جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.05.2010, 22:08

تجمع و راهپیمائی خود جوش حدود پانصد نفر از ایرانیان کلن ، آخن، اسن بوخوم و دورتموند در اعتراض به اعدام‌ها

تجمع و راهپیمائی خود جوش حدود پانصد نفر از ایرانیان کلن ، آخن، اسن بوخوم و دورتموند
در محکوم کردن اعدام تبهکارانه ۵ نفر از جوانان ایران


خبر ناباورانه اعدام ۵ جوان ایرانی توسط خون آشامان اسلامی حاکم بر سرزمین مان از صبح روزیکشنبه همه ایرانیان را به شدت متاثر وپریشان کرد.بسیاری در اولین واکنش ها به فکر محکوم ساختن این جنایت و افشای آن در انظار بین المللی بودند.

از ساعت ۵ بعد ازظهر یکشنبه با فراخوان و تلاش افراد، گروه ها و کانون های سیاسی ، فرهنگی و حقوق بشری ایرانی در شهرهای کلن ، آخن، اسن بوخوم و دورتموند جمعیتی حدود پانصد نفر در میدان مرکزی شهر کلن تجمع کردند. جمعیت با سر دادن شعار ها ،اجرای سخنرانی و خواندن پیام های مختلف به زبان های فارسی و آلمانی اعدام جوانان کرد و فارس را توسط جنایتکاران اسلامی محکوم کرد. اغلب شرکت کنندگان با شعارهایشان نه تنها اعدام جنایتکارانه فرزندان ایران را محکوم کردند بلکه ، در نزدیکی سالگرد انتخابات ، بر این نکته تاکید داشتند که انتخاب ایرانیان دیگر انتخابی در درون رژیم اسلامی نیست بلکه انتخابیست بین رژیم جمهوری اسلامی و رژیمی که قانون اساسی و سایر قوانینش بایستی مبتنی بر مفاد شناخته شده و بین المللی حقوق بشر استوار باشد.

پس از آن شرکت کنندگان این تجمع را با راهپیمائی تا یکی دیگر از میادین شهر ادامه دادند. بسیاری از شهروندان آلمانی تحت تاثیر احساسات و شعارهای جمعیت تظاهرکنندگان قرار داشتند و با آنها ابراز همدلی و همراهی می کردند. طی یازده ماه گذشته اغلب آلمانی های شهرهای کلن، آخن، اسن بوخوم، دورتموند و بسیاری از شهرهای دیگر آلمان با واقعیت رژیم اسلامی حاکم بر ایران آشنا شده و تعدادی از آنها در تظاهرات ها و سایر فعالیتهای ایرانیان که برای احقاق حقوق مردم در بند ایران صورت می گیرد ایرانیان را همراهی می کنند.

امضا کننده گان زیر تعدادی از فراخوان دهندگان این تظاهرات بودند.

جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراتیک مردم ایران ـ کلن
پشتیبانان دموکراسی و حقوق بشر ـ اسن
جمعیت کردهای مدافع حقوق بشر ـ کلن
جوانان و دانشجویان موج سبز ـ کلن
اتحاد برای ایران ـ دوسلدورف
اتحاد برای ایران ـ کلن، بن
خانه همبستگی مهر








 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024