چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.11.2010, 3:24

تقليد از مراجعی که با آقای خامنه ای ديدار کردند باطل و حرام است

بيانيه مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن):تقليد از مراجعی که با آقای خامنه ای ديدار کردند باطل و حرام است

بيانيه شماره ۱۴ مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن)
بسم الله الرحمن الرحيم

م نَ الْمُؤْم ن ينَ ر جَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْه فَم نْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَم نْهُم مَّن يَنتَظ رُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْد يلًا (احزاب،۲۳)

از ميان مؤمنان مردانى‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نکردند

ملت مظلوم و ستمديده ايران!
روزهايی که گذشت، آبستن اتفاقاتی بود که در تقويم تاريخ ايران زمين، برگ زرينی ديگر از ظلم ستيزی ايرانيان را رقم زد. به رسميت نشناختن خواسته ها و اوامر حاکمان ظلم پيشه و ديکتاتور ماب سرزمينی که بزرگمردانی چون حضرت علی ابن موسی الرضا عليه السلام و کورش کبير در آن خفته اند، وظيفه ما فرزندان اين دو بزرگوار است. سرزمين غنی ايران که با توجه به منابع زير زمينی می بايست يکی از ثروتمندترين ممالک دنيا باشد، متاسفانه در طول سالها حکومت حاکمان نا لايق و بی تدبير، بيت المالی که می بايست به نفع مردم هزينه شود و در راه آبادی آن خرج شود، صرف اعمال بيهوده ای گشته است که نه برای حکام ثمر دنيوی و اخروی داشت و نه برای مردم سودی. فقر در شهرها بيداد می کند و حاکمان سرزمين ما ميلياردها تومان را هزينه سفرهايی نموده اند تا شايد بتوانند حکومت نامشروع خويش را در ديد عامه مردم مشروع جلوه دهند.

مع الاسف در طول ۲۱ سالی که از حکومت آقای خامنه ای می گذرد، حاکمی که خود را ولی امر مسلمين و نايب حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه می داند، اين هزينه ها و دست درازی به بيت المال مردم ايران، از ترک، کرد، عرب، بلوچ گرفته تا ترکمن، لر، شمالی و فارس، از شيعه، سني، درويش، صوفی و اسماعيلی گرفته تا مسيحي، ارمنی و کليمي، به حد اعلای خود در طول تاريخ ايران رسيده است. نزديکترين نمونه اين دست درازی و دزدی از بيت المال مردم ايران، در سفر شکست خورده و مفتضح آقای خامنه ای به قم می باشد. سفری که ميليارد ها تومان هزينه در بر داشت در حالی که برای ايشان نتيجه ای جز ثبت شکستی ديگر در کارنامه سياه و غير قابل دفاع حکومتش در بر نداشت. سفری که به دليل حسادت بسيار آقای خامنه ای از وداع و تشييع با شکوه مردم ايران از پيکر پاک و مطهر پدر معنوی خويش، عالم مبارز، مرجع مجاهد، مرحوم حضرت آيت الله العظمی منتظری رحمه الله عليه، استقبالی نمايشی ترتيب دادند آنهم در جو شديد نظامی و امنيتی آن روز قم، که حتی

ورودی های شهر بسته شده بود. جمعيتی که اکثرا با وسايل نقليه حکومتی از شهرهای ديگر به قم آورده شده بودند در تنگترين خيابان های شهر برای استقبال گردآوره شده بودند تا شايد در تصاوير تلويزيوني، جمعيت بيش از آنچه که هست نشان دهد. همينطور با برنامه خاص طرح ريزی شده بود تا آقای خامنه ای پس از دست رفته ديدن مشروعيت مردمی و قانونی خود، بتواند شايد با ديدار از زعيم حوزه علميه قم حضرت آيت الله العظمی شيخ حسين وحيد خراسانی دام ظله العالي، مشروعيت مذهبی پيدا کند و خود را به عنوان يکی از مراجع تقليد شيعيان معرفی کند. مکری که با طرد نمودن ايشان از سوی حضرت آيت الله العظمی وحيد خراسانی حفظه الله، برای آقای خامنه ای نتيجه ای جز شکست و بی آبرويی نداشت و حضرت باری تعالی چون فرموده اش: وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاک ر ينَ (و [دشمنان] مکر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مکر در ميان آورد و خداوند بهترين مکرانگيزان است) مکر و حيله را به خود مکاران باز گرداند.

