شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 02.06.2011, 14:20


ماموران امنیتی و اطلاعاتی مانع از برگزاری مراسم ختم عزت الله سحابی و فرزندش هاله سحابی شدند. آنها با بستن در ورودی مسجد حجه ابن الحسن در خیابان سهروردی مانع ورود عزاداران به مجلس ختم این دوتازه درگذشته شدند. همچنین نیروهای لباس شخصی به شهروندانی که در اطراف خیابانهای منتهی به مسجد جمع شده بودند، حمله و تعدادی را بازداشت کردند. همسر بهاره هدایت نیز جزو بازداشت شدگان است.

به گزارش خبرنگار کلمه، مهندس شامخی دیشب پس از دفن شبانه همسرش، هاله سحابی، در سخنانی کوتاه بر سر مزار وی، ضمن اشاره به مظلومیت همسرش در زندگی و مرگش گفت که مراسم ترحیم هاله هم زمان با مراسم پدرش برگزار می‌شود چرا که فاصله هجرت این دو بسیار کم بوده است.

مهندس شامخی گفت: هاله هرگز نمی‌توانست با یک زندگی عادی کنار بیاید و با فعالیت برای مردم به زندگی‌اش معنا می‌داد. حتی در همین ۲۵ روزی که به خاطر پدرش از زندان به مرخصی آمده بود، مدام در حال برنامه ریزی و سرزدن به خانواده‌های زندانیان بود.

هاله همیشه می‌گفت به خاطر مردم و ایران کارهای زیادی دارم و من همیشه برای انجام کار‌ها وقت کم می‌آورم.

همسر هاله سحابی گفت: آنقدر به فکر مردم و فعالیت‌های اجتماعی‌اش بود که هیچ وقت به خودش نمی‌رسید و این چند هفته اخیر از او قول گرفته بودم که کمی هم برای خودش و زندگی شخصی‌اش وقت بگذارد.

شامخی اضافه کرد: روش هاله در همه ابعاد زندگی و مبارزات سیاسی و اجتماعی‌اش دوری از خشونت بود.

دیروز طی مراسم تشییع جنازه مهندس عزت اله سحابی، فعال ملی- مذهبی دخترش هاله، فعال جنبش زنان بر اثر خشونت و ضرب و شتم ماموران لباس شخصی به شهادت رسید.

هاله سحابی دیشب و درست ۲۴ بعد از درگذشت پدرش شبانه به خاک سپرده شد. در این مراسم مهندس تقی شامخی همسر هاله که ناباورانه مرگ همسرش را به سوگ نشسته بود به همه حاضران در مراسم گفت که فردا مراسم ختم پدر و دختر را ساعت دو بعداز ظهر در مسجد حجه بن الحسن سهروردی برگزار می‌کنند.

اما ماموران امنیتی از برگزاری این مراسم هم جلوگیری کردند و کسانی را که به خیابان محل مسجد مراجعه می‌کردند مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. به گفته شاهدان عینی رفتار ماموران لباس شخصی، نیروی انتظامی، گارد ضد شورش بسیار خشن و به دور از رفتارهای انسانی و دینی بوده است. اما با این همه عزاداران تا ساعت دو نیم در مقابل مسجد قرآن خواندند و ندای الله اکبر سر دادند.

همچنین نیروی انتظامی تعدادی از مردم را که قصد شرکت در این مراسم را داشتند بازداشت کردند.



امین احمدیان عضو ادوار تحکیم بازداشت شد

امین احمدیان عضو شواری مرکزی و سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و همسر بهاره هدایت دانشجوی زندانی، بازداشت شده و تا این لحظه انتشار این خبر آزاد نشده است.

به گفته شاهدان عینی نیروهای انتظامی با مسدود کردن راههای منتهی به مسجد حجت بن الحسن واقع در خیابان سهروردی از تردد در این مسیر جلوگیری کردند.

همچنین نیروهای لباس شخصی به جمعیت پراکندهٔ شهروندانی که در اطراف خیابانهای منتهی به مسجد جمع شده بودند، حمله کردند و اقدام به ضرب و شتم و بازداشت سوگواران و علاقمندان مهندس سحابی کردند.

به گزارش خبرنگار میزان خبر عروس مهندس عزت الله سحابی، سعید مدنی و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی در مراسم امروز بازداشت شدند.

خبرنگار میزان خبر از ضرب و شتم وحشیانه مادران صلح و مادران عزادار که جلوی مسجد فریاد «یا زهرا» سر داده بودند خبر داده است. خبرنگار میزان افزود نیروهای لباس شخصی، شهروندانی که برای شرکت در مراسم به مسجد حجت بن الحسن آمده بودند را به شدت و وحشیانه مضروب می‌کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024