جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 22.02.2007, 16:41

سمیه بینات همسر احمد باطبی ساعت ٨ شب گذشته توسط عواملی ناشناس بازداشت شده است.

به گفته خانواده بینات، سمیه ساعت ٨ دیشب در تماسی با منزل خبر بازداشت خود را داده است، اما پس از آن در ساعت ٢ بعد از نیمه شب در تماس دیگری آن را تکذیب کرده و گفته برای ماموریتی ٥ روزه عازم مشهد است!"
برادرسمیه بینات میگوید:" به طور قطع اطمینان داریم که وی بازداشت شده است, حتی عده ای نیز بازداشت وی و انتقالش را توسط یک خودروی پژو ٤٠٥ مشاهده کرده‌اند"، وی می‌افزاید:"صحبتهای دیشب خواهرش احتمالا تحت فشار مامورین صورت گرفته است، و هم اکنون هر دو خط تلفن همراه وی خاموش است."
بازداشت احتمالی سمیه بینات در حالی صورت میگیرد که پیش از این نیز وی بارها توسط نیروهای اطلاعات تهدید شده بود که در صورت انجام مصاحبه و پیگیری شرایط همسرش دستگیر خواهد شد.
لازم به ذکر است اشاره کنیم که تا کنون نه وزرات اطلاعات و نه نیروی انتظامی مسئولیت بازداشت ایشان را به عهده نگرفته است .
در شرایطی که احمد باطبی در طی روزهای گذشته به دلیل حملات عصبی به بیمارستان انتقال و هم اکنون نیز در زندان تحت مداوا قرار دارد، نگرانیها در مورد سلامتی وی پس از شنیدن خبر بازداشت همسرش افزایش یافته است.
با این حال و با وجود اینکه خانواده بینات بازداشت دخترشان را قطعی میدانند، هنوز هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.

احمد باطبی دست به اعتصاب غذای خشک زد

در پی افزایش فشارهای هفته گذشته به احمد باطبی که منجر به حمله مغزی و تشنج وی شد، چهارشنبه شب ، دوم اسفند، سمیه بینات همسر احمد باطبی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. در پی بازداشت سمیه بینات و افزایش فشارها، احمد باطبی از صبح امروز دست به اعتصاب غذای خشک زد.
فشارها بر احمد باطبی از هفته ها پیش آغاز شده است. ابتدا با ریختن به اتاق وی در اوین وسایل شخصی وی را با خود بردند، سپس وی را برای کوتاه کردن موی سر تحت فشار قرار دادند و در نهایت مانع از این شدند که بتواند با استاد راهنمای خود برای دفاع از پایان نامه خود دیدار کند و مانع دیدار وی وخانواده اش شدند. این فشارها در روز ٢٧ بهمن منجر به حمله مغزی برای او شد و باطبی دو بار در زندان دچار تشنج شد که به مدت ٣ ساعت در کما فرو رفت و به بهداری اوین منتقل شد. به دلیل کمبود امکانات بهداری اوین و شدت حمله وارده و تشنج یکشنبه شب ، با تدابیر شدید امنیتی و پابند به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و مراحل تشخیص و درمان وی آغاز شد.
صبح دوشنبه در اقدامی ناباورانه بدون تکمیل مراحل تشخیص و درمان بیماری به زندان اوین منتقل شد و نزدیکان وی تهدید به سکوت شدند. احمد باطبی با وضعیت جسمی وخیم و حالت روحی نامناسب به زندان بازگردانده شد.
در آخرین اقدام، ٨ شب دیشب، سمیه بینات همسر احمد باطبی که جهت گذراندن طرح دندانپزشکی خود در گرگان به سر می برد، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. احمد باطبی به محض اطلاع از خبر بازداشت همسرش، دست به اعتصاب غذای خشک زده است و جانش را به عنوان تنها ابزار دفاعی موجود وارد کارزار کرده تا بتواند در مقابل حملات وارده مقاومت نماید. به گفته پدر احمد باطبی، وی در تصمیم خود آنچنان مصمم است که حتی وصیت نامه اش را نیز نوشته است و طی تماس تلفنی به اطلاع خانواده اش رسانده است.

به نظر می رسد تشدید فشارها بر احمد باطبی برای آن است که وی را وادار کنند تا درخواست عفو کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024