سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 01.06.2007, 7:26

وزير کشور گفت: ما نبايد از ترويج ازدواج موقت در جامعه که حکم خدا می باشد، پروا داشته باشيم و اين مساله بايد باجسارت در کشور ترويج شود!

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶
پورمحمدی بر ضرورت تشويق صيغه تاکيد کرد

وزير کشور گفت: ما نبايد از ترويج ازدواج موقت در جامعه که حکم خدا می باشد، پروا داشته باشيم و اين مساله بايد باجسارت در کشور ترويج شود.
به گزارش فارس، مصطفی پور محمدی که عصر پنج شنبه در هم انديشی حجاب، مسوليت ها و اختيارات دولت اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم سخن می‌گفت با اشاره به اينکه بالارفتن سن ازدواج در کشور باعث بوجود آمدن معضلات فراوانی می گردد، اظهار داشت: در حال حاضر طيف گسترده ای از جمعيت کشور را جوانان با اقتضاعات سنی و نيازهای خاص خود تشکيل می دهند و ما وظيفه داريم به اين نيازها پاسخ گوييم.
وی متوسط سن ازدواج دختران را ۲۳ سال و متوسط سن ازدواج پسران را ۲۶ سال عنوان کرد و افزود: عده ای به جوانان توصيه می کنند تا نسبت به ازدواج در سنين پايين اقدام نمايند ولی در شرايط فعلی امکان ازدواج به دلايل مختلف اجتماعی و ... وجود ندارد و ما نيز نمی توانيم نسبت به اقتضاعات سنی قشر جوان جامعه بی تفاوت باشيم.
وزير کشور با بيان اينکه نياز جنسی يکی از غرايض انسان است که بايد از راه درست به آن پاسخ داده شود، گفت: دين اسلام جامع ترين دين است و برای تمام مشکلات بشر راه حل دارد و ازدواج موقت نيز در اين دين مبين برای حل اينگونه مشکلات مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه تاکيد کرد: ما اگر نخواهيم برای پاسخگويی به نياز جنسی جوانان راه حل عملی ارائه دهيم بايد منتظر تخلفات و تبعات فراگير اين مشکل باشيم.
پورمحمدی با بيان اينکه بايد با جسارت مسئله ازدواج موقت ترويج شود، ازدواج موقت بايد باجسارت در کشور ترويج شود
وی در بخش ديگری از سخنان به اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در کشور اشاره کرد و گفت: در مسئله گسترش فرهنگ حجاب، ۲۷ دستگاه۳۲۰ ماموريت را عهده دار هستند و اگر همه دستگاه ها به وظايف خود عمل نمايند بسياری از مشکلات در اين زمينه برطرف می گردد.
وی در ادامه گفت: بايد حضور بانوان در جامعه به صورت شفاف تعريف شود و اگر نگاه مبهم به اين مسئله وجود داشته باشد موجب تنزل جايگاه آنان خواهد شد.
وزير کشور با بيان اينکه اجرای طرح مقابله با بدحجابی در راستای اجرای قانون انجام می‌شود، يادآور شد: متاسفانه در زمينه تبليغ و ترويج حجاب کم کاری شده است و رسانه ها و مسولان بايد در زمينه ترويج حجاب اهتمام بيشتری داشته باشند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024