شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 14.04.2007, 13:33


رادیو اروپای آزاد: اجازه دهید خبرنگار رادیو فردا از ایران خارج شود

رادیوفردا: جفری گدمين، رييس راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، از دولت جمهوری اسلامی ايران خواست که به پرناز (نازی) عظيما، خبرنگار اين راديو که امکان خروج از ايران از وی گرفته شده، اجازه دهد تا ايران را ترک کند.

پرناز (نازی) عظيما ، تابعيت دوگانه ايرانی و آمريکايی دارد و ۲۵ ژانويه ۲۰۰۷ سال ميلادی، پنجم بهمن ماه ۱۳۸۵خورشيدی، برای ملاقات با يکی از بستگان بيمار خود به ايران رفت.

به محض ورود اين روزنامه نگار به تهران، مقامات مرزی در فرودگاه مهرآباد، گذرنامه وی را ضبط کرده اند. از آن زمان تمامی تلاش های پرناز (نازی) عظيما برای پس گرفتن گذرنامه، بی نتيجه بوده است.

در جريان يکی از ملاقات هايی که خانم عظيما با مقامات رسمی داشته، از وی خواسته شده تا با سرويس اطلاعاتی و امنيتی ايران همکاری کند که اين درخواست از سوی وی رد شده است.

جفری گدمين، رييس راديو اروپای آزاد، راديو آزادی گفت: «من از مقامات ايرانی می خواهم که گذرنامه خانم عظيما را به او بازگردانند و بدون هيچ تاخيری، اجازه دهند که وی از ايران خارج شود. هيچ دليلی برای جلوگيری از خروج سريع اين خبرنگار با استعداد و بازگشت به کارهای حرفه ای وی وجود ندارد.»

خانم عظيما، خبرنگار «راديو فردا» است. «راديو فردا» پروژه مشترکی است که توسط «راديو اروپای آزاد، راديو آزادی» و «صدای آمريکا» اجرا می شود.

«راديو فردا» ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، به زبان فارسی برنامه پخش می کند. خانم عظيما از سال ۱۹۹۸ ميلادی به دفتر مرکزی «راديو فردا»، واقع در پراگ، پايتخت جمهوری چک، پيوسته است.

پرناز (نازی) عظيما، مشابه وضعيت کنونی را در بهار سال ۲۰۰۶ ميلادی داشته و در آن سال هم، در زمان ورود به ايران، مقامات ايرانی گذرنامه وی را ضبط کردند و به مدت چند هفته و پيش از آن که گذرنامه را به وی برگردانند، اجازه ندادند که اين روزنامه نگار از ايران خارج شود.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024