شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.10.2006, 16:23

احضار سه دانشجو به كميته انضباطی و تاييد «منع موقت از تحصيل» يك دانشجوی ديگر

ايسنا: سه دانشجوی دانشگاه اميركبير، ٢٩ مهر ماه به كميته‌ی انضباطی احضار شدند.
محمد سلمان‌پور، دانشجوی عمران دانشگاه اميركبير در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: من، ابراهيم رحمانی و سامان خسروی روز شنبه به كميته انضباطی احضار شديم. جلسه‌ی كميته‌ی انضباطی برای من عصر روز گذشته برگزار شد و اتهاماتم برهم زدن نظم دانشگاه، شركت در تجمع غيرقانونی و برهم زدن برنامه انجمن اسلامی اعلام شده است.
همچنين كميته‌ی انضباطی تجديدنظر دانشگاه اميركبير حكم اوليه‌ی «منع موقت از تحصيل» كه پيش از اين توسط كميته‌ی انضباطی بدوی اين دانشگاه برای عباس حكيم‌زاده صادر شده بود را تاييد كرد.
عباس حكيم‌زاده، به خبرنگار سياسی ايسنا، گفت: هفته‌ی گذشته كميته‌ی تجديدنظر، قطعی شدن حكم را اعلام كرده بود و قبل از رسيدن حكم به دستم از طرف كميته‌ی ناظر بر نشريه نامه‌ای دريافت كردم مبنی بر اينكه اجازه‌ی منتشر كردن نشريه را نداريم.
مديرمسوول نشريه‌ی «واژه‌ی نو»، مدعی شد كه اين حكم به صورت غيابی صادر شده و اجازه‌ی دفاع از اتهامات مطروحه به وی داده نشده است. پس از صدور حكم و پيش از ابلاغ آن نيز حراست دانشگاه از ورودم به دانشگاه ممانعت به عمل آورده است.
اين فعال دانشجويی، تصريح كرد: طبق شيوه‌ی آيين‌نامه انضباطی دانشجويان صدور احكام انضباطی در خصوص دانشجويان تنها از طريق كميته‌ی انضباطی بايد صورت گيرد.
وی افزود: در حكم صادره توسط كميته‌ی انضباطی هيچ ممنوعيتی جهت تردد به دانشگاه در نظر گرفته نشده است. در حالی كه حراست دانشگاه به بنده اجازه ورود به دانشگاه را نمی‌دهد.
حكيم‌زاده بيان كرد: در اين حكم آمده است كه به دليل اعتراضات ده روزه خردادماه گذشته دانشجويان در دانشگاه اين حكم برای من صادر شده است. اما اين اتهام كاملا بی‌اساس است. ظاهرا اراده‌ای وجود دارد كه اين پروژه‌ای كه تدارك ديدند پيش رود و هيچ توجهی به دفاعيات نكنند.
دكتر عطايی‌پور، معاون دانشجويی دانشگاه اميركبير نيز در اين زمينه به ايسنا گفت: پرونده انضباطی دانشجويان كاملا محرمانه است و اگر حكمی صادر شده، براساس تخلفات سياسی، صنفی، آموزشی و غيره بوده است.
وی افزود: مدت زيادی است كه از صادر شدن حكم حكيم‌زاده می‌گذرد و ايشان خودشان برای تحويل گرفتن اين حكم مراجعه نكردند. مطمئنا بر بحث اطلاع‌رسانی و شيوه‌ی اطلاع دادن به دانشجويان، تاكيد بسيار شده است.
معاون دانشجويی دانشگاه اميركبير، در پاسخ به اينكه چرا به اين دانشجو اجازه‌ی ورود به دانشگاه داده نشده است، گفت: مطمئنا اگر دانشجويی اجازه ورود به دانشگاه را ندارد، طبق مقررات است و اگر كميته انضباطی اين حكم را صادر كرده اجازه‌ی طرح محتوای حكم را نداريم، زيرا احكام صادر شده كاملا محرمانه هستند.
عطايی‌پور، با بيان اينكه اين افراد به صورت نامحسوس احضار می‌شوند تا توجه ديگر دانشجويان جلب نشود، ادامه داد: موارد متعددی از تخلفات در دانشگاه وجود دارد كه تمام احضار‌ها براساس تخلفات صورت گرفته است. ما تمام تلاش خود را می‌كنيم تا حداكثر حقوق دانشجويان رعايت شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه چرا اجازه‌ی دفاع به اين دانشجو داده نشده است، تصريح كرد: زمانی كه دانشجويان به كميته انضباطی احضار می‌شوند، در دو مرحله شورای بدوی و كميته تجديدنظر مساله‌شان بررسی و اين افراد می‌توانند طبق آيين‌نامه از خود دفاع كنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024