پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2010, 19:41

دیدار عبدالله نوری با خانواده مجید توکلی (تصویر)

عبدالله نوری در دیدار با خانواده مجید توکلی دانشجوی در بند دانشگاه امیر کبیر: "صبر و تحمل در مقابل شداید و سختی ها را تنها راه در وضعیت کنونی میدانم"

خانواده مجید توکلی دانشجوی دربند دانشگاه امیرکبیر و تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با عبدالله نوری دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار که در منزل عبدالله نوری برگزار شد پدر و برادر مجید توکلی شرح مختصری پیرامون آخرین وضعیت مجید توکلی ارائه کردند. ایشان با اشاره به محدودیت ها و فشار های غیر قانونی بر این فعال دانشجویی از جمله مانع تراشی در دادن وقت ملاقات، نگهداری در سلول انفرادی در حین بازجویی و حتی پس از تشکیل دادگاه، ممانعت از رفتن به هواخوری (از زمانه بازداشت تا مدتی قبل)، ممانعت از ورود خانواده و وکیل به دادگاه انقلاب و حتی ممانعت از تماس تلفنی، شجاعت و صراحت مجید توکلی در سخنرانی ۱۶ آذر را عامل اصلی این غرض ورزی ها عنوان کردند و در ادامه فشار های غیر قانونی بر مجید توکلی و خانواده اش را موجب تشدید بیماری پدر و مادر این دانشجوی زندانی دانستند. خانواده ی توکلی با اشاره به بازداشت های قبلی مجید توکلی در سال های ۸۶ و ۸۷ دلیل اصلی بازداشت های پیاپی فرزندشان را فعالیت های نقادانه و آزادیخواهانه ی وی به عنوان یک فعال دانشجویی دانستند.

در ادامه عبدالله نوری ضمن ابراز همدردی با خانواده ی توکلی به ذکر خاطراتی از دوران زندان خویش پرداخت و اظهار داشت: "شرایط سختی که بر شما و دیگر خانواده زندانیان می گذرد برای من کم و بیش قابل درک است. ای کاش مسئولین خود و خانواده هایشان را برای دقایقی به جای خانواده زندانیان قرار میدادند و آن چه را در آن شرایط برای خودشان انتظار داشتند برای دیگران هم همانگونه عمل می کردند. حکومت با دلجویی از خانواده زندانیان شاید بتواند راه نفوذ و تأثیری بر زندانیان بیابد و بالعکس با سختگیری نسبت به خانواده زندانیان که در بسیاری از موارد هیچ نقشی در موضع گیری های زندانی هم ندارند زندانی و خانوده را نسبت به حکومت به شدت بدبین می کنند." وی ضمن ابراز امیدواری برای تغییر شرایط کشور، صبر و تحمل در مقابل شداید و سختی ها را تنها راه در وضعیت کنونی دانست.








 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024