-
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.04.2019, 6:18

در این هنگامه نیستی، باران مهر باش و بر میهنت ببار!‏


ایرانیان!‏

تندابه‌های خشم آسمان، زمینِ سوخته میهن را می‌روبند و جانهای بیگناه را در موجهای ‏سرکش خود فرومی‌کِشند و در پس سر چیزی جز مرگ و ویرانی و نیستی برجای ‏نمی‌گذارند.‏

جهان، سرزمین نفرین‌شده ما را به دست فراموشی سپرده و مردم بی‌پناه ایران تنها ‏تماشاگر برباد رفتن هست‌ونیست خود شده‌اند. از ارس تا هیرمند و از ترکمن‌صحرا تا ‏خوزستان و لرستان سیل و تگرگ و توفان هرروز اندوهی نو بر کوه اندوههای مادرمان ‏ایران‌زمین می‌افزایند و دردی نو بر دردهای بی‌شمارش می‌نهند. در جایی که قربانیان ‏زمین‌لرزه ثلاث باباجانی بخشی از همان اندک داشته‌های خود را برای هم‌میهنانشان در ‏ترکمن‌صحرا می‌فرستند و کودکان کار بخشی از درآمد ناچیز خود را به سیل‌زدگان ‏می‌بخشند، ما را باید که چهره از شرم در خاک بپوشیم، اگر دست یاری خود را بسوی ‏هم‌میهنان خود دراز نکنیم. ‏

گروهی از رسانه‌های ایرانی برآن شده‌اند در کُنشی هماهنگ و سراسری، بخشی ‏ویژه در سایتهای خود بگشایند و در این روزگار سخت همه توان خود را برای یاری‌رسانی به ‏قربانیان سیل بسیج کنند. این رسانه‌ها روز شنبه ششم آپریل (هفدهم فروردین) از ساعت ‏‏۸ صبح در بخش ویژه «همبستگی برای یاری‌رسانی به قربانیان سیل» تنها و تنها در این ‏باره خواهند نوشت و پیشنهاد هم‌میهنان برای گردآوری کمک از سرتاسر جهان را همزمان و ‏هماهنگ بازتاب خواهند داد. همچنین گزارش برنامه‌های یاری‌رسانی، رسید دریافت این ‏کمکها از سوی اِن‌جی‌او-های سرشناس ایرانی و شیوه هزینه کردن آنها نیز بازتاب خواهند ‏یافت. ‏

همه رسانه‌ها می‌توانند با افزودن نام و نشانی خود به این فهرست با این حرکت سراسری ‏همگام و همراه شوند. از شما می‌خواهیم اعلامیه یا پوستر برنامه جمع‌آوری کمک در شهر ‏یا کشورتان، گزارش این برنامه‌ها پس از اجرا با مبلغ جمع‌آوری شده، پیشنهاد برای اجرای  ‏برنامه‌ها و اکسیونهای دیگر، راههای رساندن کمکهای گرد‌آوری شده بدست نیازمندان و ‏همچنین ایده‌های دیگر خود را همزمان برای همه آدرس‌های زیر بفرستید.

بگذارید این فاجعه بزرگ را به مسابقه‌ای بزرگ و پرشور میان ایرانیانی که در چهار گوشه ‏جهان پراکنده شده‌اند بدل کنیم، مسابقه‌ای که تنها برنده آن مردم میهنمان خواهند بود.‏

ایران فرزندان خود را فرامی‌خواند، ‏
باشد که بدست توانای شما خانه‌ای آباد و دلی شادمان شود ...‏

اخبار روز: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

ایران امروز: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

کیهان لندن: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

گویا: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

توضیح ضروری: این رسانه‌ها از دریافت هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی معذور هستند. هدف آنها از این فراخوان، تشویق همبستگی و بازتاب رسانه‌ای ابتکارات و کمک‌های شما به هموطنان سیل‌زده است.


