پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 30.06.2009, 9:48

دعوت از همه‌ی ایرانیان در سراسر اروپا



متینگ ایرانیان در پایتخت اروپا
(در برابر شورای اروپا در بروكسل)


هموطنان عزیز
همه ما در طی هفته های گذشته خبرهای مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران را از طریق رسانه های گروهی دنبال کرده ایم. بسیاری از ما ایرانیان برای همبستگی و اعتراض به سركوب خشونت آمیز و تقلبات انتخاباتی در ایران به اشكال گوناگون در تظاهرات و آكسیون های مختلف شركت كرده و صدای اعتراض مان را از طریق وسائل ارتباط جمعی به گوش شهروندان اروپائی رساندیم. برای احترام به اكثریت مردم ایران، برای همبستگی با این تلاش انسانی برای تغییر و اعتراض به سركوب و خشونت گسترده مردم، و برای تحقیری که بر مردم ایران روا داشته شد، متینگ بزرگی در بروكسل در تاریخ شنبه ۴ ژوئیه ساعت ۱۶ در برابر كمیسیون و شورای اروپا، برگزار خواهد شد.

تاكنون مشخص است كه خبرهای ناگوار مربوط به حمله و كشتار وحشیانه نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به حركت مدنی مردم معترض به نتایج انتخابات، هر ایرانی مسئولی را در سراسر جهان بشدت متاثر كرده است.

ما ازهمه هموطنان عزیز دعوت می کنیم که در چارچوب خواسته ها و شعارهای مردم ایران در متینگ اعتراضی كه در برابر شورای اروپا برگزار می شود، شرکت کنند تا بلكه بتوانیم از طریق اتحاد و همبستگی میان خود فریاد بر حق و اعتراضی مردم كشورمان را به گوش جهانیان برسانیم . شركت شما عزیزان در این گردهمایی سازماندهی شده و قانونی می تواند بارقه ای از امید را در دل هم میهنانمان در داخل كشور بتاباند. با شركت وسیع در این تجمع اعتراضی می بایست اتحاد عمل میان خود را تقویت كنیم و به مردم كشورمان نشان دهیم كه آنها در ایران تنها نیستند و ما همه با آنها هستیم.

برگزاركننده: ایرانیان ساكن بلژیك
نشانی : بروكسل- میدان شومن-چهار ژوئیه - ساعت ۱۶

Rond-Pont Schuman
1040 BXL
METRO SCHUMAN

برای ارتباط و اطلاعات گرفتن لطفاً با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:
0032/476/551.832
0032/475/716.925


***


اطلاعیه مطبوعاتی شماره 2
من اگر ما نشوم تنهایم. تو اگر ما نشوی، خویشتنی

گردهمایی ايرانيان در بروكسل، پايتخت اروپا
هموطن عزیز!
کشور ما ایران به فرزندان خود در همه نقاط جهان نیاز دارد تا بلكه از اين طريق بتواند صدای حق طلبانه ای را که از این سرزمین برخاسته است، در سراسرجهان پژواک دهد. روز شنبه چهارم ژوئيه، ساعت چهار بعد از ظهر در مقابل شوراي اروپا، به صورت مشترك صداها، خواستها و دل ها را يكدست ومتحد كرده و براي حقوق پایمال شده مردم كشورمان گرد آييم و نگذاریم که آب خوش از گلوی کودتاچیان فرو رود، نگذاریم که سرزمین ما همچون خوشه انگوری در زیر پاي غارتگران و چکمه نظامیان له شود، نگذاریم که جنگ طلبان و خشونت طلبان کودتای مهندسی شده خود را به سامان برسانند.
در چند هفته گذشته همدلی و همبستگی ایجاد شده در میان ایرانیان دستاورد ارجمندی است که باید با تمام توان پاسداری اش کرد. من اگر ما نشوم، تنهایم. تو اگر ما نشوی، خویشتنی. در گریز از فرهنگ تک صدایی و تک رنگی، در هم آمیزی رنگ هاست که زیبایی رنگین کمان را می آفریند و هم نوایی سازهای گوناگون است که سمفونی دلنواز پدید می آورد. می کوشیم چند گانگی سخن را در یگانگی گام ها، تجلی بخشیم و فریاد هموطنانمان در داخل کشور را پژواکی نیرومند تر دهیم که: "ما همه با هم هستیم!"
در گردهمایی فردا چهار ژوئيه شخصیت های سیاسی، اجتماعی و هنري بلژیکی و ایرانی همبستگی خود را با مردم ایران اعلام خواهند کرد. در زیر مشخصات میهمانان شرکت کننده را مشاهده می کنید:
    * بهرخ بابایی، هنرمند تئاتر و خواننده، آلمان
    * رضا دقتی، عکاس و دارای جایزه«لژیون دونور» از رئيس جمهور فرانسه و بنیانگذار دانشکده سینمای زنان در افعانستان، فرانسه
    * ایزابل دوران نماینده و معاون پارلمان اروپا و از رهبران حزب سبزهای بلژیک
    * نسیم خاکسار، نویسنده، هلند
    * بارتس ستاس، نماینده پارلمان اروپا – حزب سبز هلندی زبان ( گرون)، بلژیک
    * گروه شنبه زاده، موسیقی فولکلوریک جنوب ایران ( بندری)، فرانسه
    * رضا علامه زاده، کارگردان سینما، هلند
    * پرویز قلیچ خانی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و سر دبیر مجله آرش، فرانسه
    * استفان گالون ـ مسئول دپارتمان بين المللي بزرگترين سنديكاي كارگري « اف. ج. ت. ب. »، بلژيك
    * ونسان لورکن، وکیل خانواده های قربانیان رژیم جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته، بلژیک
    * محسن مخملباف، کارگردان سینما، فرانسه
    * پاتريك موريو نماينده پارلمان و شهردار از حزب سوسياليست فرانسه زبان، بلژيك
    * شاهين نجفي، خواننده معروف رپ، آلمان
    * آرنو وان پرات، رئیس سازمان سراسری دانشجویان لیبرال ، بلژیک
    * دومینیک ویرتس، از کادر رهبری حزب « ث. د. هاش» (مركز دموکراتهای اومانیست) ، بلژیک

