جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 02.06.2011, 8:46


دویچه وله: کلاودیا روت، رئیس حزب سبزهای آلمان، به مناسبت مرگ هاله سحابی بیانیه‌ای منتشر کرد. وی ضمن ابراز همدردی عمیق خود، این مرگ را «جنایتی با انگیزه سیاسی» خواند و خواستار تحقیق مستقل در این‌باره و مجازات عاملان این جنایت شد.

رئیس حزب سبزهای آلمان در بیانیه خود متذکر شده است که در غم از دست دادن هاله سحابی «ما در کنار همه خویشاوندان و خانواده سحابی، مادران صلح و همه فعالان حقوق زنان و مبارزان راه دموکراسی در ایران قرار داریم.‌»

کلاودیا روت در بیانیه خود که در شامگاه چهارشنبه (۱ ژوئن) منتشر شده است، به زندگی خانم سحابی اشاره می‌کند و تأثیرات عمیقی که مبارزات سالیان دراز پدرش، عزت‌الله سحابی، در راه دموکراسی بر او داشته است.

خانم روت در بیانیه خود نوشته است: «او (هاله سحابی) در زمان مرخصی از زندان هنگام مراسم خاکسپاری پدرش درگذشت. بنا به گزارش شاهدان عینی، شرکت کنندگان در این مراسم عزاداری مورد هجوم سرسپردگان دولت ایران قرار گرفتند و یکی از نیروهای امنیتی به‌طور وحشیانه‌ای خانم سحابی را مورد حمله قرار داد و در کنار جسد پدرش، جراحات شدیدی به وی وارد شد.»

رئیس حزب سبزها اقدامات صاحبان قدرت ومسئولان سیاسی ایران را "بی‌حرمتی به حقوق انسان‌ها و وحشیانه" خوانده است. وی در بیانیه خود متدکر شده است که این‌گونه رفتارها نشان‌دهنده «ترس یک سیستم حتی از یک مراسم عزاداری به عنوان خطری برای خود» است.

کلاودیا روت ضمن محکوم کردن "حمله وحشیانه" به هاله سحابی، مرگ وی را "جنایتی با انگیزه سیاسی" خوانده است. او خواستار «تحقیق مستقل درباره این موضوع و مجازات عاملان این جنایت» شد.


پزشک معالج هاله سحابی از علت فوت او می‌گوید



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024