جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.09.2006, 23:53


موسوی خوئینی خبر داد که ماموران امنیتی و بازجوها وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا خطاب به مقامات عالی رتبه کشورتوبه نامه نوشته و از اقدامات گذشته‌اش اظهار پشیمانی کند.
مهندس موسوی خوئینی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران با پیگیری‌های همسرش در مراسم چهلمين روز درگذشت پدرش حاضر شد، اما به رغم هماهنگی‌های به عمل آمده برای حضور ایشان در مراسم علاوه بر اینکه وی با یک ساعت تاخیر به مراسم رسید ماموران امنیتی مانع ملاقات وی با همسرش شدند لذا مهندس موسوی خوئینی با ابراز گله از وضعيت موجود در مقابل مسجد با اعتراض نسبت به صد روز زندان غیر قانونی و عدم اجازه ملاقات با خانواده‌اش فرياد زد: «به همه اعلام کنید که من تحت فشارم و هر روز در حدود پنج بار بازجویی می‌شوم».
وی که آثار کبودی بر گردن و شکستی در سرش قابل مشاهده بود با بیان این که تحت فشار انواع شکنجه‌های روحی وجسمی است اظهار داشت: من شبها با دستبند و پابند می‌خوابم و تمام امکانات از من گرفته شده است. موسوی خوئینی هم چنین خبر داد که ماموران امنیتی وبازجوها وی را تحت فشار قرار داده اند تا خطاب به مقامات عالی رتبه کشورتوبه نامه نوشته و از اقدامات گذشته اش اظهار پشیمانی کند.دبیر کل سازمان دانش آموختگان در حالی که خطاب به خبرنگاران رسانه‌های خبری فریاد می‌زد خواستار انعکاس این خبر به گوش آزادی خواهان شد تا مانع سناریو سازی حکومت شوند.
پس از این اتفاق ماموران امنیتی همراه موسوي خوييني او را به زور داخل اتومبيل کرده وبه همراه همسر و فرزندان وي به سمت منزل پدر موسوی رفتند.
این در حالی است که موسوی خوئینی در ساعت ٧:٣٠ دقیقه شب و بدون همراهی خانواده و تحت الحفظ راهی اوین شد.

عبدالله مومنی:
موسوی تاوان نقد قدرت مطلقه و دفاع از حقوق زندانیان سیاسی را با شکنجه و انفرادی پس می‌دهد.

موسوی تاوان نقد قدرت مطلقه ودفاع از حقوق زندانیان سیاسی را با شکنجه وانفرادی پس می‌دهد و سناریو سازان وبازجویان امنیتی در تلاش هستند تا با اعمال زور وفشار ،شکنجه و تحمیل محدودیتها ایشان را وادار به نوشتن توبه نامه خطاب به مقامات عالی رتبه کشور کرده واز تمام عملکرد‌های خود در گذشته ابراز پشیمانی و ندامت نماید.
عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) درخصوص اتفاقات رخ داده در مراسم چهلمین روز در گذشت پدر مهندس موسوی خوئینی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) گفت: مهندس موسوی خوئینی دبیر کل سازمان در هنگام حضور در مراسم چهلمین روز در گذشت پدرش خبر از اعمال شکنجه و بر خوردهای غیر قانونی و نافی حقوق شهروندی توسط ماموران امنیتی در زندان با خودش داد.

مومنی ادامه داد: مهندس موسوی اظهار داشت که سناریو سازان وبازجویان امنیتی در تلاش هستند تا با اعمال زور وفشار ،شکنجه و تحمیل محدودیتها ایشان را وادار به نوشتن توبه نامه خطاب به مقامات عالی رتبه کشور کرده واز تمام عملکر‌های خود در گذشته ابراز پشیمانی و ندامت نماید.
دبیر تشکیلات سازمان ادوار تحکیم وحدت با اعلام این خبر که شورای مرکزی سازمان روز جمعه به علت حادثه رخ داده جلسه تشکیل داد اظهار داشت:
از آن جاکه طرح این نکات توسط ایشان در یک محیط علنی ودر هنگام حضور در مراسم ختم پدرشان بوده است باعث ایجاد نگرانی دوستان ، همفکران و همکاران تشکیلاتی آقای موسوی شد و اعضا جلسه ای فوق العاده تشکیل دادند.

وی افزود: اعضای شورای مرکزی ضمن اعتراض و ابراز نگرانی نسبت به تداوم برخوردهای غیر قانونی با ایشان ،خواستار پاسخگویی مقامات قضایی که مدعی حفظ حقوق شهروندی هستند شدند.
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) درباره گفته‌های موسوی گفت:طبیعی است همان گونه که مهندس موسوی اعللام کرده است خشونت‌های اعمال شده بر روی ایشان با هدف ابراز ندامت وپشیمانی از عملکرد روشنگرانه ایشان رخ داده است و با اعمال محدودیت ،فشار و شکنجه می‌خواهند وی را به نقطه‌ای برسانند که تسلیم خواست نیروهای امنیتی شده و القائات بازجویان را بیان کرده؛ و مسایلی را بر زبان جاری کند که با گذشته سیاسی ایشان در تناقض است.
مومنی خاطر نشان کرد:آن چه مسلم است مهندس موسوی تاوان نقد قدرت مطلقه حاکمان ودفاع از حقوق شهروندان و زندانیان سیاسی از تریبون مجلس را با شکنجه وانفرادی پس می‌دهد.
وی اظهار داشت: در شرایط موجود که حاکمیت با بی اعتنایی به حقوق مدنی ،سیاسی و شهروندی فعالان سیاسی تحول خواه ،پروژه برخورد امنیتی و نقض حقوق شهروندی آنان را سر لوحه بخش سیاسی و امنیتی قرار داده است مسئله دفاع از حقوق شهروندی زندانیان سیاسی بایستی محور انسجام وهمبستگی در بین نیروهای آزادی خواه و مدافع حقوق شهروندی قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) با تاکید بر این موضوع گفت: به رسمیت شناختن حقوق شهروندی زندانیان سیاسی و خواست آزادی آنها توسط تحول خواهان و حقوق بشر دوستان باید به یک خواسته فراگیر ملی تبدیل شود.
وی خطاب به نیروهای سیاسی یاد آورشد: خواست آزادی زندانیان سیاسی توسط تحول خواهان و حقوق بشر دوستان باید به یک خواسته ملی و فراگیر تبدیل شود ودر مقابل پروژه خشونت علیه زندانیان سیاسی ،نقض حقوق بشرو دفاع از حقوق شهروندی آنها توسط حکومت همبستگی داشته باشندقطعا نتیجه همبستگی نیروهای تحول خواه به نفع مدافعان دموکراسی و حقوق بشر و به ضرر نیروهای مخالف دموکراسی خواهد بود.
مومنی در باره موضع شورای مرکزی این سازمان گفت: سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ضمن اعتراض به برخوردهای خشن و غیر انسانی با مهندس موسوی خواهان حمایت و همبستگی نیروهای مدافع حقوق بشر در جهت حمایت از ایشان و محکوم نمودن خشونت‌های صورت گرفته علیه ایشان است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024