ایرانیان ساکن بلژیک
شماره های تماس برای کسب اطلاعات بیشتر
0477.744.714 یا 0475.716.925
.(JavaScript must be enabled to view this email address)




***

اتحاد تنها راه پيروزي است!

ميليون‏ها ايرانی در داخل و خارج از کشور به خيابان‏ها آمدند و يکصدا فرياد زدند که انتخابات ۲۲ خرداد را باطل اعلام کنيد. اما قدرت حاکم با خشونت تمام به مقابله با مردم و تظاهرات مسالمت آميز آنها برخاست. ارگانهای سرکوب و لباس شخصی ها با باطوم و تفنگ به جان مردم افتادند، سينه ندا و نداها را با گلوله شکافتند، از پشت بام قرارگاه‏ها مردم را به گلوله بستند، شبانه به خوابگاه دانشجويان يورش بردند، چند تن از دانشجويان را با شقاوت تمام کشتند و دسته دسته جوانان کشور را از خيابان‏ها و خانه‏ها ربوده و به اسارتگاه بردند. با اين وجود اعتراضات تا کنون ادامه يافته است. تداوم اعتراضات نشان می دهد که ترس مردم از چکمه‏پوشان رژيم ريخته و مردم در "باهم بودن" قدرت خود را باز يافته و قدرت جامعه مدنی را در مقابل قدرت حاکميت برافراشت. حاکميت که در تمام حيات خود مانع سازمان يابی جامعه مدنی شده بود، امروز در خيابان‏ها شاهد شکل گيری قدرت مردمی است. قدرتی که در مقابل ارگان‏ها سرکوب ايستاده و اراده و عزم خود را برای گرفتن حق رای به حکومتگران نشان می‏دهد. آنها رای خود را میخواهند.
جريان حاکم حق رای را از مردم گرفته است و به همين خاطر امروز آنها برای گرفتن رای خود به ميدان آمده‏اند. در جمهوری اسلامی همواره انتخابات غيردمکراتيک و غيرآزاد بوده و نيروهای اپوزيسيون از حق مشارکت برخوردار نبودند. اما انتخابات جايگاهی بوده است برای چالش جناح‏های حکومتی. و امکانی بوده است برای جابجائی قدرت بين جريان‏های درون حکومتی. برای مردم اين امکان وجود داشت که از بين کانديداهای حکومتی که به جناح‏های مختلف حکومت تعلق داشتند، دست به انتخاب بزنند و گاه مهر خود را بر انتخابات بکوبند. اما جريان بنيادگرا اعتقادی به رای و انتخاب مردم ندارد. رای مردم را تنها برای مشروعيت حکومت می‏خواهد. لذا اين جريان از زمان روی کار آمدنش تمام امکانات دولتی را به کار گرفته است تا انتخابات را به صورت مديريت شده برگزار کند و سرنوشت انتخابات را به صندوق‏ها نسپارد. اين امر در انتخابات دوره هفتم و هشتم مجلس شورا و دور نهم رياست جمهوری پيش برده شد. اما اين بار به جهت رويکرد گسترده مردم به انتخابات، امکان مديريت انتخابات از آن ها سلب گرديد. لذا آنان گستاخانه در آرای مردم دست برده و احمدی نژاد را پيروز انتخابات اعلام کردند.
بدين ترتيب قدرت حاکم با تقلب گسترده در انتخابات و با انتصاب احمدی نژاد به عنوان رئيس جمهور، حق رای را از مردم کشور ما گرفت. اکنون مردم کشور ما نه حق کانديدا شدن را دارند و نه حق انتخاب کردن از بين کانديداهائی که از غربال شورای نگهبان گذشته اند. از اين رو آنچه امروز در کانون چالش بين مردم معترض و رژيم حاکم قرار دارد، همانا بطلان انتخابات و ستاندن حق رای مردم است.
جنبش اعتراضی مردم برای بطلان انتخابات و ستاندن حق رای گرچه به هدف خود تاکنون نائل نيآمده است، با اين وجود دستآوردهای آن بسیار است. اولين دستاورد آن دگرگونی مناسبات بين حکومتگران و مردم است. رژيم حاکم مشروعيت خود را در بين اکثريت مردم کشور ما از دست داده است. اکنون برای مردم مشخص شده است که تکيه گاه اصلی رژيم نيروی قهر و سرکوب است و رژيم تنها با زور سرنيزه و پول نفت قادر به ادامه حيات است. دومين دستآورد اين حرکت جلب حمايت بی سابقه بين المللی و پشتيانی گسترده ايرانيان خارج از کشور از جنبش اعتراضی است. سومين دستآورد اين جنبش حضور طيف گسترده ای از نيروهای اجتماعی از جمله جوانان، زنان، استادان، هنرمندان و نويسندگان، روزنامه نگاران و کارگران در آن است. اکنون همبستگی بی سابقه ای بين مردم، بين داخل و خارج از کشور، بين نسل های قبلی و نسل جوان شکل گرفته است.
لازم است که همبستگی شکل گرفته را ارج گذاشت و بر پايه آن:
ـ برای همکاری و نزديکی جريان‏ها و نيروهای آزاديخواه در خارج از کشور حرکت کرد.
ـ رابطه بين نيروهای دمکراتيک در داخل و خارج از کشور را تحکيم بخشيد.
ـ بر موانع موجود در راه تشکيل اتحاد گسترده نيروهای آزاديخواه و دمکراتيک غلبه نمود.
اوضاع سياسی کشور ايجاب می‏کند که نيروهای اپوزيسيون با همراهي مردم و بويژه جوانان و زنان، دست در دست هم بگذارند و يکپارچه عليه جريانی که حق رای را از مردم ستانده، خون ده ها تن از مردم کشور ما را ريخته وهزاران تن از جوانان و فعالين سياسی را به گوشه زندان ها انداخته است، به مبارزه برخيزند و اجازه ندهند که جريان بنياد گرا به مقاصد شوم خود که استقرار حکومت تماميت گرا در کشور است، دست يابد.

