سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 04.10.2008, 22:38

مصاحبه با‌ هارون یحیی

همه تروریست‌ها داروینیست هستند


برگردان: علی‌محمد طباطبایی

    تکامل [داروینی] هرگز روی نداده، داروین فرستاده‌ی شیطان است. کتاب‌های عدنان اکتار الیاس‌ هارون یحیی او را به یکی از مشهورترین مدافعین نظریه آفرینش باوری (Kreationismus) تبدیل ساخته است. در مصاحبه با اشپیگل آن لاین وی توضیح می‌دهد که چگونه بر داروینیسم پیروز خواهد شد.

اشپیگل: آقای اکتار، هر زیست شناس قابل قبولی تکامل داروینی را به عنوان نظریه‌ای که از کشف کروی بودن زمین به این سو به بهترین وجه به اثبات رسیده تلقی می‌کند. حالا شما در نظر دارید که تمامی آنها را متقاعد کنید که در اشتباه بوده‌اند؟

اکتار: بیش از ۱۰۰ میلیون فسیل وجود دارد که ثابت می‌کنند خلقتی در کار بوده است. و جانوارنی که به شکل این فسیل‌ها در آمده‌اند هرگز تغییری نداشته‌اند. یک ماهی همیشه یک ماهی بوده و یک خرچنگ به همین ترتیب. این فسیل‌ها را می‌توان در هرکجای جهان یافت. ما حتی آنها را در ترکیه به مردم نشان دادیم و آنها با چشمان خودشان آن فسیل‌ها را دیدند. این مدرکی غیر قابل انکار است. بر خلاف [نظریه] خلقت، داروینیسم هیچ گونه مدرکی برای نظریه تکاملی خود ندارد. طرفدارانش نتوانسته‌اند فسیلی را به عنوان اثبات به دردبخوری برای نظریه خود پیدا کنند.

اشپیگل: سال گذشته شورای اروپا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست نمود که آفرینش باوری و نظریه تکاملی داروین را در کلاس‌های درس به عنوان نظریه‌های یکسان و برابر مطرح نسازند. آیا این را به عنوان یک شکست تلقی می‌کنید؟

اکتار: داروینیسم در تمامی نقاط جهان زیر چتر حمایتی مقامات رسمی قرار دارد. هیچ ایدئولوژی و اندیشه دیگری هرگز به این نحو مورد حفاظت قرار نداشته. هرگونه انتقاد به این نظریه باعث واکنش مقامات رسمی می‌شود. با این وجود این یک واقعیت علمی است که نظریه تکاملی اشتباه است. هرکسی که « اطلس آفرینش » مرا بخواند به همین نتیجه می‌رسد. ۱۵۰ سال است که داروینیسم بشر را فریب می‌دهد.

اشپیگل: شما تا چه اندازه تحت تاثیر بنیادگرایان دینی اروپا و آمریکا قرار داشته اید، منظورم طرفداران نظریه آفرینش هوشمند (Intelligent Design) است.

اکتار: من این مفهوم آفرینش هوشمند را نسبتاً نادرست و غیر روراست می‌دانم. انسان باید صادقانه به وجود الله معتقد باشد و باید جانب دین خود را بگیرد، حالا اسلام باشد یا مسیحیت فرق نمی‌کند. مفهوم آفرینش هوشمند بر این ادعا است که آنچه در جهان وجود دارد زمانی آفریده شده است، اما نمی‌گوید که توسط چه کسی. انسان باید با صراحت بگوید: توسط الله.

اشپیگل: ریچارد داوکینز که یکی از برجسته ترین نمایندگان نظریه خداناباوری نوین است کتاب بسیار پرفروشی نوشته به نام «توهم خدا» که اخیراً به زبان ترکی نیز ترجمه و منتشر شده است و گفته می‌شود که ۱۵ هزار نسخه آن در ترکیه به فروش رسیده. از جمله نظریه‌های مکتوب او یکی هم این است که دین خودش یکی از علت‌های وجود تروریسم است.

اکتار: داروینیسم مبنای فاشیسم هیتلر و موسولینی و کمونیسم استالین بود. و هنگامی که توجه خود را متوجه زمان حال کنیم می‌بینیم که تمامی تروریست‌ها ـ حتی آنهایی که خود را مسلمان می‌خوانند ـ در حقیقت داروینیست و خداناباور هستند. یک انسان معتقد که مراسم عبادی خود را به طور مرتب انجام می‌دهد جایی بمب نمی‌گذارد. این کار را فقط کسانی انجام می‌دهند که در ظاهر مسلمان هستند و یا کار داروینیست‌هایی است که آشکارا می‌گویند تروریست یا کمونیست هستند. در نتیجه همه آنها طرفداران داروین‌اند.