رسانه‌های پشتیبان:

* هفته‌نامه «ایرانیان» چاپ واشنگتن: http://iraniansnewspaper.com/weekly.php

* وبسایت ایران گلوبال https://iranglobal.info


«بیدار شو ای دیده که ایمن نتوان بود/ زین سیل دمادم که در این منزل خواب است»- حافظ

در پی تلاش‌های پی‌گیر، انسانی، واقع‌بینانه و مستقل برای فراهم آوردن امکان کمک به ایرانیان درگیر با فاجعهٔ سیل جاری در کشورمان، «صلیب سرخ» این صفحه را از جمله برای ساکنان آمریکا سامان داده است.

ما می‌توانیم از مجموع خود بزرگ‌تر باشیم، اگر بخواهیم...


کمک گروه (NGO) غیردولتی احیا به هموطنان سیل‌زده

گروه احیا، متشکل از دو انجمن توان یاب به شماره ثبت ۱۱۲۰۳ و انجمن احیا به شماره ثبت ۱۱۲۰۱، مطابق با اساسنامه خود، وظیفه دارد در حوادث غیرمترقبه به یاری مردم آسیب دیده بشتابد. همانگونه که در زلزله بم، آذربایجان و سرپل ذهاب حضوری فعال داشته است، هم اکنون نیز با توجه به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح (دادستانی کشور) اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نفع افراد آسیب دیده سیل در استان لرستان و گلستان و دیگر شهرها می‌نماید.
از این رو، در صورتی که تمایل به کمک به همنوعان‌مان را دارید می‌توانید کمک‌های نقدی خود را از طریق هر یک از راه‌های زیر برای ما ارسال کنید.

۱- پرداخت از طریق شماره حساب زیر در بانک ملی بنام انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیا ارزش‌ها)

شماره کارت: 6037991899939460
شماره حساب: 0105669672002
شماره شبا: IR390170000000105669672002

۲- پرداخت آنلاین و بدون کارمزد از طریق قلک مجازی انجمن احیا با مراجعه به آدرس زیر
https://bahamta.com/c/38531-20961089

راه‌های ارتباط با گروه احیا:
آدرس موسسه: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، بعد از خیابان فرصت، کوچه جعفرزادگان، پلاک ۲
تلفن موسسه:
009821-66935533
009821-66935537



حمایت سیما بینا از اقدام مشترک رسانه‌ای برای کمک به سیل زدگان

بنی آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
چو‌ عضوی بدرد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

سیلی که ویرانی ده‌ها شهر و روستای ایران را در پی داشت و باعث آوارگی و بی خانمانی هزاران خانواده و مردم ایران شد، فقط اعضای جامعه ایران را اندوهگین نکرد، بلکه همه اعضای جامعه جهانی و بخصوص ایرانیان را در سراسر جهان دچار غم و شوکی بزرگ کرده است.
هموطنان عزیزم، امروز باید همه دست در دست دهیم و به هر شکلی که می‌توانیم و از هر راهی که امکان داریم به هموطنان عزیز سیل زده مان کمک کنیم.
خوشحالم که رسانه‌های فارسی زبان هم صدا و همزمان به یاری شتافتند و ایده‌ها و اشکال مختلف کمک رسانی به هموطنان عزیز سیل زده را نشر میدهند تا از این راه بتوان سرعت بیشتری به رساندن کمک به مردم نیازمند سیل زده کرد.
به هر حال هر نوع کمک و همدلی ما هر چند کوچک می‌تواند امیدی را در دلی زنده کند و جان بخشد.

سیما بینا


حمایت هنرمند نقاش پردیس حسینی

از این سرای دردناک ناهمگون می‌نویسم....
سرزمینی را بی خردی بلعید و به تاراج بردند،
گوشه‌ای را آب برد،
گوشه‌ای را خاک خورد،
گوشه‌ای را برف و کولاک،
ما را سیلاب نادانی و بی دردی نمی‌گذاریم که ببلعد!
اینک به شور و عشق میهنم با بارش مهر، تندی و خشم سیلاب تو را پاسخ خواهیم گفت و به پاسداشت مهرِ هم میهنانمان با شما همدرد و همسویم.
همدردی مرا پذیرا باشید و این ناچیز توانمندی ام را برای شما پیشکش میکنم.
(مبلغ فروش تعدادی از تابلوهای نگاره من به اضافه وجهی ناچیز پیشکش هموطنان دردمندم خواهد شد.)
با بوسه و مهر
پردیس حسینی
هنرمند نگاره گر
.(JavaScript must be enabled to view this email address)


