ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 17.09.2019, 7:02
جنگ ویرانگر را آغاز نکنید

امیر مُمبینی

سرنوشت مردمان و کشورها را نباید به رویدادها و ماجراجویی‌ها ‏و توطئه‌های عیان و نهان پیوند داد. صلح گرانقیمت‌ترین چیزیست که ‏وجود دارد. کدام نتیجه و سود و پیامد ارزشی بالاتر از صلح دارد. ‏حادثه‌ی انفجار در منابع نفتی عربستان سعودی نمی‌تواند کار عقل سلیم ‏و انسان‌های مسئول بوده باشد. این انفجار‌ها مهمتر از آسیب اقتصادی و ‏به خطر انداختن صلح در منطقه یک جنایت علیه محیط زیست هستند. ‏آتش و دود این انفجارها قبل از همه طبیعت و محیط زیست را آسیب ‏می‌رساند. هر که این کار را انجام داده باشد، با هر بهانه‌ای، کاری بس ‏نابخردانه انجام داده است و عمل او محکوم است و باید از کرده‌ی خود ‏عبرت بگیرد.

ایرانیان آزادیخواه و مسئول در برابر جان مردم و ‏امنیت کشور خود، ضمن مخالفت با جمهوری اسلامی، بدون بررسی ‏خونسردانه‌ی نهادهای مسئول نمی‌توانند اتهام‌ها را، متوجه هر نیرویی ‏که بشود، باور کنند. چنین اقدامی برای هیچ کدام از دولتها و نیروهای ‏منطقه خاورمیانه چیزی جز زیان در بر ندارد.

دولت آقای ترامپ در این لحظه نباید شرایط بی‌بازگشت جنگی ‏را در مقابل ایران آماده کند. سازمان ملل متحد بهترین داور برای ‏رسیدگی به این حادثه است. ایران دشمن هیچ کشوری نیست و جنگ ‏نمی‌خواهد. مردم ما در محاصره‌ی ستیزه‌هایی که سراپا به‌زیان آنان است ‏گیر افتاده‌اند. مردم ایران از این وضعیت خسته شده‌اند و برای تغییر ‏آن نیازمند فرصت هستند. ستیزه‌های برون مرزی فرصت‌های ما را ‏به آتش می‌کشد.

ایران جنگ نمی‌خواهد. صلح رساترین صدای ایران است. رژیم ‏ایران دست از تنش و تحریک بردارد و دولت آقای ترامپ و نیز دولت ‏اسرائیل و دولت عربستان سعودی برای زدودن تنش و ستیز و جنگ ‏تلاش کنند. جان مردم ما را به خطر نیندازید. منطقه را به آتش نکشید! ‏جهان بیش از ظرفیت خود غرق خشونت شده است. اکنون لحظه‌ی ‏مهار این خشونت‌هاست نه افزودن بر آنها.

مردم ایران قبل از آن که کشور در آتش جنگها غرق شود باید ‏صدای اعتراض فراگیر خود به این رژیم نالایق و نامناسب روزگار ‏را به اوج برسانند. ایران باید از جهنم جمهوری اسلامی به‌سوی ‏دموکراسی و مردم‌سالاری راستین عبور کند. ما باید به خفت تازیانه ‏زدن دختران‌مان برای عدم متابعت از روسری تحمیلی و یا تماشای ‏معصومانه‌ی مسابقات ورزشی در میدانها پایان دهیم. ما باید به چیرگی ‏خرافات زیر نام دین پایان بدهیم.

ملایانی که بر فراز هر قائده و قانونی ‏هراس‌افکنی می‌کنند مسئول اصلی شوربختی مردم ما در تمام طول ‏تاریخ معاصر هستند. آخوندها باید به مسجد برگردند و دولت باید به ‏مردم برگردد. خطر‌آفرینی برای کشور و مردم کافیست! شما مسئول ‏کشیده شدن ایران به دامچاله‌ی بدخواهان هستید. مردم صلح می‌خواهند ‏و آرامش و رفاه و زندگی خوب. مردم همان چیزهایی را می‌خواهند که ‏شما با دزدیدن ثروت‌های کشور نثار بستگان خود کردید. بیهوده مردم ‏را با وعده‌های پوک بهشت‌های نابوده فریب ندهید. اگر مردم با شما ‏همفکر بودند نیازی نداشتید که برای تحمیل روسری و حفظ بی‌عدالتی ‏و مهار اعتراضات به سرنیزه متکی شوید. متمدن باشید و صداها را ‏بشنوید!‏