پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 07.09.2017, 12:54

تغییر زنگ مدرسه، سرآغاز تحولات بزرگ

ساینس دیلی

منبع: ساینس دیلی
برگردان: زهرا سعیدی، کارشناس ارشد سیاستگزاری عمومی
وبسایت سیاست‌گزاری عمومی ایران

تغییر ساعت شروع مدرسه می‌تواند تا ۸۳ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده طی یک دهه کمک کند. مؤسسه راند برای اولین بار تجزیه و تحلیلی در رابطه با پیامدهای اقتصادی تغییر در زمان شروع مدرسه در ایالات متحده منتشر کرده‌ است. این مطالعه نشان می‌دهد که تغییر ساعت شروع مدارس به ساعت ۸:۳۰ می‌تواند طی یک دهه به افزایش اقتصادی ۸۳ میلیارد دلار برسد. دستاوردهای پیش‌بینی شده از طریق مدل اقتصادی مطالعه، عملکرد آکادمیک و حرفه‌ای دانش آموزان بالاتر و کاهش سرعت سقوط اتومبیل، حاصل خواهد شد. تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌دهد که یک ساعت خواب اضافه، به طور متوسط، احتمال فارغ‌التحصیلی دبیرستان را تا ۱۳.۳ درصد و میزان حضور در دانشگاه را تا ۹.۶ درصد افزایش می‌دهد. این تأثیرات بر شغل‌هایی که نوجوانان در آینده می‌توانند به دست آورند و نیز چگونگی کمک فرد خاص به اقتصاد در درآمد مالی آینده تأثیرگذار است. محققان معتقدند از دیدگاه سیاست‌گزاری، پیامدهای بالقوه این مطالعه بسیار مهم است. مزایای اقتصادی قابل توجه که از تاخیر آغاز ساعات مدارس تا ۸:۳۰ صبح در ظرف چند سال احساس می شود، از منظر بهره‌وری و سودمندی هم به نفع سلامت عمومی نوجوانان است و هم شیوه‌ای مقرون به صرفه

مؤسسه راند و راند اروپا اولین تجزیه و تحلیل از پیامدهای اقتصادی تغییر ساعت شروع مدرسه در ۴۷ ایالت آمریکا را منتشر کرده است که نشان می‌دهد که تغییر زمان شروع مدارس در کشور تا ساعت ۸.۳۰ می‌تواند به ۸۳  میلیارد دلار سود اقتصادی در ایالات متحده، طی یک دهه منجر شود که در حال حاضر بیشتر از هزینه به ازای هر دانش آموز به دلیل تاخیر زمان شروع مدرسه تا ساعت ۸:۳۰ صبح است.

هزینه‌های هر دانش آموز عمدتا به دلیل حمل و نقل است، مانند مسیرهای اتوبوس که  تحت تأثیر تغییر زمان شروع مدرسه قرار خواهد گرفت.  این مطالعه، یک مدل جدید اقتصاد کلان برای دستاوردهای اقتصادی ایالات متحده را در طی بیش از ۲۰ سال تا پیش از سال ۲۰۱۷ استفاده نمود و ۱۴۰ میلیارد دلار پس از ۱۵ سال به دست آورد. به طور متوسط ​​این افزایش سالیانه به میزان ۹.۳ میلیارد دلار در هر سال مربوط می‌شود که تقریبا درآمد سالانه لیگ بیس بال است. دستاوردهای اقتصادی که از طریق مدل مطالعه پیش بینی شده است، از طریق عملکرد آکادمیک و حرفه‌ای دانش آموزان بالاتر و کاهش میزان تصادف اتومبیل در میان نوجوانان به دست می‌آید.

تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌دهد که یک ساعت خواب اضافه، به طور متوسط، احتمال فارغ‌التحصیلی دبیرستان را تا ۱۳.۳ درصد و میزان حضور در دانشگاه را تا ۹.۶ درصد افزایش می‌دهد.  این تأثیرات مثبت، بر شغل هایی که نوجوانان در آینده می‌توانند به دست آورند نیز تأثیرگذار است و به نوبه خود تاثیر مستقیمی بر چگونگی کمک فرد خاص به اقتصاد در درآمد مالی آینده دارد.