.(JavaScript must be enabled to view this email address)
ايرانيان ساكن بلژيك


***

با توایم، چه ساکت باشی چه در خروش

چه فکر کردی؟ دارد سه دهه می‌شود که از دردی که تو می‌کشی ما هم نالانیم. این طور نیست که وقتی می‌خروشی و با ندایت، ندای تو و ندای ما، آزادی را فریاد می‌کنی، و به ما دور ماندگان از وطن حیثیت می‌بخشی از تو یاد می‌کنیم. نه عزیزتر از همه‌ی عزیزان، با توائیم همین حالا که بغض کرده‌ای و گوشه گرفته‌ای. حتی بیشتر از دیروز که در خیابان بانوم و گلوله می‌خوردی با توایم. مگر نمی‌دانیم که امروز که غمی بدین سنگینی بر چشمانت نشسته است به دست نوازشگر ما نیازمندتری؟ چرا، می‌دانیم عزیز، خوب هم می‌دانیم. این همه سال منتظر مانده بودیم تا تو، فقط تو، عزیزترین عزیران، چیزی از ما بخواهی. شرم بر ما اگر این دم را در نیابیم و از بازتاب فریاد خاموشت سر بزنیم.
حالا خواهی دید. به چشمان غمگینت سوگند که فردا، شنبه چهارم جولای، در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل وعده کرده‌ایم تا هم «ندا» با تو فریادت را تکرار کنیم. باش تا ببینی.

زضا علامه‌زاده

***

شنبه چهارم جولای، بروکسل، روز سرنوشت

هم میهن مهاجر و تبعیدی!

زنان و مردان دلاور میهن من و تو، در زیر رگبار گلوله جلادان، کتک می‌خورند، زخمی می‌شوند، عزیران خود را از دست می‌دهند، اما همچنان پایداری می‌کنند. ما، نزدیک به ۴ میلیون نفریم که بیشترینمان روزهای خون و خاکستر سال‌های دهه ۶۰ را با پوست و استخوان تجربه کرده ایم. هم میهنان ما در ایران سوخته و خون فشان، جز فریاد الله اکبر شبانه و جان فشانی در میان انبوه درندگان معاویه زمان، هیچ وسیله دفاعی دیگری ندارند.

اعتراض یکپارچه ما، امیدی را که سفاک ترین رژیم تاریخ می‌کوشد در آن‌ها نابود کند، زنده نگه خواهد داشت. زمان بسیار تنگ است. سرکوبگران اگر بتوانند بار دیگر سکوت گورستانی را بر ایران حاکم کنند، پایه‌های استبدادی سیاه و درنده خو را تحکیم خواهند کرد که دیوارهای آن، پس از سی سال تحقیر و ستم ترک برداشته است. جویبارهای انسانی یی که ما در دو هفته اخیر اینجا و آنجا به راه انداخته‌ایم، اگر به هم بپیوندد، اقیانوسی خواهد شد که همه کارگزاران درنده خوی کودتای سیاه در آن غرق خواهند شد. جهان غرب، باید در برابر شکوه اعتراض مدنی ما، تسلیم شود و از این پس، دیگر هیچیک از جلادان حاکم بر ایران را به صحنه بین المللی راه ندهد، پای هیچ قرارداد به خون مردم آلوده‌ای را امضا نگذارد و از ارسال تجهیزاتی که به سرکوب ناجوانمرده ملت رشید ایران کمک می‌کند چشم بپوشد.

ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر روز شنبه، چهارم جولای، در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپا جمع می‌شویم تا جهان غرب بداند هر قراردادی که از امروز با آدمکشان حاکم بر میهن ما می‌بندد، در فردای نزدیک کان لم یکن خواهد بود. بگذاریم اروپائیان بدانند که از این پس هر مزدور حکومت کودتا که پا بر زمین آن‌ها نهد، فریاد اعتراض ما چهار میلیون ایرانی از وطن گریخته یا رانده را به آسمان خواهد رساند، فارغ از آن که به کدام جهان بینی تعلق داشته باشیم. جهانیان باید سرانجام دریابند که ما فارغ از همه گرایش‌های سیاسی و فرهنگی و طبقاتی مان، در این هدف‌های انسانی مشترکیم: مردم سالاری، آزادی و برابری برای همه ایرانیان، فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب آنان.

خاکسار زنان و مردان دلاور ایران
جواد طالعی/ ۳۰ جون ۲۰۰۹

***

صدای رسای ایرانیان اروپا در بروکسل

از روزی که فریاد بلند مردم به جان آمده در ایران، در اثر شدت شقاوت نیروهای سرکوب رژیم اسلامی به بغضی فروخورده بدل شد این پرسش در ذهن هزاران هزار ایرانی که بیرون از دایره‌ی قساوت ولایت فقیه زندگی می‌کنند مطرح شد که برای همنوائی با مردم ایران چه کار از دستشان برمی‌آید. پاسخ به اعتقاد من این است که ما در حرکتی مشترک دست در دست هم تظاهراتی عظیم سازماندهی کنیم و نیروهای پراکنده‌ای که در طول سه هفته گذشته دست به حرکت‌های خودجوش و مستقل از یکدیگر زده بودند را در حرکاتی سراسری متشکل نمائیم.

اولین صدا در این زمینه بلند شده است: دعوت برای یک گردهمائی بزرگ در بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا، در ساعت چهار بعد از ظهر روز شنبه چهارم جولای در مقایل ساختمان اتحادیه اروپا.

تا آنجا که اطلاع دارم دهها انجمن ایرانی، و شخصیت‌های هنری، سیاسی، و اجتماعی در سراسر اروپا، به این دعوت پاسخ مثبت داده‌اند و این گردهمائی می‌رود تا همانگونه که شایسته است به یک همنوائی درخشان در حمایت از جنبش مردم وطنمان بدل شود.

از تو خواننده این صفحه در هر کجا که هستی تقاضا دارم به هر طریق که می‌توانی این خبر را به دیگران برسانی و در هرچه پربارتر کردن این حرکت حمایتی بکوشی.

رضا علامه‌زاده

نظر کاربران:

ما همه دوست داریم که در این راهپیمایی شرکت کنیم ولی به علت بعد مسافت قادر به این کار نیستیم. از همین جا با شما هم فکری خودمان را اعلام می‌کنیم.

*

دعوا نكتید. همه مثل هم هستید. مجاهد و فدایی و توده ای و ملی و بختیاری و نهضت ازادی و شاهپرست و كمونیست كارگری و ...
فدایی و مجاهد كه كشور را شلوغ كردید زمان بازرگان در تركمن صحرا و كردستان به نفع خمینی و سه ملا. بعد به همراه حزب توده از سركوب همه زیر پرچم مبارزه با امریكا و توطئه روسی اشغال سفارت آمریكا تا به امروز كه توده ای و فدایی و عده دیگر از جنبش اسلامی سبز حمایت می كنید. بختیاری و نهضت آزادی و ملی به سقوط شاه مدرن كمك كردند و فدایی و مجاهد و توده ای هم كمك كردند. بعد خمینی با كمك توده ایها و روسیه زیراب آنها را زد تا به امروز كه همه از اصلاح این رژیم وابسته به روسیه حرف میزنید آنهم با رهبری خط امام روسی. خرده كمونیست‌های دیگر كه بهمن ۵٧ را انقلاب كمونیستی می دانند تا به امروز كه آمدن جوانان طبقه متوسط طرفدار غرب به خیابان را انقلاب زحمتكشان می خوانند و ناراحتند چرا اینها شعار مذهبی میدهند و دنبال اسلامگرای ارزشی هوادار روسیه موسوی به اشتباه راه افتاده اند.
همه در اشتباهید شاهپرستان كه انقلاب ۵٧ را توطئه آمریكا و انگلیس می دانند و فكر می كنند این مردم لابد شاه را می خواهند ولی اشتباهی پشت موسوی رفته اند. در حالیكه این همه شاهزاده داریم و شهبانو. همه سر كارید جز كشور برادر روسیه كه بالاخره بر رقبای دیرین انگلیس و آمریكا پیروز شد به كمك شماها! الان هم كامل ایران را در اشغال دارد.

