پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2010, 19:12

گزارشی از تظاهرات علیه اعدام‌ها در شهر دوسلدرف

در روز شنبه ۱۵ ماه می بنا به دعوت فدراسیون کرد‌های مقیم آلمان، تظاهرات بزرگی‌ در شهر دوسلدرف ترتیب داده شده بود که از سوی کرد‌های عراق، ایران، ترکیه و سوریه و همچنین حزب دمکرات کردستان ایران-آلمان، حزب کومله کردستان-آلمان، سازمان فدائیان خلق ايران اکثریت-غرب آلمان و نیز فدراسیون کارگران ترکیه DIDF ، مورد پشتیبانی‌ وسیع قرار گرفت.

در این آکسیون بین‌المللی که بیش از ۲۵۰۰ نفر شرکت کننده داشت، تظاهر کنندگان علیه اعدام و ترور و شکنجه شعار داده و اعدام ناجوانمردانه فرزاد کمانگر و یارانش را به شدت محکوم کردند.

این تظاهرات از ساعت ۱۱:۳۰ صبح از مقابل دفتر سنديکای کارگران DGB شروع و به شکل راه پیمایی که طول جمعیت آن، بیش از یک کیلومتر بود، تا مرکز شهر ادامه یافت. عکس‌های قربانیان ، پلاکارد‌ها و حضور فعال زنان و مادران مبارز کرد با لباس‌های کردی در پیشاپیش راه پیمایی، آلمانی‌‌ها و توریست‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در طی‌ طولانی‌ مسیر، خبرنگاران آلمانی‌ و خارجی‌ سرگرم مصاحبه و تهیه فیلم و خبر بودند و در پایان راه پیمایی بیش از ۱۲ سخنران از احزاب آلمانی‌ و کردی و ایرانی‌ با پیام‌های کوتاه خود، با افشای جنایات هولناک جمهوری اسلامی بر ضرورت همبستگی‌ بین‌المللی برای قطع اعدامها و آزادی زندانیان سیاسی در ایران و رعایت حقوق بشر، تاکید ورزیدند.











 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024