سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 20.08.2008, 20:58

گلشيفته فراهانی، بازيگر جوان سينمای ايران به خاطر بازی در یک فیلم خارجی ممنوع الخروج شد.

رادیوفردا: گلشيفته فراهانی، بازيگر جوان سينمای ايران که در فيلم جديد ريدلی اسکات با نام «مجموعه دروغ ها» بازی کرده است، توسط دولت ايران ممنوع الخروج شد.

روز چهارشنبه، خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گزارش داد که در پی اقدام گلشيفته فراهانی برای بازی در يک فيلم هاليوودی وی ممنوع الخروج شد.

يک «منبع آگاه» به اين خبرگزاری گفته است: «گلشيفته فراهانی، بازيگر سينمای ايران که پيش از اين در فيلم سنتوری ايفای نقش کرده بود، به دنبال بازی در فيلم آمريکايی « Body of Lies » در کنار بازيگران هاليوود چون لئوناردو دی کاپريو و راسل کرو و کارکردانی ريدلی اسکات، پيشنهاد جديدی را برای بازی در يک فيلم هاليوودی دريافت داشت.»

وی افزود: «گلشيفته فراهانی روز سه شنبه برای بررسی اين پيشنهاد تازه عازم هاليوود بود که در فرودگاه از سوی دستگاه های ذيربط با حکم ممانعت از خروج مواجه شد.»

اين خبرگزاری به نام دستگاه های ذيربط اشاره ای نکرده است ولی نوشته است: «بازيگران ايرانی برای بازی در فيلم های خارجی موظف به اخذ مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.»

خبر بازی گلشيفته فراهانی در کنار لئوناردو دی کاپريو و راسل کرو در فيلم «مجموعه دروغ ها»، آخرين اثر ريدلی اسکات، برنده سه جايزه اسکار، نخستين بار توسط سايت سينمايی معتبر imdb انتشار يافت و سپس علاقمندان با ديدن تيزر فيلم در سايت های مختلف صحت خبر را هنگامی که در صحنه ای از آن گلشيفته فراهانی در کنار دی کاپريو قرار دارد، به چشم ديدند.

اگر چه اين فيلم قرار است روز جمعه ۱۰ اکتبر ۲۰۰۸ برابر با ۱۹ مهرماه سال ۱۳۸۷ به روی پرده سينماهای آمريکا و انگلستان برود اما به واسطه حضور بازيگران معروف در فيلمی از يک سينماگر کهنه کار، از هم اکنون منتقدين و تماشاگران انتظار ديدن اين فيلم را می کشند.

انتشار گسترده خبر بازی گلشيفته فراهانی در اين فيلم در ميان ايرانيان نشان از استقبال آن ها از اين موضوع می داد؛ استقبالی که به نظر می رسد چندان خوشايند مسئولين امور سينمايی جمهوری اسلامی نبوده است.

برخی صاحبنظران سينمای ايران می گويند مسئولان ايران، جهانی شدن بازيگران ايرانی را بر نمی تابند به ويژه در مراکز سينمايی همچون هاليود.

اين کارشناسان می افزايند: آنچه مسئله گلشيفته فراهانی را کمی بيشتر حساس می کند اين است که او نخستين زن لژيونر سينمای است.

فشارهای تازه بر سينماگران و بازيگران ايرانی، به ويژه بازيگران زن، کار گلشيفته فراهانی را لااقل برای مدتی با دشواری همراه خواهد کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024