*

عزیزان
خوشحالم که به همت هموطنان دلاورمان در ایران شرایط و موقعیت ی ایجاد شده است که ما ایرانیان خارج از کشور سر انجام میل و رغبت به گردهمای برای اعتراضی همصدا به رژیم تقلب و دروغ پیدا کردیم، حتما در جمع شرکت خواهم کرد به اميد ايرانی آباد و آزاد
داوود نوائیان / گوتنبرگ - سوئد

*

عزیزان من شما این تظاهرات را برای روشن شدن افکاراروپایی ها می گذارید یا برای دلخوشی جمهوری اسلامی؟ می خواهید ولایت وقیه را خوشحال کنید یا دل داغدار هزاران خانواده شهید داده در ایران را که امروز پنجشنبه سرخاک فرزندان شهیدشان رقته بودند هنوز یک هفته نیست که از مرگشان می گذرد چه شعاری می خواهید بدهید؟ می خواهید بگوئید جمهوری اسلامی دستتان درد نکند فرزندان رشید ما را به خاک و خون کشیدید اگر دوست داشتید شعار ای رهبر ازاده اماده ایم اماده را هم به سلامتی سیدعلی خامنه ای سر بدهید به پارتی و جشن شبانه که نمی‌روید سیاهی لشگر حزب الهی هم نمی خواهید در خیابان ها راه بیندازید اختیاج نیست در ایران سیاهی لشگر بسیجی فراوان است که می گویند درود برجمموری اسلامی باید هدفتان از این تظاهرات از حالا مشخص شده باشد مسلم است هر کسی که به این تظاهرات می اید دلی پر خون از جمهوری اسلامی دارد و باید فریادش را به گوش اروپایی ها و امریکایی ها برساند که در فکر مذاکره با جمهوری اسلامی نباشند.

*

متاسفانه یک حرکت عمومی وملی را همانطور که با نگرانی انتظار میرفت هنوز شکل نگرفته با زرنگی ملاخور کردند. در زیر فراخوان گردهمائی در سایت گویا در این آخرین روزهای باقیمانده اطلاعیه ای با نام روزنامه نگاران با لحنی نشر شده که گویا اساسا دعوت کننده آنها هستند و از هم اکنون مهر مصادره بنفع منافع جناحی بر آن زده‌اند. اسامی امضا کنندگان که اساسا گردانندگان سایت روز با تعلق و گرایش مشخص هستند گویاست. اگر نیت سواستفاده از حضور مردم نگران از نیست چه لزومی دارد که بخواهند بیانیه خود را در پایان این تظاهرات بعنوان ماحصل آن به پارلمان اروپا ارائه کنند. این جز سواستفاده برنامه ریزی شده و توهین به شعور شرکت کنندگان هست؟ شخصا به این حرکت ناشایست معترض و از وقوع آن بسیار متاسفم.

*

با سلام
هموطنان عزیز لطفا به مطالبات حداقلی مردم داخل کشور احترام بگذرید و از نمادها که به رژیم بهانه سرکوب مردم را می دهد استفاده نکنید. از همین الان کودتاچیان می گویند که سلطنیت طلب ها و مجاهدین خلق که رسما انتخابات را تحریم کردند، کاسه داغتر از آش شده اند. خواهش می شود برای اتحاد و همبستگی با مردم داخل ایران از نماد جنبش سبز استفاده کنید و هدف هم جلوگیری از برسمیت شناخته شدن دولت کودتا و معامله دولتهای عضو اتحادیه اروپا با کودتاچیان به خاطر پرونده هسته ای قرار دهید. لغو سفر احمدی نژاد به لیبی به خاطر مخالفت برخی از سران دولتهای آفریقایی یکی از بزرگترین ضربه ها به این کودتاچیان در روز های اخیر بود.

*

ابتکاریست جالب و در نگاه اول فکر کردم که هر جور شده چند تا از دوستان را جمع کنم و ماهم بیائیم ولی: بعد فکر کردم که با این دعوت عام و چراغ سبز دادن به سلطنت طلبها و کمونیست کار گریها و راه کار گریها ، اگر خود آنها هم نخواهند آبرو ریزی و جنجال فرقه ائی راه بیاندازند، حرفه ائیهای اطلاعات رژیم که هم بقدر کافی پرچ سرخ و هم پرچم شیر و خورشید دارند میآیند و مبارزه با رژیم را به مبارزه بین خود ایرانیها تبدیل میکنند. اگر شما دوستان جمهوری زده هم حسن نیت داشتید و دنبال نمد برای کلاه خود نبودید،باید چند تا از هواداران جنبش سبز را جلو می انداختیتد و بدون تابلو کردن خود پشت سر آنها جمع میشیدید و با لباس و نوار سبز!

