تبليغات در ايران امروز
با قيمت مناسب و كيفيت عالی
بازگشت به صفحه اول

در حمايت از اعتصاب غذای دكتر ناصر زرافشان

ششمين روز تحصن در مقابل زندان اوين

● تحصن جمعی از فعالان سياسی ، تعدادی از اعضای خانواده "ناصر زرافشان" و نمايندگان گروه "اتحاد دموكراسی خواهان" در مقابل زندان اوين به روز چهارم كشيده شد.
● فريبرز رئيس‌دانا: ناصر زرافشان تا كنون شش روز است كه اعتصاب غذا كرده است و اميدواريم وخامت حال وی در اين زمان موجب شود تا مسئولان نسبت به آزادی وی از زندان اقدام كنند.
● بيانيه دوم جمعی از پيوستگان به اعتصاب غذای زندانيان سياسی
● پشتيبانی سیما صاحبی همسر محمد جعفر پوینده از زرافشان

Sun / 12 06 2005 / 15:00

ايرنا: تحصن جمعی از فعالان سياسی ، تعدادی از اعضای خانواده "ناصر زرافشان" و نمايندگان گروه موسوم به "اتحاد دموكراسی خواهان" در مقابل زندان اوين به روز چهارم كشيده شد.
اين عده كه در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه نيز در مقابل زندان اوين متحصن شده بودند، آزادی ناصر زرافشان را خواستارند.
مسئول برگزاری اين تحصن به‌خبرنگار ايرنا مركز استان تهران گفت: تنها مساله‌ای كه می‌تواند به پايان اين تحصن بيانجامد آزادی ناصر زرافشان از زندان است.
فريبرز رئيس دانا افزود: ناصر زرافشان تا كنون شش روز است كه اعتصاب غذا كرده است و اميدواريم وخامت حال وی در اين زمان موجب شود تا مسئولان نسبت به آزادی وی از زندان اقدام كنند.
وی ادامه داد: تاكنون بسياری از نمايندگان گروه‌های سياسی و تشكل‌های دانشجويی برای اعلام حمايت از برگزاری اين تحصن به مقابل زندان اوين آمده‌اند. افراد متحصن تا زمان ارسال خبر در مقابل زندان اوين حضور داشتند.
ناصرزرافشان مرداد ماه سال ٨١ به اتهام افشای اسراردولتی بازداشت شد.
وی كه به عنوان وكيل پرونده قتل‌های زنجيره‌ای فعاليت داشته توسط دادگاه به پنج سال زندان و ٧٠ ضربه شلاق محكوم شده است.

پشتيبانی سیما صاحبی همسر محمد جعفر پوینده از زرافشان

"ناصر زرافشان را هر چه زودتر آزاد کنید"

من سیما صاحبی همسر محمد جعفر پوینده از اقدام شجاعانه ناصر زرافشان وکیل خانواده های قربانیان قتلهای زنجیره ای قاطعانه حمایت می کنم و همراه با یاران متحصن در جلوی زندان اوین خواستار ازادی هر چه زودتر این وکیل آزادی خواه که ناعادلانه سالها در زندان به سر می برد هستم.

سیما صاحبی (همسر محمد جعفر پوینده )
٢١/٣/١٣٨٤

بيانيه دوم جمعی از پيوستگان به اعتصاب غذای زندانيان سياسی

اکنون در نخستين ساعات ششمين روز اعتصاب غذايمان، آنچه بيش از همه نگرانمان می کند، احتمال تداوم اعتصاب غذای خشک اميد عباسقلی نژاد زندانی سياسی دليری است که از ناراحتی از ناحيه گوش به دليل ضربه در حين بازجويي، ضعف شديد بينايي، ناراحتی های گوارشی به علت اعتصاب غذاهای مکرر و ديسک کمر رنج می برد. ما با آرزوی اين که وی اين شيوه ی اعتصاب غذای خويش را ترک گويد و حداکثر همچون ده ها زندانی سياسی ديگری که در اعتصاب غذا به سر می برند، اما نوشيدن مايعات را از خود دريغ نمی کنند و رسيدن به خواست هايشان را از اين طريق پی گيرند، صدمه کمتری را به جان خود تحمیل کند. به این ترتیب ما خواهان آن هستيم که دفاع از ايشان مورد توجه عاجل کوشندگان حقوق بشر قرار گيرد.
اکبر گنجی پس از بازگشت به زندان اعتصاب غذای نامحدود خود را از سر گرفته و تعدادی از دانشجويان در دانشگاه های مختلف کشور نيز در جهت رسيدن به خواست هايشان با حمايت از زندانيان به تحصن و اعتصاب غذا در دانشگاه ها اقدام کرده اند. در خارج از کشور نيز در برخی شهرها تحصن و اعتصاب غذای چند روزه ای سازمان داده شده و احتمالا به صورت زنجيره ای در پی هم در روزهای آتی همراه با آکسيون های اعتراضی ديگر ادامه خواهد يافت.
از امروز اعظم افروز هم به جمع ما می پيوندد و او نيز تا پايان ٢٧ خرداد، روز انتخابات غير آزادانه و نامنصفانه ی دوره ی نهم رياست جمهوری با ما همراه خواهند بود.
اعظم افروز، آرش ايرانی، يدالله بلدی، فرود سياوش پور، داريوش مرادی، توران همتی

حمايت کنندگان از اين حرکت: آينده آزاد، غلامحسين اسلامی، ناصر اشجاری، محمد رضا اکبرآبادی، اکبر اکبری، آريا باقری، زهره خواجه، مارتين ديبا، بختيار سلطانی، پرويز شعار، کيوان شعاعی، خانی غفاری، محمود کفاش، محمود کوير، سياوش کوهرنگ، محمود ميرزاوند، پوران همتيان
٢٢ خرداد ١٣٨٤، ١٢ ژوئن ٢٠٠٥
پست الکترونيکی:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
وبلاگ همبستگی:
Hambastegi83.blogspot.com
تلفن تماس: ٠٠٤٩١٦٢٥٢٧٦٩٥٨


ايران امروز (نشريه خبری سياسی الكترونيك)
Iran Emrooz (iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2005 ........... editor@iran-emrooz.net