اگر چه افرادی چون آقايان شيخ ناصر مکارم شيرازي، شيخ عبدالله جوادی آملي، سيد موسی شبيری زنجانی و شيخ لطف الله صافی گلپايگانی و اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم متشکل از افرادی چون شيخ حسين نوری همداني، شيخ صادق لاريجاني، شيخ محمد يزدي، سيد محمود هاشمی شاهرودي، شيخ محمد تقی مصباح يزدي، سيد احمد خاتمی و شيخ احمد جنتی با ايشان ديدار کردند ولی با نگاهی اجمالی به کارنامه اين افراد در طول ۳۲ سال سپری شده از انقلاب اسلامي، می بينيم که ايشان از گمارده های حکومت و دست پروده شخص آقای خامنه ای هستند که در تمامی ستم ها، شخص رهبری را ياری کردند، گويی فراموش نموده اند که من اعان ظالما على ظلمه سلطه الله عليه (هرکس ظالم را در ظلمش ياری کند، خداوند او را تحت سلطه ظالم قرار می دهد). اشخاصی که از مواجب بگيران حکومت ضد دينی و ضد مردمی ايران می باشند دين خود را چه نا آگاهانه با ديدار خويش از معاويه زمان معاصر دگربار چون گذشته فروختند. اگر نام ها را بار ديگر مرور کنيم، خواهيم ديد که هيچ کدام از حضرات مذکور، در طول تاريخ معاصر، جز مداحی از حکومت و شخص آقای خامنه ای کار ديگر انجام نداده اند. افرادی که بعضا هم نشين بزرگانی چون مرحوم آيات عظام سيد محمد کاظم شريعتمداري، سيد محمد روحاني، سيد محمد شيرازي، شيخ محمد تقی بهجت، شيخ ميرزا جواد تبريزی و شيخ حسينعلی منتظری (رضوان الله تعالی عليهم اجمعين) بوده اند که هرگز زير سلطه حکومت جائر نرفتند.

گويی امروز در حوزه علميه قم، قحط الرجال است و به همين سبب افرادی نظير حضرات مذکور، بزرگان حوزه در نظر حکومت قلمداد می شوند در حالی که شخصيتی بزرگ، مرجعی اعلم، مومنی با تقوا و روحانی مستقلی چون زعيم حوزه علميه قم، حضرت آيت الله العظمی شيخ حسين وحيد خراسانی حفظه الله و مراجعی بزرگوار چون حضرات آيات عظام سيد تقی قمی طباطبايي، سيد صادق روحاني، سيد صادق شيرازي، سيد عبدالکريم موسوی اردبيلي، شيخ يوسف صانعی و روحانيان مجاهد و ظلم ستيزی چون حضرات آيات شيخ اسدالله بيات زنجانی و شيخ محمد صادقی تهراني، در اين شهر حضور دارند و از ديدگاه

علمی و در وادی تقوا، به مراتب بالاتر از ايشانند. حضرات آياتی که روی روحانيت شيعه را در تاريخ معاصر سفيد کردند و علی رغم تهديدها و فشارها تن به خفت بيعت با آقای خامنه ای از طريق ديدار با وی ندادند.

از ميان تمامی آيات عظام مستقل و معتقد و عامل به مبانی فقه و شرع، فشارها بر زعيم حوزه حضرت آيت الله العظمی وحيد خراسانی حفظه الله به مراتب بيشتر بود، که ايشان با ايستادگی و مقاومت مثال زدنی خود، باعث شد تا از ديدگاه اکثر مراجع، فقها، علما، روحانيون و مدرسين چه در حوزه علميه قم و چه در حوزه علميه نجف اشرف، به عنوان زعيم حوزه های علميه، مرجع اعلای شيعيان جهان و رهبر مذهبی و معنوی پيروان راستين حضرت امير عليه السلام ناميده شود.

