جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 08.12.2010, 22:59



اتحاد جمهوری خواهان ایران:
با مبارزه مشترک برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی
تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی را گسترش دهیم

بازداشت دکتر ابراهیم یزدی رهبر نهضت آزادی ایران و چهرۀ سرشناس مخالف حکومت، با موجی از اعتراض و حرکتی گسترده برای آزادی ایشان همراه شده است. انتشار نامۀ سرگشاده به امضای طیف وسیعی از شخصیت های سیاسی و مدنی و فعالان آزادیخواه ایران نشانۀ بارز اين امر است.

در تمام سال های حاکمیت جمهوری اسلامی ایران "مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی" يکی از محورهای فعالیت های آزادیخواهان ایران بوده است. امروز نیز "آزادی همۀ زندانیان سیاسی" عاجل ترین خواسته های وسیع ترین مخالفان حکومت است. نظر به سابقۀ طولانی و موقعیت خاص دکتر ابراهیم یزدی در تاریخ مبارزات آزادیخواهانۀ نیم قرن اخیر، بازداشت او، در میان تمام اقدامات سرکوب گرانه و بازداشت های خودسرانۀ حکومت حائز اهیمت خاص است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران با توجه به این شرایط، ویژه اعلام می کند که سازماندهی یک پیکار گسترده برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی حرکتی موثر در جلب توجه و گسترش حمایت ملی و بین المللی برای آزادی همۀ زندانیان سیاسی ایران است.

از مقطع انتخابات کودتاگرانه دهمین دوره ریاست جمهوری و به راه افتادن موج تازه ای از بازداشت گسترده فعالان سیاسی و سرکوب خشن جنبش مسالمت خواه سبز موضوع مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از اهمیت و ابعادی تازه برخوردار شده است. دامنۀ نیروهایی که آمادۀ همکاری و همگامی در این مسیر اند از همه عرصه های دیگر گسترده تر است. این مبارزه زمینه ساز اتحاد و انسجام بیشتر در جنبش دموکراسی خواه مردم ایران است. همکاری و همگامی آزادیخواهان سکولار و غیرسکولار ایران در این عرصه از پی یورش های سرکوب گرانۀ بعد از انتخابات جعلی دور دهم آغاز شد و این پاسخی در خور به نیازهای مبارزه در راه دموکراسی برای ایران است.

مبارزه برای آزادی سالمندترین زندانی سیاسی ایران، دکتر ابراهیم یزدی، نمادی از مبارزه مشترک آزادیخواهان ایران برای آزادی تمام زندانیان سیاسی ایران است. با شرکت فعال در این مبارزه صدای اعتراض به استبداد حاکم بر کشور را رساتر سازیم. هر یک از ما می توانیم بر اعمال فشار بر حکومت موثر باشیم.

فعالین اتحاد جمهوری خواهان ایران خواهان تلاش مشترک از جمله در عرصه های ذیل‌اند:
• دیدار با بستگان زندانیان سیاسی برای ابراز همبستگی و کمک
• کوشش برای جلب طیف هرچه گسترده تر آزادیخواهان به مشارکت و همکاری
• انعکاس تلاش ها برای آزادی دکتر یزدی و دیگر زندانیان سیاسی ایران در رسانه های کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه؛
• مراجعه به سران دولت ها و شخصیت های بین المللی و منطقه ای و درخواست از آنان برای اعتراض به مسوولان حکومت در ایران و درخواست آزادی دکتر یزدی و دیگر زندانیان سیاسی ایران،
• بسیج سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در کشورهای مخلتف برای اعمال فشار بر حکومت برای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی.
• بهره گیری از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی برای بردن شعار آزادی دکتر یزدی و همه زندانیان سیاسی ایران، جمع آوری اخبار مربوط به زندانیان سیاسی و انعکاس وسیع آن در رسانه ها و شکبه های اجتماعی

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۷ آذر ۱۳۸۹ – ۸ دسامبر ۲۰۱۰



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024