جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 29.06.2010, 16:24

سخنرانی دکتر نیره توحیدی در اتریش - وین

انجمن فرهنگی ایرانیان مقیم اتریش
با همکاری ً جامعه مستقل زنان ایرانی در اتریش ـ وین

برگزار می‌کنند:

نقش زنان ایران از جنبش مشروطه تا جنبش سبز
سخنران: دکتر نیّره توحیدی


دکتر نیره توحیدی استاد جامعه شناسی و توسعه زنان و مدیر دپارتمان مطالعات زنان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج می باشد. او همچنین عضو هیاًت علمی مرکز مطالعات خاور نزدیک در دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس است. توحیدی لیسانس خود را در رشته روانشناسی و حامعه شناسی از دانشگاه تهران، و فوق لیسانس و دکترای خود را در روانشناسی تربیتی از دانشگاه ایلینویز دریافت کرده است.

دکتر توحیدی موفق به دریافت چند بورس علمی و دوره های فوق دکترا، از جمله در دانشگاه های هاروارد، استانفورد، مرکز بین المللی تحقیقاتی وودرو ویلسون در واشنگتن، و بنیاد فولبرایت شده است. او مدتی نیز در زمینه زنان و توسعه در کشورهای خاور میانه و قفقاز مشاور سازمان ملل بوده است.

تاًلیفات و نوشته های متعدد نیره توحیدی در زمینه جامعه شناسی زنان و جنبش های دینی، زنان و تحولات اجتماعی و جهانی شدن، قومیت، جنسیت و دموکراسی در مجله ها و کتب دانشگاهی به زبان های مختلف ( از جمله انگلیسی، فارسی، ترکی، روسی، اسپانیایی، و عربی ) به چاپ رسیده اند.

از جمله کتب و تاًلیفات اخیر ایشان عبارتنداز: جنسیت، جهانی شدن و دین: سیاست شناسی حقوق زنان در جوامع کاتولیک و مسلمان(2001)، زنان در جوامع مسلمان: کثرت در میان وحدت (1998)، فمینیسم، اسلام گرایی و دموکراسی در ایران (1996). افزون بر نوشته های دانشگاهی، مقالات و مصاحبه های متعددی از دکتر توحیدی در نشریه های ایرانی و غیر ایرانی به چاپ
رسیده است.

زمان: دوشنبه 19 یولی 2010، ساعت 19
مکان: Albertgasse 23, 1080 Wien

ورود برای همگان آزاد است

Iranische Kulturgemeinde in Österreich: Bindergasse 5-9/1, 1090 Wien .(JavaScript must be enabled to view this email address)
Bankverbindung BA, Kontonummer: 0957-50394/00, BLZ: 12000



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024