*

مردم ايران حالا بوضوح مي بينند چه كشوري انقلاب ۵٧ را با اشغال سفارت آمريكا دزديد آنرا به سود خود منحرف كرد٠ ديگر اين دروغ ها كه ماركسيست هاي روسي و ماركسيست هاي اسلامي سر هم مي كردند كه آمريكا و انگليس اين انقلاب رابوجود آوردند و پشتيباني كردند خريداري ندارد. چون نفع برنده روس ها و چيني ها و حماس وحزب الله و سوريه و ونزوئلا و بوركينا فاسو و غيره هستند نه آمريكا و انگليس. لابي كمونيست ها درايران هم دستش رو شده. ارتجاع سرخ و سياه از مصدق تا به امروز عليه جنبش مردم ايران بوده اند.

*

در ايران مردم را ميكشند و اسير ميكنند و به سياه چالها مي اندازند گروهي كه در خارج نشستند و جايشان هم خوش است جنگ بر سر اين دارند كه پرچم بياورند يا نياورند واقعن جاي تاسف است .

*

عزیزان
اکنون که به همت هموطنان دلاورمان در ایران شرایط و موقعیت ی ایجاد شده است که ما ایرانیان خارج از کشور سر انجام میل و رغبت به گردهمای برای اعتراضی همصدا به رژیم تقلب و دروغ پیدا کردیم، اجازه ندهیم این موقعیت استثنأی و حس همبستگی مشترکی که در ما ایجاد شده است، با کوته نظری‌های فردی و گروهی به هرز رود.
فرشاد

*

سلام
برای ۴ ژولای می‌خوام پیشنهاد بدم که هر کسی با خودش هرچه میتونه بادکنک سبز، پر شده با گاز هلیوم بیاره، که بتونیم در آن مراسم هوا کنیم. می‌شه این موضوع را تبلیغ کنین.
مرسی‌، افشین از آلمان

*

لطفا پرچم شیر و خورشید، که متاسفانه تبدیل شده به نماد سلطنت طلبان و مجاهدین خلق و بهانه رژیم ایران برای نسبت دادن اعتراضات مدنی به گروههای خاص خارج از کشور، را با خود نیاورید.
با سپاس از شعور سیاسی شما

*

هم وطنان عزیز پرچم شیرو خورشید بیاورید پرچم داس و چکش هم بیاورید پرچم سبز هم بیاورید پرچم قرمز هم بیاورید پرچم سفید هم بیاورید پر چم زرد هم بیاورید با هر عقیده و مرام و مسلکی که هستید اگر به ازادی و دمکراسی در ایران و رهایی مردم ایران از چنگال ولایت دیکتاتوری معتقد هستید فقط بیایید و ثابت کنید با هر وابستگی گروهی و سازمانی که دارید به ملت در زنجیر تان می اندیشید و دوست دارید هو وطنانتان در ایران ازاد شوند ما در ایران به شما که در خارج هستید امید بسته ایم تا صدای ما را به کشورهای خارجی برسانید طلبعی هست که در خارج از ایران دمکراسی و ازادی هست و حق انتخاب دارید و می توانید به هر گروه و دسته و حزب و سازمانی که ایران روست است وابسته باشید مثل ما در ایران مجبور نیستید فقط یک حزب و یک گروه را به زور حمایت کنید. تظاهرات را پر از پرچم های رنگی و زیبا کنید تا اروپائیان بدانند ما مردمی مترقی و دمکرات هستیم که با وجود سلیقه های مختلف در کنار هم و برای هم و برای وطنمان ایستاده ایم

*

هموطن عزیز. از دولت‌های خارجی‌ بخواهیم سفرای خود را از ایران احضار کنند. از سازمان ملل بخواهیم با فرا خوانی جهانی‌ این سرطان را از کره زمین پاک کنند. با تشکیل مجلس موسسان حتا از این رژیم جهنمی هم نماینده بیاید تا سر نوشته مردوم ستم دیده ایران مشخص شود. با نظارت سازمان ملل شش ماه به عوامل رژیم فرصت داده شودکه کشور را ترک کنند. در طی‌ انتخابات نیرو‌های سازمان ملل از مرز‌های ایران مراقبت می‌‌کند

*

عزیزان هموطن
اگر این حرکت یک حرکت عمومی و ملی است، بایستی تلاش کنیم الزامات آنرا خودمان رعایت کنیم. از دادن هرگونه شعاری که رژیم سفاک از آن سواستفاده میکند و یا باعث اختلاف بین خود مردم ما میشود شدیدا خودداری شود. از توهین و بی ادبی به هر مرام و عقیده ای پرهیز بشود. واقعا باید نشان بدهیم که برخلاف مزدوران خامنه ای ما مردمی با فرهنگ و با دیسیپلین میباشیم.تلاش کنیم که با تمام توان وحداکثر افراد در بروکسل حاضر بشویم. ایران دمکراتیک را با دستان خود بسازیم

