سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.03.2007, 16:31

تجمع خانواده های فرهنگيان بازداشت شده مقابل دادگاه انقلاب تهران

ایلنا: خانواده هاي40 معلم بازداشت شده، جلوي دادگاه انقلاب تهران تجمع كرده و خواستار آزادي بستگانشان شدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عده‌‏اي از خانواده‌‏هاي فرهنگياني كه به دليل تجمع جلوي مجلس در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگير شده بودند، امروز (شنبه 26/12/85) مقابل دادگاه انقلاب تهران تجمع كرده و خواستار آزادي بازداشت شدگان شدند.
در اين تجمع، چند تن از خانواده‌‏هاي فرهنگيان بازداشت شده، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفتند: صبح چهارشنبه هفته قبل كه جمع زيادي از معلمان براي دفاع از حقوق قانوني صنفي خودشان در جلوي مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده بودند، حدود 40 تن از آنان پس از پايان تجمع توسط نيروهاي امنيتي دستگير و به زندان اوين منتقل شدند.
همسر يكي از معلمان دستگير شده كه جانباز شيميايي است، اظهار داشت: همسر من يك معلم جانباز شيميايي جنگ تحميلي است كه به داروهاي ويژه نياز دارد، اما متاسفانه مسوولين زندان اوين اجازه نمي‌‏دهند به وي دارو برسانم و نگران سلامتي جسمي‌‏ همسرم هستم.
يكي ديگر از اعضاي خانواده‌‏هاي دستگير شده گفت: بيشتر اين 40 معلم دستگير شده جبهه رفته‌‏ و جانباز هستند.
وي با تاكيد بر اينكه دلايل و اهداف اين معلمان بازداشت شده سياسي و جناحي نيست، گفت: آنان بلكه براي دفاع از حق قانوني صنفي شان جلوي مجلس تجمع كرده بودند كه توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند، اما اكنون در زندان اوين هستند و هيچ خبري از آنها نداريم و حتي يك تماس تلفني هم نتوانسته‌‏اند با خانواده‌‏هايشان داشته باشند.
اعضاي يك خانواده ديگر گفت: مسوولين زندان اوين روز پنج شنبه به ما گفتند كه براي پيگيري وضعيت بازداشت شدگان، مي‌‏توانيد صبح روز شنبه به دادگاه انقلاب مراجعه و با دادن تعهد، خانواده‌‏هاي خود را آزاد كنيد كه اكنون مراجعه كرده‌‏ايم، اما هيچ كس پاسخگوي اين مشكل ما نيست.


دستور آیت الله شاهرودی برای آزادی فرهنگیان بازداشت شده

مهر: حجت الاسلام فتحعلی زاده نماینده آیت الله شاهرودی طی تماس با اکبر اعلمی از جانب آیت الله شاهرودی اعلام کرد، فرهنگیان بازداشت شده در تجمع هفته گذشته حداکثر تا فردا آزاد می شوند.
اکبر اعلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود : پس از اینکه خبر بازداشت برخی معلمان تجمع کننده در روز پنجشنبه منتشر شد، پیگیری های لازم برای آزادی معلمان صورت گرفت. در این راستا مذاکراتی با نماینده آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضاییه در مجلس و برخی دست اندرکاران قوه قضاییه صورت گرفت.
وی اضافه کرد : با توجه به اینکه آیت الله شاهرودی و مرتضوی دادستان در مشهد مقدس بسر می بردند پیگیری های لازم در این زمینه از سوی نماینده آیت الله شاهرودی ادامه یافت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : حجت الاسلام فتحعلی زاده نماینده آیت الله شاهرودی در مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با تماس با اینجانب از جانب آیت الله شاهرودی اعلام کرد که فرهنگیان بازدداشت شده حداکثر تا فردا آزاد می شوند. ضمن اینکه حجت الاسلام فتحعلی زاده گفت، آیت الله شاهرودی به مرتضوی تاکید کرده است، حضور در اجتماعات قانونی و بیان اعتراضات به روش مدنی از حقوق شهروندی و از مظاهر دموکراسی است لذا فرهنگیان نباید در بازدداشت بمانند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024