اشپیگل: شما واقعاً بر این عقیده‌اید که کسی مانند اسامه بن لادن که عملیات تروریستی خود را با قرآن و بی خدایی غرب توجیه می‌کند تحت هدایت اندیشه‌های داروینی قرار دارد؟

اکتار: این انسان‌ها همیشه به آن شکلی که در جوانی ظاهر شده‌اند نیستند. اگر کسی آنها را از جهت خالص بودن ایمانشان مورد آزمایش قرار دهد پی خواهد برد که آنها در اصل مادی گرا و داروینی هستند. برای انسانی که از الله می‌ترسد انجام عملیات تروریستی غیر ممکن است. این اعمال از کسانی سرمی‌زند که در خارج تحصیل کرده‌اند و دارای یک تعلیم و تربیت داروینی بوده اند، کسانی که اندیشه‌های داروین در آنها نهادینه شده و بعداً خودشان را مسلمان می‌خوانند.

اشپیگل: حالا که نام هیتلر را بردید: شما در تارنمای اینترنتی خود هولوکاوست را محکوم دانسته و آن را با داروینیسم در رابطه قرار داده‌اید. اما در دهه ۹۰ خود شما بودید که کتابی با عنوان به اصطلاح « دروغ هولوکاوست » نوشتید.

اکتار: خیر، این کتاب از من نیست. نویسنده آن دوستم نوری ازبودک است. او مقاله‌های خودش را تحت عنوانی که گفتید منتشر کرده است. ما بعداً به این عمل او اعتراض کردیم و یک دفتردار حقایق را آشکار کرد. من بر علیه او اقامه دعوا نکردم اما بر علیه استفاده از نام خودم اعتراض کردم. من کتاب خودم در باره این موضوع را بعداً منتشر کردم.

اشپیگل: سال آینده ما دویستمین سالگرد تولد داروین و صدوپنجاه سالگی مهم ترین اثرش « بوجود آمدن انواع » را جشن می‌گیریم. شما هم در این جشن‌ها شرکت می‌کنید؟

اکتار: این یک جشن سرتاسری در جهان برای فروپاشی آن خواهد بود. مردم بسیار متعجب خواهند شد که چگونه به چنین چیزی در میان تمامی انواع ایده‌های دیگر ایمان آورده و چگونه سالیان طولانی توسط یک فریب سرکار گذاشته شدند. چگونه صدها و بلکه هزارها دانشگاه و استاد دانشگاه خود را به چنین مسیر گمراه کننده‌ای سپرده و گول شیطان را خوردند.

اشپیگل: نام یکی از کتاب‌های شما «اطلس آفرینش» است، کتابی پرحجم و ظاهراً گران قیمت. این کتاب اکنون به تمامی جهان ارسال شده و بسیاری از دفاتر روزنامه‌ها نسخه‌های مجانی آن را دریافت کرده‌اند.
هزینه‌های این مبارزه شما با داروینیسم چگونه تامین می‌شود؟

اکتار: ناشر آن سود سرشاری به دست می‌آورد، زیرا من برای خودم سهمی از فروش کتاب را نخواسته‌ام. و من کتاب‌هایم را در نسخه‌های زیاد می‌فروشم. تنها در سال گذشته هشت میلیون نسخه در خارج به فروش رفت. تقریباً هیچ کتاب دیگری در ترکیه چنین فروش بالایی ندارد. امسال وضعیت فروش حتی بهتر هم بود و تعداد نسخه‌های فروخته شده بسیار بیشتر بوده. تقریباً دوبرابر. در چنین شرایطی بسیار طبیعی است که ناشر نسخه‌های مجانی هم ارسال کند، این درواقع بخشی از فعالیت در عرصه عمومی است. اما در هر حال سود آن به جیب ناشر می‌رود.

اشپیگل: در می‌سال جاری شما توسط یک دادگاه ترکیه از جهت تشکیل یک سازمان غیر قانونی محکوم شناخته شدید ـ سازمانی که برای منافع شخصی خودتان راه اندازی شده بود.

اکتار: بله. من مورد اتهام قرار گرفتم که رئیس یک سازمان جنایی هستم و به سه سال زندان محکوم شدم. اکنون حکم من باید در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شود. هیچ دلیلی برای محکومیت من وجود ندارد که قابل پذیرش باشد. من مجبور بودم که اعترافات خود را بدون وکیل و زیر فشار انجام دهم. هیچ کس در ترکیه چنین مجازاتی را که من به آن محکوم شده‌ام نمی‌پذیرد.






نظر شما درباره این مقاله:








 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024