*

بنظر من بند اخر در رابطه با پرچم اشتباه میکنید. پرچم سه رنگ نشانه هویت هر ایرانی است و شما اجازه ندارید آوردن آن را ممنوع کنید. آنهم بدلیل اینکه رژیم از آن سو استفاده میکند این خطا است پرهیز کنید از دستور دادن
امین بیات

*
سلام
برای ۴ ژولای می‌خوام پیشنهاد بدم که هر کسی با خودش هرچه میتونه بادکنک سبز، پر شده با گاز هلیوم بیاره، که بتونیم در آن مراسم هوا کنیم. می‌شه این موضوع را تبلیغ کنین
مرسی‌، افشین از آلمان

*

از برگزار کنندگان و یا گردانندگان سایت در جهت رفع پاره ای از ابهامات تقاضائی دارم. لطفا اگر سخنرانی قرار است حضور داشته باشد یا نه در فراخوان مشخص شود. با توجه به این تجربه منفی برخی تجمعات اخیر که بنام همه ایرانیان برگزار شده اما در صحنه سرو کله یک سخنران از جنس نبوی یا مخملباف پیدا شده که این حمایت عمومی و ملی را بعنوان حمایت از کاندید یا جناح خاصی مصادره کرده اند. که طبعا منطبق با دعوت نبوده و موجب نارضایتی و سرخوردگی میگردد.
با تشکر

*

دوستان عزیز من هم كاملا موافق هستم كه باید حتما و بارها در برابر پارلمان اروپا جمع و حتی اعتصاب غذا كرد و تا حال من هم بودم اما دوستان ایا بهتر نیست كه روزی برویم كه كارمندان در پارلمان باشند، ‌همه می دانم كه شنبه كسی نیست با پارلمان خالی صدایمان كمتر به گوش انها می رسد البته این تنها نظر من نیست و خیلی از دوستان چنین نظری دارند پس لطفا به این موضع بیشتر دقت كنیم در هر حال من با هر شراطی هستم و تا سر نگونی این دیكتاتورها از پا ننشینم. و همانطور كه دوستان هم اشاره كرده اند بهتر است بدور از هر پرچم و فقط پشتیبانی از اعتراضات مدنی مردم در داخل ایران.
دورد بر مردم زجر دیده ایران

*

این تظاهرات برای همبستگی با مردم ایران است. شعارهایش هم شعارهای مردم در داخل ایران. برای اینکه اکثریت هموطنان ما و از جمله کسانی که به داخل کشور رفت و آمد می کنند بتوانند در اینگونه تظاهرات شرکت کنند گروه ها باید خواست اکثریت مردم در داخل را به رسمیت بشناسند و شعارها و پرچم هایشان را با داخل کشور هماهنگ کنند و اگرنه پس از چندی اکثریت ایرانیان خارج از کشور در اینگونه راه پیمایی ها شرکت نخواهند کرد و دوباره باز می گردیم به همان ۵ سلطنت طلب و ۴ مجاهد خلق. ما توده خارج از کشور نیاز داریم نه این یا ان گروه

*

من هم متاسفم که پرچم شیر و خورشید تبدیل به شانه سلطنت طلب‌ها یا مجاهدین شده. کاشکی‌ نمی‌شد... ولی‌ واقعیت اینه که الان اینجوری هست. خواهش می‌کنم بهانه به دست رژیم ندید.

*

آنکس که نداند و نداند که نداند.....در جهل مرکب ابدالدهر بماند. متاسفم که نمیتونیم همدیگر رو تحمل کنیم!!!

*

خب حالا تکلیف ما چیست که مجاهدین و سلطنت طلب ها پرچم شیرو خورشید ما را مصاره کرده اند مگر هر کسی پرچم شیرو خورشید به دست گرفت مجاهد یا سلطنت طلب است پس هزاران نفر جوان داخل و خارج از ایران که وابسته به این گروه ها نیستند در سایت ها و وبلاگ ها و فیس بوک و دیگر سایت ها پرچم شیرو خورشید گذاشته اند وابسته به این گروه ها هستند؟ پرچم شیرو خورشید نیاریم پس چه جوری بفهمند ما ایرانی هستیم؟ هرکسی دوست ندارد پرچم نیاورد ولی نمی توانیم بگوئییم هر کسی که می اید مجبور است پرچم شیرو خورشید نیاورد هر کسی دوست دارد بیاورد.

*

از برگزار کنندگان در جهت رفع پاره ای از ابهامات تقاضائی دارم. لطفا اگر سخنرانی قرار است حضور داشته باشد یا نه در فراخوان مشخص شود. با توجه به این تجربه منفی برخی تجمعات اخیر که بنام همه ایرانیان برگزار شده اما در صحنه سرو کله یک سخنران پیدا شده که این حمایت عمومی و ملی را بعنوان حمایت از کاندید یا جناح خاصی مصادره کرده‌اند. که طبعا منطبق با دعوت نبوده و موجب نارضایتی و سرخوردگی میگردد.
با تشکر

*


دوستان عزیز!
اگر قانون مشروطه را خوانده باشیم، پرچم ایران به سه نوع تعریف شده است:
الف ـ پرچم سلطنتی که به رنگ آبی بوده و یک تاج در وسط داشته و مخصوص کاخ سلطنتی است؛
ب ـ پرچم دولتی که سه رنگ بوده با آرم شیر و خورشید در میان آن که مخصوص ادارات دولتی بوده
ج ـ پرچم ملی که سه رنگ بوده بدون هیچ آرم و مشخصه ای و این برای استفاده ی مردم عادی بوده و ارگانها و سازمانهای خصوصی بوده است.
بنابراین استفاده از پرچم سه رنگ با آرم شیروخورشید از طرف مردم عادی وجاهت قانونی (از نظر قانون مشروطه) ندارد.

