شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 12.03.2010, 23:20

تجمع و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به مشکلات صنفی

دانشجویان دانشگاه مازندران در دو روز پیاپی در این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار نمودند. این دو تجمع که در اعتراض به فشار‌های مسئولین این دانشگاه به دانشجویان برگزار شده بود، بدون خشونت و درگیری خاصی به اتمام رسید.

این دانشجویان با قرار دادن ظروف غذای خود بر روی کف سلف سرویس مرکزی دانشگاه یک ساعت سلف مرکزی را به تعطیلی و مسئولین دانشگاه را برای مذاکره به سلف سرویس کشاندند. یکی از دانشجویان معترض در این باره می‌گوید: « بعد از افزایش روز به روز فشارها بر ما و احضار گسترده ی جمعی از دانشجویان دانشکده علوم پایه به کمیته ی انضباطی و لغو تمامی نشریات و برنامه‌های دانشجویی ما راهی نداشتیم جز اینکه امروز در سلف دانشگاه جمع شویم. غذاهایمان را هم که در اثر ضعف مدیریت دانشگاه، غیرقابل مصرف ترین ماده دنیاست را روی زمین قرار دادیم و با سکوت کامل اینجا ایستادیم تا مسولین بیایند و با دانشجویان به مذاکره بنشینند. این برنامه‌های آرام در شرایطی که هرگونه اعتراضی با بازداشت و سرکوب شدید مواجه می‌شود، تنها راهکار ما در این شرایط خفقان است که آن را به شدت و از این به بعد پیگیری خواهیم کرد.»

این تجمع در روز چهارشنبه نوزده اسفند با حضور چند تن از مسئولین دانشجویی دانشگاه و قول آنها مبنی بر مذاکره با دانشجویان به اتمام رسید. این اولین بار در یکسال گذشته است که در حین اعتراضات دانشجویی دانشجویان مازندران، حراست این دانشگاه با دانشجویان درگیر نمی‌شود و جو مراسم را به آشوب و التهاب نمی‌کشاند



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024