شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 24.12.2007, 14:09


رژیم جمهوری اسلامی ایران باز هم فاجعه آفرید
فاجعه‌ای بس و حشتناک و ضدانسانی

قریب سه ماه پیش در اکتبر (مهرماه) امسال، تعدادی از ساکنان شهر عرب نشین حمیدیه در ۳۰ کیلومترب شمال اهواز، پس از انجام نماز عید فطر، بر علیه تشدید سرکوب وخفقان بر علیه مردم عرب در خوزستان، به یک راه پیمائی مسالمت آمیز مبادرت ورزیدند. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی (سربازان بنام و گمنام امام زمان!!) در منطقه اهواز با حمله خشونت بار به این راه پیمائی- تعدادی را مضروب و صد ها نفر از ساکنان حمیدیه و اهواز را دستگیر کردند.

در حالیکه خانواده‌های دستگر شدگان در این چند ماه بارها با مراجعه به مراکز امنیتی و وزارت اطلاعات، هیچگونه خبر و یا اطلاعی در مورد دستگر شدگان به آنها داده نشده – ناگهان در چند روز گذشته حکومت به تعدادی از این خانواده‌ها اطلاع داده است که اجساد اعضاء خانواده آنان را در رودخانه کارون و یا در خیابانها پیدا کرده‌اند.

اسامی بعضی از این افراد بقرار زیر است:

۱. غیبان عبیداوی، فرزند جاسم، ۳۸ ساله ، کارگر، متاهل و دارای 4 فرزند . خانواده او با اشاره به بندهای انگشتان بریده اش، در دو دست، ودیگر آثار شکنجه از جمله زخمهای عمیق در صورت و در تمام بدن او اظهارنمودند، که وی زیر شکنجه کشته شده است در ضمن گفته شده که جسد او را هفته پیش (۱۲ دسامبر) از رود کارون گرفته اند.

۲. علی چلداوی، فرزند شاوی ۲۳ ساله ، مجرد ، کارگر فروشنده مواد غذائی، که از زمان دستگیری تا کنون مجهول المکان بوده – گفته میشود که جسد او را در خیابانهای اهواز پیدا کرده اند. علائم شکنجه و بریدگی و زخمهای روی صورت، دست و پا و دیگراعضاء بدن او نیزبوضوح مشاهده می شود.

۳. طارق موسوی، ۳۰ ساله ، کارگر ساکن حمیدیه که گفته میشود جسد اورا هم در روز ۱۲ دسامبر در آبهای کارون پیدا کرده اند که چند بند ازانگشتان هر دو دست او را بریده‌اند و دیگر آثار شکنجه نیز در بدن او نیز مشاهده می‌شود.

۴. علی عبیداوی (سواری) فرزند غانم (عضو سابق شورای شهر حمیدیه)، ۳۷ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند، راننده تاکسی، که تا کنون مفقود الاثر بوده، جسد او را روز ۲۰ دسامبر ۲۰۰۷ در آبهای کارون پیدا کرده اند و روی بدن او نیز آثار شکنجه دیده میشود.

۵. یوسف لفته پور، فرزند مجید ، ۲۴ ساله، مجرد، سا کن حمیدیه که از زمان دستگیری تا این مدت بکلی مفقود الاثر بوده و کماکان می‌باشد- خانواده او اظهار می‌دارند که احتمالاً او نیز همراه دوستان دیگرش در زیر شکنجه کشته شده و حکومت جسد اورا معدوم کرده است.

۶. احمد ساعدی (مرمزی) فرزند کریم ۲۳ ساله متاهل ، شغل راننده، که از زمان دستگیری تا تا این مدت مفقود الاثر می‌باشد – خانواده او هم اظهار می‌دارند که تا کنون نتوانسته‌اند هیچگونه خبر و یا اثری از او بدست آورند و احتمال می‌دهند که او هم مانند دوستان دیگرش در زیر شکنجه کشته شده و حکومت بدلیل وجود شواهد شکنجه جسد اورا معدوم و یا مخفی کرده است.

۷. صالح عامری (احمد جزایری)، ۷۶ ساله ، رهبر سابق جبهه آزادیبخش است که بعد از پیروزی انقلاب بهمن (۱۹۷۹) این جبهه منحل شده و آقای عامری قریب ۳۰ سال است که فعالیت سیاسی را بکلی کنار گذاشته است و صرفاً در اجتماعات فرهنگی و دینی ظاهر می‌شد. وی از جمله دستگیر شدگان عید فطر در حمیدیه است که بنا به اظهارات خانواده او- وی هم اکنون شدیداً تحت شکنجه میباشد و با وجود کهولت سن احتمال دارد در اثر شکنجه کشته شود.

۸. ولید نیسی، ۵۰ ساله متاًهل دارای ۵ فرزند ساکن اهواز، از کارکنان موسسه ادبی-فرهنگی اشراق در اهوازه که از زمان دستگیری در سه ماه گذشته تا کنون مفقود االمکان است– خانواده او هم اظهار میدارند که تا کنون نتوانسته‌اند هیچگونه خبر و یا اثری از او بدست آورند. ایشان همراه با حدود ۵۰ نفر در شهریور-مهر ماه گذشته و صرفاً بدلیل کار در موسسه مطبوعاتی اشراق دستگری شده است.

از دستگیر شدگان عید فطر حمیدیه و اهواز تا کنون فقط عادل چلداوی آزاد شده است.

ما از کلیه آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر ایران و جهان تقا ضا می کنیم، همانطوری که شکنجه و کشتن زهرا کاظمی، پوینده و دیگر قربانیان قتل زیر شکنجه را توسط جمهوری اسلامی مفتضح کردند و به سمع جهان رسانیدند، نگذارند شکنجه و کشتار عرب های خوزستان و دیگر مردم بی دفاع استان‌ها و شهرستان‌های خارج از مرکز- با استفاده از عدم حضور رسانه‌های داخلی و خارجی – و عدم حساسیت بعضی جناح‌های آپوزیسیون درون و برون حکومت، به اغماض و فراموشی سپرده شود- و نگذارند که رژیم از این فاجعه آفرینی و نقض فاحش حقوق بشر بی‌مسئولیت و از معرکه قصر در برود.

سازمان حقوق بشر اهواز


نظر کاربران:


واقعا جای تاسف است. که این انسان های بیگناه فقط به دلیل اقلیت قومی بودن و بیان خواسته های حقوق بشری شان این چنین ددمنشانه وناجوانمردانه به قتل رسیده باشند. واقعا ننگ براین رژیم ضد بشری که فرزندان ایران زمین را بدون هیچ محاکمه ای به قتل می رساند آن هم مانند جناینکاران القاعده در عراق و افغانستان با آدم ربایی و سربه نیست کردن پیکرهای آن ها. طالبان هم اکنون درایران حاکم اند ودست ما کوتاه ازهرگونه دادخواهی. واقعا روزگارسیاهی را ما مردم نگونبخت می گذرانیم. بدتراینکه با این اقدامات ضد بشری علیه اقلیت های قومی ایران وحدت ملی وتمامیت ارضی ایران خدشه دار می شود و ما باید شدیدا نگران آینده ی این سرزمین باشیم.
از کانون مدافعان حقوق بشر می خواهیم که این موارد ضدانسانی را به همان قوت و شدت پیگیری پرونده های مبارزان مرکزنشین دنبال کند. خون این عزیزان نباید به هدر رود . دادخواهی باید از این نامردمان!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024