسته‌ای ایران به عقب بر می‌گردد و در ازای محدود شدن آن، بخشی از تحریم‌ها برداشته می‌شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، تحریم‌های تازه‌ای که در دست بررسی است، یک تاجر مستقر در امارات متحده عربی و شبکه‌ای از شرکت‌هایی که مظنون به صادرات نفت ایران هستند را هدف قرار می‌دهد.

وال استریت ژورنال، تحریم‌های احتمالی تازه را بخشی از تلاش گسترده‌تر واشنگتن برای افزایش فشار دیپلماتیک بر دولت ایران برای از سرگیری گفت‌و‌گوها توصیف کرده است.

در این گزارش آمده است شبکه‌ای که زیر ذره‌بین دولت بایدن قرار گرفته است شامل شرکت‌ها و افرادی است که در آب‌های میان ایران و عراق، نفت را از یک نفتکش به نفتکش دیگر منتقل و سپس با جعل اسناد و معرفی کردن نفت مخلوط شده به عنوان نفت عراق، از سد تحریم‌های غرب علیه نفت ایران، عبور می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست دی ماه سال گذشته گزارش کرده بود که انتقال‌های مخفیانه سوخت قاچاق ایران در آب‌های جنوب ایران و معمولاً در شب انجام می‌شود تا به راحتی مورد شناسایی گارد‌های ساحلی منطقه قرار نگیرد.

بهمن ۱۳۹۹ نیز گزارش شده بود که مقامات اندونزی گفته بودند یک فروند نفتکش ایرانی و یک فروند نفتکش پانامایی را که مظنون به انجام عملیات انتقال غیرقانونی نفت در آب‌های اندونزی بودند، توقیف کرده‌اند.

این درحالی است که وزارت خزانه‌داری ماه گذشته نیز نام دو نفتکش به نام‌های «بی‌اس براوو» و «سامر ۵» را در ارتباط با تحریم‌های ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024