شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.11.2007, 8:33



خبرنامه امیرکبیر: از معصومه منصوری، یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، که روز پنج شنبه ۳ آبان توسط بازپرسی دادگاه انقلاب به منظور تحویل گرفتن وسایل پدرش فراخوانده شده بود، هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

محمدعلی منصوری، پدر این دانشجو، اوایل شهریورماه سال جاری به دلایل نامعلومی بازداشت شد که پس از آن خانواده وی مرتبا پیگیر وضعیت او بودند. در پیگیری های متعددی که خانواده منصوری در خصوص وضعیت پدرشان از طریق دادگاه انقلاب داشتند، بارها از سوی متین راسخ، بازپرس شعبه ۱ دادگاه انقلاب، تهدید به دستگیری و برخورد شده بودند.

مامورین وزارت اطلاعات همچنین از زمان دستگیری محمدعلی منصوری بارها با این خانواده تماس گرفتند و آن ها را از پیگیری وضعیت پدرشان و اطلاع رسانی در این خصوص منع کرده بودند. مامورین این وزارتخانه همچنین طی تماسی که روز دوشنبه، ۲۹ مهرماه، با معصومه منصوری داشتند از وی خواسته بودند در تجمع اعتراض آمیز «ستاره ها در اوین» که روز سه شنبه ۳۰ مهر، در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، شرکت نکند.

شنیده ها حاکی از آن است که چهارشنبه هفته گذشته بازپرسی دادگاه انقلاب طی تماسی که با معصومه منصوری داشته، از وی خواسته بود روز پنجشنبه برای گرفتن وسایل شخصی پدرش، که هنگام دستگیری از منزل او ضبط شده بود، مراجعه کند. پس از مراجعه این دانشجو برای تحویل گرفتن وسایل پدرش، مامورین او را نیز دستگیر کردند.

پس از بازداشت معصومه منصوری، مامورین وزارت اطلاعات به منزل برادر ایشان مراجعه کرده و او را تهدید کردند در صورت انتشار خبر دستگیری خواهرش، وی و همسرش را نیز دستگیر خواهند کرد. مامورین همچنین آن ها را تهدید کردند که خبر دستگیری را به وکیل ایشان، آقای عبدالفتاح سلطانی، ندهند و به آقای سلطانی اطلاع دهند که خواستار وکالت ایشان نیستند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در مدت ۱۰ روزی که از بازداشت معصومه منصوری می گذرد، مسئولین دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات اجازه هیچ گونه تماسی را به این دانشجوی با خانواده اش نداده اند و در حال حاضر خانواده این دانشجو در خصوص وضعیت فرزندشان در بی خبری کامل به سر می برند. برخی منابع خبری از نگه داری این دانشجو در بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده اند.

به نظر می رسد بازداشت معصومه منصوری جهت اعمال فشار مضاعف بر محمدعلی منصوری، پدر در بند این دانشجو، جهت اخذ اعترافات مورد نظر مامورین وزارت اطلاعات باشد. معصومه منصوری از بیماری عصبی رنج می برد و در یک سال و نیم اخیر تحت درمان بوده و قطع ناگهانی داروهای مورد نیاز، آسیب جدی به سیستم عصبی وی وارد می کند.

معصومه منصوری دانشجوی ورودی ۸۳ رشته علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که در سال ۸۴-۸۵ عضو شورای صنفی دانشکده ریاضی و مسئول واحد علمی شورا بوده است. لازم به توضیح است معصومه منصوری هیچ گونه رابطه خانوادگی با احسان منصوری، دیگر دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر، که از اردیبهشت ماه سال جاری به همراه مجید توکلی و احمد قصابان در زندان اوین تحت بازداشت است، ندارد.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024