آری حضرت آيت الله العظمی وحيد خراسانی دام ظله العالی و ديگر حضرات آيت عظام مستقل و مجاهدی که با طرد نمودن آقای خامنه ای در مبارزه حق عليه باطل، چون فرموده حضرت حق عز و جل: وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاط لُ إ نَّ الْبَاط لَ کَانَ زَهُوقًا (و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است)، باطل را شکست خورده و از بين رفته پنداشتند و خود را مصداق بارز مؤمنانی معرفی کردند که با خدای خود عهد بستند و به آن صادقانه وفادار ماندند.

اما آنان که دم از اسلام می زنند و خود را مرجع می دانند ليک با ديدار با آقای خامنه ای که پرونده ای سياه از نظر انسانی و ايمانی دارد، تمامی نصوص صريح و ضروريات فقه و حتی اقل مسلمات شرع را زير پا نهادند، چون فرموده جل و علی: وَالَّذ ينَ کَفَرُواْ أَوْل يَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْر جُونَهُم م ّنَ النُّور إ لَى الظُّلُمَات أُوْلَئ کَ أَصْحَابُ النَّار هُمْ ف يهَا خَال دُونَ (کسانى که کفر ورزيده‏اند سرورانشان [همان عصيانگران=] طاغوتند که آنان را از روشنايى به سوى تاريکی ها به در مى‏برند آنان اهل آتش اند که خود در آن جاودانند)، توصيف ديگری نمی توان يافت. کسانی که در سخن می گويند ما پيرو اسلام ناب محمدی هستيم ليکن در عمل تمامی جنايات خلاف انسانيت که همان خلاف اسلام باشد را تاييد می کنند و با اين عمل در تمامی قتل ها، اعدام ها، تجاوزها، هتک حرمت ها، زندانی کردن ها، دزدی ها، ظلم ها و تمامی جناياتی که به فرمان مستقيم شخص آقای خامنه ای بر مردم مظلوم ايران روا داشته شده است شريک اند. آری ايناند، افرادی که خداوند فرموده است: سَوَاء عَلَيْه مْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْف رْ لَهُمْ لَن يَغْف رَ اللَّهُ لَهُمْ إ نَّ اللَّهَ لَا يَهْد ی الْقَوْمَ الْفَاس ق ينَ (براى آنان يکسان است چه برايشان آمرزش بخواهى يا برايشان آمرزش نخواهى خدا هرگز بر ايشان نخواهد بخشود. خدا فاسقان را راهنمايى نمى‏کند).

ملت رنج کشيده ايران!
رسانه های حکومتی از ديدار جمع کثيری از مدرسين حوزه علميه قم با آقای خامنه ای سخن به ميان آوردند که افراد جامعه مدرسين بارزترين اين افراد هستند. هر چه سياهه ی مدرسين ديدار کرده با آقای خامنه ای را مرور می کنيم، در کنار صدها بزرگ مدرسين مستقلی که در حوزه علميه قم شاگردان

زيادی دارند، نامهای بزرگی چون حضرات آيات سيد رسول موسوی تهراني، شب زنده دار، يثربی کاشاني، شيخ محمد شاه آبادي، شيخ مصطفی هرندي، سيد احمد مددي، شيخ حسن جواهری و سيد محمد علی احمدی نمی يابيم. افرادی که پروردگار تبارک و تعالی در توصيفشان فرمود: إ نَّ الَّذ ينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْه مْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (محققا کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏سپس ايستادگى کردند بيمى بر آنان نيست و غمگين نخواهند شد).

