ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 18.12.2010, 9:58

عضويت در بسيج مدرسه يکي از شاخص هاي نمره عملي درس آمادگي دفاعي براي دختران


ايلنا: وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخش‌نامه‌اى به تمامى واحد‌هاى آموزشى خود دستورالعمل اجرايى درس آمادگى دفاعى را اعلام كرد كه بر اين اساس آشنايى با اسلحه، ميدان تيرو نظام جمع از اين درس حذف شده است و عضويت در بسيج دانش آموزى و مشاركت فعال دانش آموزان در فرايند آموزش درس نمره عملى در اين درس مشخص است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخش‌نامه‌اى به تمامى واحد هاى آموزشى خود دستورالعمل اجرايى درس آمادگى دفاعى را اعلام كرد كه بر اين اساس آشنايى با اسلحه، ميدان تيرو نظام جمع از اين درس حذف شده است.
در اين بخش نامه به دستور العمل اجرايى درس آمادگى دفاعى اشاره شده و آماده است كه؛ با توجه به اين‌كه اين درس براى اولين بار در سال تحصيلى جارى براى همه دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمايى دختران اجرا مى‌شود، موارد مربوط به ارزشيابى درس به شرح زير لازم‌الاجرا است: بر اساس مصوبه شوراى عالى آموزش‌وپرورش به همه سازمان‌هاى آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است كه نمره درس آمادگى دفاعى در مقطع سوم راهنمايى دختران‌وپسران به صورت كتبى-عملى و با تخصيص ۱۲ نمره كتبى و ۸ نمره عملى تعيين شده است.
به گزارش ايلنا، در ادامه تاكيد شده است كه با عنايت به اينكه در برنامه‌ى درسى آمادگى دفاعى دختران در دوره راهنمايى برنامه‌هاى نظامى (آشنايى با اسلحه، ميدان تير، نظام جمع و...) پيش‌بينى نشده است، نمره عملى اين درس براساس معيارهاى زير توسط دبير مربوط تعيين مى شود: مشاركت فعال دانش آموزان در فرايند آموزش درس، يادگيرى مهارت‌هاى عملى پيش‌بينى شده در دروس مانند مهارت‌هاى عملى بخش زلزله مشاركت در تدوين محتواى مطالب درس هشتم و فعاليت در بسيج دانش‌آموزى مدرسه.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آموزش آمادگى دفاعى براى دانش‌آموزان دختر مقطع سوم راهنمايى امسال براى اولين بار در مدارس اجرا شده است، كه در سال گذشته به صورت آزمايشى آموزش آن در مدارس آغاز شد. بر اين اساس ارائه اين آموزش به دانش‌آموزان دختر در حالى است كه هنوز خلا و كمبود آموزش مهارت‌هاى زندگى به دانش‌آموزان در مدارس در برنامه‌هاى وزارت آموزش و پرورش ديده مى‌شود.