پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.06.2008, 8:51


کانون زنان ایرانی: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار را به جرم تاسیس سازمان حقوق بشر کردستان به ۱۱ سال زندان (حبس تعزیری) محکوم کرد.

نسرین ستوده یکی از وکلای پرونده کبودوند با اعلام این خبر می گوید: “وکلای این پرونده نسبت به این حکم اعتراض دارند چرا که صدور چنین حکمی بسیار تعجب برانگیز است.”

محمد صدیق کبودوند سالهاست به عنوان روزنامه نگار در کردستان فعالیت داشته است. ستوده می گوید: “کبودوند دهم تیرماه سال گذشته در تهران احضار می شود و از آن زمان تا کنون در زندان به سر می برد. او به لحاظ جسمی در شرایط مناسبی قرار ندارد و ماه گذشته نیز دچار سکته قلبی شده است.”

“تاسیس سازمان حقوق بشر کردستان” اتهامی است که دادگاه به کبودوند آن را اعلام کرده است. ستوده ادامه می دهد: “از امروز تا ۲۰ روز آینده مهلت اعتراض داریم و امیدواریم دادگاه تجدید نظر این اعتراض را مدنظر قرار دهد.”

ه عقیده ستوده محکومیت کبودوند به ۱۱ سال حبس آن هم به جرم نشر اندیشه هایش خلاف حقوق بشر و میثاق حقوق مدنی و سیاسی است.وکلای این پرونده سید محمد سیف زاده، گیتی پورفاضل، نعمت احمدی و نسرین ستوده امیدوارند دادگاه تجدید نظر به اعتراض ها و مدارک موجود در پرونده توجه بیشتری داشته باشند.

کبودوند چند سال پیش نیز به اتهام درج مطالبی در نشریه پیام به دو و نیم سال حبس محکوم شد و نشریه اش نیز لغو امتیاز شد اما با اعتراض های سیف زاده و ستوده، هیات دیوان عالی کشور حکم را نامناسب تشخیص داد و محکومیت کبودوند را به شش ماه کاهش داد. همچنین لغو نشریه پیام نیز رفع شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024