پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 25.04.2016, 10:23

زندگی با پارازیت!

ابوالقاسم قاسم زاده/ روزنامه اطلاعات

" width="200" />

حک

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
اگر مسئولین از یاد برده باشند، مردم اما هنوز به یاد دارند که در گذشته نه چندان دور و به یکباره اخبار انتشار امواج و فراگیری پارازیت در صدر گزارش‌های رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. زیان‌های ناشی از پارازیت در ازدیاد انواع و اقسام بیماری‌های سرطانی و سکتهِ‌های قلبی و مغزی، سردردهای مزمن و… موضوع روز بررسی علمی و اظهارنظرهای متخصصین فنی، بهداشتی، پزشکی و درمانی گردید.
شدت فراگیری خبر و تنوع اظهارنظرها چنان شد که شخص رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی علمی آن را به وزیر بهداشت و درمان داد و تشکیل کمیته تخصصی برای تهیه گزارش نهایی به رئیس جمهور از وزارت مخابرات، صدا و سیما، سپاه پاسداران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان محیط زیست و چندین نهاد و ارگان دیگر در صدر اخبار قرار گرفت. این اقدام مردم را امیدوار کرد که به زودی گزارش نهایی از انتشار امواج تخریبی و پارازیت تهیه خواهد شد که منجر به دستور اجرایی رئیس جمهور گردد! از همان آغاز دو جریان، یکی انتشار پارازیت در کور کردن برخی امواج و انتشار امواج مخابراتی با فرکانس قوی را موجب شیوع بیماریهای سرطانی و سکته‌های قلبی و مغزی دانستند و دیگری که خلاف نظر اول، پارازیت را امری عادی معرفی می‌کردند که پی‌آمدهای تخریبی چندانی ندارد! از همان آغاز تشکیل گروه بررسی با مدیریت وزیر بهداشت و درمان، موضوع پارازیت رنگ و بوی سیاسی گرفت و از آن ماجراسازی خاص کردند، بطوری که هیچ ارگان و وزارتخانه‌ای به صورت رسمی مسئولیت انتشار امواج پارازیت را نپذیرفت و دستور انتشار پارازیت همچنان در محاق ماند. به خصوص که محمل قانونی برای چنین اقدامی به دست نیامد و نمایندگان مجلس نیز به اقدام انتشار پارازیت‌ها اعتراض کردند. آرایش دکل‌های مخابراتی در سطح شهر تهران برای پوشش امواج تلفن‌های همراه، سربر آوردن دکل‌ها در بالای کوههای اطراف تهران برای پارازیت‌انداختن بر روی برنامه‌های شبکه‌های خارجی و … چنان عیان و نمایان گردید که از وزارت مخابرات تا بقیه ارگان‌های دیگر به ناچار اصل خبر را انکار نمی‌کردند، که زندگی با پارازیت است. در این میان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، گزارش مکتوب از بررسی علمی انتشار امواج پارازیت که موجب ازدیاد بیماریها و به خصوص افزایش آمار سکته‌های قلبی و مغزی شده است را منتشر کرد. چند بار دکتر‌هاشمی وزیر بهداشت مصاحبه کرد و خبر از تشکیل کمیته ویژه بررسی با حضور همه مسئولین و ارگان‌های در ارتباط با انتشار امواج داد. تا در نهایت خبر داد که گزارش نهایی تهیه و برای دستور اجرای روی میز رئیس جمهور قرار گرفت!
اکنون از هیاهوی خبری و وعده رسیدگی دستور عاجل رئیس‌جمهور بیش از یکسال گذشته است. هیچ مسئولی، مسئولیت انتشار امواج غیراستاندارد بهداشتی و پارازیت را نمی‌پذیرد و همچنان زندگی با پارازیت ادامه دارد و ضرایب آماری پزشکی از رشد فزاینده مرگ بر اثر سکته‌های مغزی، قلبی و رشد انواع و اقسام بیماریهای سرطان خبر می‌دهند. زندگی با پارازیت همچنان ادامه دارد و امواج پارازیت تا درون خانه‌های مردم حضور فعال دارد. دیگر نه وزیر بهداشت و درمان کاری و اعتراضی به ادامه امواج زیانبار برای سلامتی مردم دارد و نه رئیس سازمان محیط زیست بر گزارش‌های کارشناسان درباره زیان‌های انتشار پارازیت تاکید می‌کند و سخنی می‌گوید. حتی وزیر مخابرات، مسئولین سپاه و صدا و سیما ماجرای دستور به انتشار پارازیت را به عهده نمی‌گیرند. در مطبوعات هم آن قدر خبر نو و گزارش‌های سیاسی داغ وجود دارد که روزنامه‌ای نمی‌پرسد که بالاخره این ماجرای پارازیت چه شد؟ و تهیه گزارش و دستور رئیس جمهوری به کجا رسید!؟
وزیر بهداشت دکتر‌هاشمی که از سوی رئیس جمهور ماموریت بررسی و رسیدگی انتشار امواج غیراستاندارد و پارازیت را دارد، یکبار خبر داد که میزان فرکانس‌های پارازیت در مناطق گوناگون شهر تهران مورد رسیدگی فنی قرار خواهد گرفت. از زمان این اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت تا امروز هیچ اطلاعی به مردم داده نشده است که در شهر بزرگ تهران در چه مناطقی شدت و وسعت انتشار امواج و پارازیت وجود دارد و در چه مناطقی معمولی و ضعیف است. نسبت زمانی انتشار امواج پارازیت چگونه است؟ اما اعتراض مردم همچنان پابرجا است. در چند ماه گذشته چندین گزارش تلفنی در روزنامه (اطلاعات) چاپ شد که مردم از مسئولین درباره ادامه امواج پارازیت پرسش کرده‌اند. اهالی منطقه یک شهرداری تهران و در ناحیه نیاوران و دارآباد از شدت امواج پارازیت، آن هم از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب، خبر می‌دهند که در مواردی حتی شبکه‌های داخلی تلویزیونی را قطع می‌کند!
اگرچه همچنان زندگی با پارازیت ادامه دارد و دیگر خبری از مسئولین در بررسی امواج زیانبار دیده نمی‌شود، اما‌اندک‌اندک پارازیت اخبار مرگ را جایگزین زندگی می‌سازد. ای کاش وزیر بهداشت، وزیر مخابرات، رئیس سازمان محیط زیست، مسئولین سپاه و صدا و سیما و … رنج مطالعه این نوشته کوتاه را به خود بدهند و گوش به اعتراض مردم داشته باشند که زندگی با پارازیت یعنی استقبال از مرگ!
عکس برگرفته از شفاف




Iran Emrooz
(iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2021
e-mail:
ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌گردند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.