-
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.02.2022, 10:13

مزایای باورنکردنی باغبانی برای بهبود سلامت

باغبانی مزایای خیلی بیشتری از زیبا جلوه‌دادن حیاط خانه شما دارد. به‌گزارش Readers Digest؛ این کار صرف‌نظر از سن شما، یک فعالیت بدنی است که می‌تواند مزایای سلامتی غیرمنتظره‌ای را به‌همراه داشته باشد. از جمله این که:

باعث می‌شود سبزیجات را دوست داشته باشید

صرفاً افزایش سن نمی‌تواند احساسات شما را نسبت به خوردن برخی سبزی‌ها که هیچ وقت دوست نداشتید، تغییر دهد، اما پرورش گیاهان این کار را ممکن می‌کند. یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که بچه‌هایی که با باغبانی آشنا شده بودند، میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند.

به شما در کنترل وزن کمک می‌کند

اجتناب از افزایش وزن یک هدف بهداشتی محبوب برای بسیاری از افراد است و باغبانی می‌تواندبه شما در رسیدن به آن کمک کند. محققان دریافتند باغبان‌ها شاخص توده بدنی پایین‌تر و همچنین شانس کمتری برای اضافه وزن یا چاقی نسبت به دیگران دارند.

روح شما را تغذیه می‌کند

کار با گیاهان باعث کاهش استرس شدید می‌شود، ناسا در سال ۲۰۱۶ بر اساس تحقیقی کشف کرد که باغبانی می‌تواند فضانوردان را شاد نگه دارد و اضطراب را از آنها دور کند. آنها در تحقیقات خود دریافتند که کاشت و پرورش دانه‌ها، حتی فقط در گلدان‌های کوچک، روحیه را بهبود می‌بخشد.

خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد، در واقع، باغبانی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش و طول عمر را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. به نظر می‌رسد که این فواید از ترکیب فعالیت بدنی و کاهش استرس ناشی از بازی با خاک حاصل می‌شود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

بر‌اساس ‌تحقیقات، از جمله مطالعه سال ۲۰۱۵ که در Immunotargets and Therapy منتشر شده است، به لطف باکتری‌های مفید موجود در خاک، باغبانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد، به شما کمک کند کمتر بیمار شوید و راحت‌تر با عفونت‌ها مبارزه کنید.

هماهنگی و قدرت دست را افزایش می‌دهد

باغبانی راهی عالی برای تقویت مهارت‌های حرکتی و ماهیچه‌های دست است. چند دقیقه باغبانی روزانه حتی ممکن است به جبران بخشی از فشار ناشی از استفاده مکرر مانند تایپ‌کردن یا استفاده از تلفن همراه کمک کند.

سلامت مغز را افزایش می‌دهد

باغبانی یک تمرین سالم برای مغز نیز فراهم می‌کند. با باغبانی، همیشه چیزی برای یادگیری در مورد گیاهان وجود دارد. این کار با درگیر کردن افراد در عملکردهای مهمی مانند حل مسئله، تحمل سختی‌‌ها و آگاهی حسی، خطر ابتلا به آلزایمر و انواع بیماری‌‌های مرتبط با زوال عقل را کاهش می‌‌دهد.

منبع: دویچه وله




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024