حمایت هنرمند طراح بهنام خاتمی

برسان باده که غم روی نمود ‌ای ساقی
این شبیخون بلا باز چه بود ‌ای ساقی
نخستین روزهای سال ۹۸ با درد بزرگ سیلی همراه شد که هموطنانمان را به سختی دچار کرد.دردی بزرگ و جانسوز که جان را به سطوح می‌آورد و هنر را به پریشانی دچار می‌سازد.اینک که هموطنانمان به ابتلایی سخت دچارند، اگر هنر را به تمامی نثارشان کنیم، چه ارزد؟ به امید آنکه شکوه مردمان ایران، بر این درد نیز فائق آید.

من نیز به عنوان عضوی کوچک از جامعه بزرگ هنر ایران بر آن شدم تا آخرین اثر خوشنویسی‌ام را در اختیار عزیزان متولی یاری به سیل‌زدگان قرار دهم تا با هزینه‌ای که از فروش آن حاصل خواهد شد گامی هرچند کوچک وناچیز در این راه برداشته باشم.

مشخصات اثر
شعر:
زفروغ عشق باشد همه آب و رنگ هستی
نبود کسی که عاشق به جهان چه کار دارد
نوع خط: شکسته نستعلیق، فضاسازی، سیاه مشق و استفاده از مرکب‌های ایرانی و آلمانی به رنگ‌های پرطاووسی، سفید، فیروزه‌ای، نارنجی.
اثر در سایز ۱۰۰x۵۰ و بر روی بوم اجرا شده است.
.(JavaScript must be enabled to view this email address)


پيام حمايت علی کشتگر

سلام بر شما
اقدام مشترک چهار رسانه ایرانی خارج از کشور  از هم‌میهمان قربانی سیل و بی‌کفایتی حاکمانی که چهل سال است به جای بیابان‌زدایی، جنگل‌زدایی و مرتع‌زدایی و ایران را روز به روز در برابر بلایای طبیعی بی‌دفاع تر کرده‌اند کار ارزشمندی است که توجه هموطنان را به فاجعه‌ای که صدها هزار ایرانی را بی‌خانمان و خانواده‌های بسیاری را عزادار کرده دو چندان می‌کند. ضمن حمایت صمیمانه از این اقدام که امیدوارم سرمشقی برایمان باشد به سهم خود مایلم کمک مالی ناچیزم را به هر حسابی که اعلام کنید واریزکنم.
علی کشتگر

* آقای کشتگر عزیز، یک دنیا ممنون از حمایت و کمک.
اما ما کمک جمع‌آوری نمی‌کنیم. خودتان راهی برای ارسال این کمک پیدا کنید، از جمله از طریق یکی از آدرس‌های اعلام شده در زیر بیانیه. موفق و پایدار باشید




اطلاعیه انجمن «یاری» در سوئد
همانطور که در جریان هستید متاسفانه بارندگی و سیل، بخش‌های وسیعی از ایران را فراگرفته و در این بین هموطنان بسیاری آسیب‌ دیده‌اند. بنیاد یاری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌‌های آسیب دیده به آگاهی می‌رساند که خوشبختانه تاکنون تمامی دانش آموزان تحت پوشش یاری در صحت و سلامت هستند.
از آنجایی که تخصص بنیاد یاری در زمینه «آموزش کودکان» و «اقدامات پس از حادثه» می‌باشد، در شرایط فعلی همکاران ما در ایران در حال بررسی شرایط مناطق آسیب‌دیده از نزدیک هستند و پس از فرونشستن سیلاب‌ها در‌ اسرع وقت و در حد توان به یاری کودکان و خانواده‌های نیازمند خواهیم شتافت تا فرصت تحصیل و آینده‌ بهتر از کودکان آسیب دیده دریغ نشود.
شما همچنان می‌توانید از طریق یاری، کمک‌های نقدی خود را برای کودکان نیازمند ارسال کنید.
SWISH: 1239000324
#yarifoundation




نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024