iran-emrooz.net | Mon, 01.05.2006, 14:46
نماينده ولي فقيه در سپاه: رابطه ولايت فقيه با نبوت و امامت به گونهاي است كه انكار يك جز منجر به انكار بقيه هم ميشود
نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به اينكه سه ركن معنويت، بصيرت، ولايتمداري براي مردم و به خصوص پاسداران حياتي و ضروري است، گفت: نقش معنوي در خلاقيت و موفقيت انسان در عرصههاي مختلف بسيار تعيينكننده است و اثرگذاري معنويت در رفتار انسانها قابل مقايسه با عوامل ديگر نيست.
به گزارش "ايلنا"، علي سعيدي در مراسم گراميداشت روز عقيدتي سياسي سپاه در حسينيه ثارالله ستاد مشرك سپاه با بيان مطلب فوق افزود: معنويت تركيبي از سه ركن باور، اعتراف و عملكرد است. اگر كسي به حقايق باور داشت، پس از اعتراف به آن عمل كرد و در اعتقادش پايدار بود و همگرايي در بين اين سه رفتارش وجود داشت، ميتوان گفت ايمان و معنويت دارد.
وي در ادامه آيتالله شهيد مطهري را شهيد جبهه فكر و عقيده دانست و افزود: اگر كسي در دوران غيبت امام زمان (عج) به فرمان ولي فقيه عمل كرد و به جبهه رفت و شهيد شد، مهمترين موتور محركهاش باور است يعني اگر همه موانع را كنار بزند به اعتقادش كه همان تبعيت از ولايت فقيه است، عمل كند، ميگوييم باور دارد.
سعيدي اظهار داشت: بصيرت و فهم سياسي دومين ركني است كه بايد در وجود پاسداران باشد چون استحكام مباني اعتقادي و نظري در اسلام موجب جريانشناسي، دشمنشناسي و تهديدشناسي ميشود.
وي با انتقاد از رواج تفكر منحط صوفيگري در جامعه، دينسازي و مسلكسازي را تهديداتي دانست كه مردم و به خصوص پاسداران در صورت داشتن شناخت به دام آن نخواهند افتاد.
سعيدي با تاكيد بر اينكه كسي كه مشروعيت مردمي صرف دارد و باكسي كه مشروعيت الهي دارد، تفاوت ميكند، عنوان كرد: اختلاف در منشاء مشروعيت در قانونگذاري است. مردم با راي دادن به حكومت فعليت ميدهند اما مشروعيت حكومت از ذات خدا است و اگر قانون مهر مشروعيت نداشته باشد، قانون نيست.
وي با اشاره به ماهيت ولايت فقيه در حكومت اسلامي افزود: يكي از شاخصههاي حق اين است كه همواره بايد با خط ولايت فقيه بود و تداوم همراهي داشت.
وي تصريح كرد: رابطه ولايت فقيه با نبوت و امامت به گونهاي است كه انكار يك جز منجر به انكار بقيه هم ميشود يعني انكار ولي فقيه موجب انكار نبوت و امامت ميشود.
وي در ادامه توضيح داد: اگر دو بخش معنويت و بصيرت و فهم سياسي تجلي كند و شكل بگيرد ركن سوم كه ولايتمداري است حاصل ميشود.
وي فلسفه ولايتمداري را اعتقادمحوري، رسالتمحوري و تبعيتمحوري دانست و خاطرنشان كرد: ولايتمداري پايه اعتقاد دارد چون تنها كانون تحقق توحيد ربوبي است و بدون اتصال به ولايت فقيه نميتوان به امامت و نبوت متصل شد.
سعيدي تصريح كرد: در بحث رسالتمحوري نيز مسووليت سپاه پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن است كه مسووليتي الهي است و ولايت فقيه نيز مسوول اصلي پاسداري از انقلاب است، در بحث تبعيتمحوري نيز ولايت فقيه فرمانده كل قوا است و برپايه رعايت سلسله مراتب فرماندهي سپاه تابع محض ولايت فقيه اس