داده‌های مربوط به مرگ و میر ناشی از تصادف اتومبیل نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از این تصادفات ناشی از خواب آلودگی رانندگان است. تأثیر تصادفات اتومبیل و مرگ زودهنگام جوانان، بر عرضه نیروی کار آینده در اقتصاد تاثیر منفی دارد.

از منظر سلامت، آکادمی آمریکایی کودکان و انجمن پزشکی آمریکا توصیه می‌کنند که مدارس متوسطه و دبیرستان کلاس‌های خود را قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع نکنند تا تا با تغییر زیست شناختی شناخته شده در برنامه خواب و بیداری نوجوانان مطابقت داشته باشند. با این حال، یک مطالعه قبلی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های فدرال تخمین زده است که ۸۲ درصد از مدارس متوسطه و دبیرستانی در ایالات متحده قبل از ساعت ۸:۳۰ قبل از ظهر شروع می‌شوند. زمان شروع مدرسه به طور فزاینده‌ای تبدیل به موضوع داغ مورد بحث در مدارس در سراسر ایالات متحده شده است، در حالی که قانونگذاران کالیفرنیا در حال پیش بینی پیشنهادی برای شروع دوره‌های متوسطه و دبیرستان تا ساعت ۸:۳۰ صبح نبوده‌اند.

وندی تروکسل، محقق ارشد رفتاری و اجتماعی در موسسه راند، می‌گوید: “سالها است که ما در مورد خواب ناکافی در میان نوجوانان که یک اپیدمی بهداشت عمومی است، صحبت کردیم اما پیامدهای اقتصادی نیز بسیار مهم است. از دیدگاه سیاست‌گزاری، پیامدهای بالقوه این مطالعه بسیار مهم است. مزایای اقتصادی قابل توجه که از تاخیر آغاز ساعات مدارس تا ۸:۳۰ صبح در ظرف چند سال احساس می شود، از منظر بهره‌وری و سودمندی هم به نفع سلامت عمومی نوجوانان است و هم شیوه‌ای مقرون به صرفه.»

مارکو هافنر، اقتصاددان ارشد موسسه راند، وابسته به موسسه راند اروپا، می‌گوید: «یک تغییر کوچک می‌تواند منافع اقتصادی بزرگی را در مدت زمان کوتاهی برای ایالات متحده به ارمغان بیاورد. درواقع سطح بهره و مدت زمان لازم برای به دست آوردن مجدد هزینه ناشی از تغییر سیاست، از لحاظ اقتصادی بی سابقه است.»

هرچند توصیه می‌شود که هر شب نوجوانان به طور متوسط ​​۸ تا ۱۰ ساعت خواب داشته باشند، گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۶۰ درصد از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی کمتر از هفت ساعت خواب در شبانه روز دارند. شواهد قبلی نشان داده است که کمبود خواب در میان نوجوانان با پیامدهای ناگواری متعدد، از جمله سلامت جسمی و روانی، مشکلات رفتاری، افکار و حتی تلاش برای خودکشی و مشکلات توجه و تمرکز همراه است.

هافنر گفت: «ما در پیش‌بینی سود هزینه، در جهت ایجاد دستاوردهای اقتصادی، یک رویکرد محافظه کارانه را در پیش گرفته‌ایم.» ما سایر اثراتِ خواب ناکافی، مانند افزایش میزان خودکشی، افزایش چاقی و مسائل بهداشت روانی را که تعیین دقیق مقدار همه آنها دشوار است در نظر نگرفتیم. بنابراین احتمال دارد که مزایای اقتصادی و بهداشتیِ گزارش شده از تاخیر زمان شروع مدارس در بسیاری از ایالات آمریکا حتی بالاتر باشد. این مطالعه به دنبال یک تحقیق قبلی از مؤسسه راند اروپا در نوامبر ۲۰۱۶ است که زیان‌های اقتصادی ایالات متحده را به میزان ۴۱۱ میلیارد دلار در سال (معادل ۲.۲۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور) به دلیل خواب کم در میان نیروی کار خود، نشان می‌داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024