پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 03.04.2010, 19:09

بهمن قبادی از جشنواره بین المللی فیلم هلند دو جایزه گرفت

بهمن قبادی، فیلمساز ایرانی برای كارگردانی فیلم سینمایی «كسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» دو جایزه از جشنواره بین المللی فیلم Movies That Matter هلند گرفت.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «كسی از گربه های ایرانی خبر نداره» پنجمین ساخته بهمن قبادی در جشنواره بین‌المللی فیلم Movies That Matter در شهر لاهه كشور هلند به نمایش در آمد و توانست جایزه Movie Squad All Rights و جایزه یک عمر فعالیت سینمایی را با عنوان Lifetime Achievement را تصاحب كند.

این فیلم در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم Movies That Matter در شهر لاهه هلند با حضور بهمن قبادی، وزیر فرهنگ و هنر هلند و همچنین تنی چند از شخصیت های سیاسی و فرهنگی این كشور به نمایش درآمد و از طرف حقوق بشر، جایزه یک عمر فعالیت سینمایی را به خاطر ساختن فیلم های تأثیرگزار و دفاع از بشریت و ارزش گذاشتن به ماهیت بشری را دریافت کرد.

اعضای هیأت داوران این بخش از جشنواره شامل 5 جوان بودند كه از بین ۹ فیلم، فیلم سینمایی «كسی از گربه های ایرانی خبر نداره» را منتخب اعلام كردند و جایزه Movie Squad All Rights به همراه جایزه نقدی جشنواره را به بهمن قبادی اهدا كردند. این فیلم همچنین از طرف موسسه فیلم هلند، برای برنامه‌های آموزشی این كشور انتخاب شد.

فیلم «كسی از گربه های ایرانی خبر نداره» توسط كمپانی پخش كننده اسپانیایی خود Altaفیلم، از ۲۷ فروردین در سینماهای سرتاسر اسپانیا بر روی پرده خواهد رفت. برای همین منظور بهمن قبادی در حال حاضر برای انجام مصاحبه با رسانه های گروهی و همچنین معرفی بیشتر این فیلم در اسپانیا بسر می‌برد.

همچنین «سینه آرت»Cineart کمپانی پخش کننده هلندی این فیلم، به زودی این فیلم سینمایی را در سینماهای کشور هلند به نمایش در خواهد آورد. این در حالی است که اکران این فیلم در سینماهای کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و هلند همزمان در یک ماه اتفاق می افتد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024