بزرگواران!
حال سئوال ما اعضاء جامعه مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن) از آقای خامنه ای اين است که حقيقتا آيا می توان باور کرد، شما برای ديدار با آقايان مکارم شيرازي، شبيری زنجاني، جوادی آملی و صافی گلپايگانی و همينطور اعضاء جامعه مدرسين حوزه علميه قم که نهادی کاملا حکومتی است و اعضای آن افرادی اند چون شيخ محمد يزدی و سيد محمود هاشمی شاهرودي، رؤسای ۲۰ سال گذشته قوه قضاييه که جناياتشان شهره خاص و عام است، و همچنين شيخ صادق لاريجانی که حال مسئول دستگاه قضاست و جنايات وی روی دو رئيس پيشين را در قساوت و بی رحمی سفيد نموده است و همچنين افرادی چون شيخ حسين نوری همداني، شيخ محمد تقی مصباح يزدي، شيخ احمد جنتی و سيد احمد خاتمي، ميلياردها تومان از کيسه بيت المال مردم هزينه نموده ايد؟ سئوال اينجاست که شخص آقای خامنه ای اگر فقط قصد ديدار با آقايان مراجع و روحانيون حکومتی نظير حضرات مذکور را داشت چرا به قم سفر کرد؟ در حالی که می توانست براحتی فقط با فرستادن يک پيغام، اين آقايان را احضار کند، و يقينا همه ديدارکنندگان با ايشان با سر به تهران می آمدند تا از وی ديدار کنند و سهم خويش را از بيت المال بگيرند و مدح و ستايش ولی جائر که همان طاغوت زمان است، نمايند.

مقلدين مراجع تقليد!
ما مدرسين قم و نجف هيچ مرجعی را از مرجعيت خلع نمی کنيم، چون خلع مرجعيت يک بدعت است، ليک از نظر فقهی و شرعی با توجه به نصوص صريح اسلامی و آيات و احاديث شريف حضرات معصومين عليهم السلام اعلام می داريم که تقليد از مراجعی که با ديدار خويش از آقای خامنه ای تمامی نصوص صريح اسلامی و مسلمات و ضروريات فقه و شرع را نقض نموده اند باطل و حرام است.

ملت شريف ايران!
جامعه مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن) پيروز واقعی اين روزهای ايران را مردم مؤمن و معتقد شهر مقدس قم، مدرسين و طلاب مستقل و مراجع بزرگوار تقليد مستقل می داند که با ديدار نکردن از آقای خامنه اي، نشان دادند که بر خلاف ادعاهای بی اساس حکومت و حکومتيان، حتی در قشر سنتی مذهبی قم نيز، آقای خامنه ای يک چهره کاملا مطرود است و نه تنها صلاحيت مذهبی ندارد که حتی مشروعيت مردمی نيز ندارد.

دلسوزان وطن!
بدينوسيله ما برادران شما در جامعه مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن) با قاطعيت تمام اعلام می داريم که زعيم حوزه های علميه، حضرت آيت الله العظمی شيخ حسين وحيد خراسانی و مراجع بزرگوار تقليد حضرات آيات عظام سيد تقی قمی طباطبايي، سيد صادق روحاني، سيد صادق شيرازي، شيخ يوسف صانعي، سيد عبدالکريم موسوی اردبيلی و روحانيون بلند پايه، مجاهد، مستقل و ظلم ستيزی چون حضرات آيات شيخ اسدالله بيات زنجانی و شيخ محمد صادقی تهرانی و صدها مدرسين مستقل حوزه علميه قم که با قبول تبعات سخت و خطرناک مخالفت علنی با شخص آقای خامنه ای و اعتراض به جنايات وحشيانه غير انساني، غير دينی و غير شرعی رهبري، افتخار روحانيت عصر ما در تاريخ تشيع می باشند و بار ديگر در عمل ثابت نمودند که روحانيت و مرجعيت واقعی و مستقل شيعه چون هميشه، حسب وظيفه انسانی و شرعي، مأمن و پناه مردم مظلومان و خصم ظالمان و طاغوتيان است.

آری اين در حقيقت مؤمنان کسانى‏اند که به خدا و پيامبر او گرويده و شک نياورده و با مال و جانشان در راه خدا جهاد کرده‏اند اينانند که راستکردارند.

و من الله التوفيق

جامعه مدرسين و طلاب قم و نجف(متقن)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024