جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.08.2010, 18:35

دیدار شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر و جبهه ملی ایران با دکترعلی ناظری

در روز آدینه پنجم شهریور 1389، گروهی از هموندان همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران و شخصیت های جبهه ملی ایران به دیدار دکتر علی ناظری و خانواده ایشان رفتند. دکتر علی ناظری که هموند شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران، دبیر کل جامعه سبز مدنی و از کوشندگان حقوق بشر و جامعه دندانپزشکی ایران می باشند، در آخرین روزهای خرداد 1389، در خانه خود توسط نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه بازداشت و به بند الف زندان اوین منتقل شدند. ایشان پس از نزدیک دو ماه بازداشت، چند روز پیش با وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شدند.

در این دیدار، نخست آقای ناظری به دوران زندانی بودن خود اشاره نمود و اینکه بازجویان برخوردی نسبتا مودبانه داشتند. یکی از بزرگترین اتهامات ایشان همکاری با شورای همبستگی بود که ایشان در پاسخ گفته بود که افتخار دارد با گروهی همکاری می کند که با هرگونه خشونت مخالف است و بهترین چهره های سیاسی ملی و مدنی را در بر دارد. آقای ناظری درادامه بازجویی خود گفته بودند که به علت فشارهای امنیتی و زندانی شدن بخش عمده ای از اعضای همبستگی، هنوز شورا نتوانسته مراحل قانونی خود را طی نماید و اساسنامه و شرح وظایف را تدوین نماید. همبستگی پس از انتخابات بزرگترین هزینه را با زندانی شدن هموندان خود پرداخت کرده است.

آقای هرمیداس باوند گفتند که ما باید مخالفت با خشونت را در جامعه نهادینه کنیم. متاسفانه اشتباهات پی در پی حکومت، خشونت را در صحنه داخلی و خارجی با ابعاد بزرگی نمایان ساخته که امکان دارد به جامعه و آینده آن زیان های غیر قابل جبرانی بزند.

آقای کورش زعیم دبیر سیاسی همبستگی نیز درباره هزینه سنگین همبستگی در جریان اخیر اشاره نمود و نسبت به رای شش سال زندان برای آقای رسول بداغی و ادامه بازداشت غیرقانونی حشمت تبرزدی، عبدالله مومنی، محمد اولیایی فرد ورفیعی دیگر هموندان شورای همبستگی ابراز نگرانی نمودند. بانو گیتی پورفاضل هم از بازجویی روزهای اخیر خود به وسیله نیروهای امنیتی به خاطر دفاع از موکلان خود اشاره نمودند و گفتند دادگاه آقای تبرزدی در روز پانزدهم شهریور ماه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار می شود.

آقای عیسی خان حاتمی گفتند امروز مشکل ما این است که حاکمیت برای ما هیچ حقوق شهروندی قائل نیست و ملت را به چشم رعیت نگاه می کنند. تا زمانی که حاکمیت این دیدگاه خود را نسبت به مردم عوض نکند زمینه همه نوع واکنش مردم نسبت به حکومت وجود دارد.

در این دیدار، بانوان گیتی پورفاضل، سمیرا جمشیدی، و آقایان هرمیداس باوند، جمال درودی، علیرضا جباری، اسماعیل مفتی زاده، کورش زعیم، عیسی خان حاتمی، محمد اویسی، حیدری، محمدرضا خوانساری، بیژن جانفشان، پیمان عارف، درخشندگی و امین کرد حضور داشتند. بانو ناظری و دختر ایشان از دوستان آقای ناظری به خاطر پشتیبانی عاطفی نسبت به ایشان و خانواده سپاسگزاری نمودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024