*

با سلام
امید که هموطنان زیادی بیایند دعوت از شهروندا ن دیگر هم بسیار مفید میتونه باشه اما در رابطه با پرچم و حضور مجاهدین از آنجا که این سازمان حتا خون شهدا رو هم می‌دزده به عکس ندا که زینت بخش عکسها ی مریم
خانم شده نگاه کنید پرچم رو هم دزدیده و متاسفانه همراه داشتن آن به نظر بنده بهانه دست خون خوا ران حاکم میده بنظرم اگر مثل مردم در داخل عمل کنیم بهتر باشه به امید رهایی ایران و هموطنان مان
پیمان

*

دوستان کافی نیست فقط ایرانیان جمع شوند باید از مردم اروپا نیز خواستا با ما همراه شوند.

*

من هم معتقدم که فقط با اتحاد می توان از خواسته ها بحق ملت پشتیبانی کرد می بایست از هر حرکت تفرقه امیز و سکتاریست پرهیز کرد.

*

از طرح سناتور‌های امریکأائ برای تحریم شرکت نوکیا حمایت کنیم و به سازمان‌های حقوق بشر و آزادی بین شکایت کنیم

*

جدیدا این چه پدیده نامبارکی است که گاها دیده میشود که برخی حتی در دنیای آزاد برای دیگران تعیین تکلیف میکنند که مثلا پرچم شیرو خورشید ممنوع است. اگر کسانی انتخاب کرده اند که حتی در خارج کشور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی عبور نکنند هر چند تاسف بار است اما برای این انتخابشان آزاد و محترمند اما این بمعنای این نیست که دیگران را نیز مجبور کنند که خط قرمزهای جمهوری اسلامی را رعایت کنند. جای بسی تاسف است که تجمعی که همه هموطنان را با این گزاره "فارغ از آن که به کدام جهان بینی تعلق داشته باشیم" مخاطب قرار داده اینگونه توسط برخی با این بهانه های حکومت پسند تخریب شود.

*

baba man khodam jomhouri-khah hastam, wali ejazeye nafas keshidan ra be baghye ham midam. khob saltanat -talabha ham bian, che behtar. agar nayan migan chera nemian, agar bian migan chera mian. mage demo erse shakhsi shomast? Shoma hanuz patun be Iran narisedie diktator hastid. khob diktator ke unja darim ma ra mikhan chekar?


*

Man Fekr MiKonam ke parChame shir va KhorShid parchame meli mast va tanHa parchami ast ke EteHade tame Irani ha ra taSmin miKone. CherA ma Bayad Choon MoJaHedin ya SalTanat alabHa ham in ParCham ra Estefade miKonand keNar beKeshim. IN Parcham Sambole EteHad ma Ast va Irani boodane ma. Iranee beDoone TaAloGhate siasee.


*

باسلام.پرچم شیروخورشید مال کشورایران است وبه هیچ گروه ودسته ایی تعلق ندارد.علاوه برمجاهدین وسلطنت طلبها داس و چکشیها هم وارد معرکه شدند ومدعی آزادگی هستند. این جنبش رالطفا مصادرنکنید واز حالا دنبال منم منم باشید. ما اگر یاد بگیریم ما بشویم قادرخواهیم بوداین حکومت سفاک را منحل کنیم درغیراینصورت حالا حالاها باید توسرخودبزنیم...به امید رهایی ایران

*

امید وارم با یاری یزدان سلحشوران ایران زمین اهرمن را به زیر افکنند و پرچم دوستی را به پا دارند که بو ی پدرم ایران را در جهان بپیچاند


*

اگر فقط برای ابطال انتخابات و اعتراض علیه سرکوب مردم پس از انتخابات متمرکز شوید، بسیاری از دانشجویان با شما همراهی می‌کنند. ما نمی‌خواهیم درکنار سلطنت‌طلب‌ها باشیم.


*
نباید اجازه داد هیچ عنصر جمهوری دیکتاتوری اسلامی پایش به اروپا برسد و هیچ شخصیت اروپائی به ایران نرود و تمام قرارداد‌ها باید معلق بمانند.
درود بر مردم قهرمان ایران.

*

لطفا پرچم شیر و خورشید، که متاسفانه تبدیل شده به نماد سلطنت طلبان و مجاهدین خلق و بهانه رژیم ایران برای نسبت دادن اعتراضات مدنی به گروههای خاص خارج از کشور، را با خود نیاورید.
با سپاس از شعور سیاسی شما



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024