ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.01.2018, 21:54
راه‌حل چیه؟

کیوان صمیمی

ممدعلیشاه تاحدودی اشتباهاتشو پذیرفت. ولی مردم خواهان رفتنش شدند.

شاه تاحدودی اشتباهاتشو پذیرفت. ولی مردم خواهان رفتنش شدند.

آقای خامنه‌ای تاحدودی اشتباهاتشو پذیرفته. چیکار کنیم که مردم خواهان رفتن نشن؟

هنوز کمی فرصت داریم. هنوز حرف روشنفکران پیشتاز و‌ خوش‌نام، خریدار داره. اگه حفظ نام و حفظ خود،  برامون اصل نباشه و حفظ مردم و کشور اصل باشه، باید حرکت کنیم  ولو اینکه توسط عده‌ای، لجن‌مال هم بشیم. باید در راه مردم  هزینه بدیم، یه زمان با سیانور جویدن و یه زمان با لجن‌مال شدن.

چون هنوز متاسفانه سرکوب رژیم، ایجاد ترس کرده و در نتیجه  موج انقلاب و خشونتِ فراگیر راه نیفتاده، پس هنوز فرصت داریم.

پس، دانشجویان و پیشتازانی که سالم مانده‌اند  می‌تونن تاثیرگذار باشن.

چیکار کنیم که معترضان، خواهان انتقام از ظلم‌های ۴۰ساله و سرنگونی و آخوندکشی و انقلاب و... نشن و کشت و کشتار داخلی راه نیفته.

و از طرفی، معترضان و جوانان به انفعال هم نیفتن  بلکه مطالباتشون رو دنبال کنن و کنیم.

همونطور که اون دوتا شاه قبلی (ولو از سر ناچاری) گفتند  ازین به بعد قانون اساسی رو اجرا می‌کنیم، دو هفته‌ی پیش  آقای خامنه‌ای هم گفت ملاک فقط قانون باشه، گفت اعتراض کنین ولی تخریب و توهین نکنین، گفت منم قصور و حتی تقصیر داشتم، گفت.......

حالا ما چیکار کنیم؟

راه حل چیه؟  اینقدر از بحران‌ها و فشارها حرف نزنیم چون همه رو می‌دونیم، نه تنها فشار بلکه چهاردهه جنایت انجام شده ولی راه حل بدین، تا کی میخوایم فقط انتقاد کنیم؟

راه حل ...؟
به مردم چی بگیم؟

ما هم دوباره و سه‌باره بگیم باید بَرَود؟


  نظر خوانندگان:

■ کیوان بسیار عزیز و گرامی با شما موافقم که شاید بهتر بود که به محمد رضا شاه که در سال ۵۷ اعلام کرد صدای پای انقلاب شما را شنیدم، فرصت بیشتری داده می شد. اما در رابطه ولایت فقیه داستان اساسا طور دیگری پیش رفته است. بیش از دو دهه است که راه های مختلف مسالمت آمیز و اصلاح طلبانه تجربه شده اند؛ و در این راه بسیاری از جان و زندگی اشان مایه گذاشتند، از جمله خود شما. آیا با وجود اینهمه تلاش دیوار استبداد ولایت فقیه ترکی حتی کوچک برداشته است؟ آیا ندیدید و نشنیدید که خامنه ای و برخی دیگر از مقامات این نظام معترضین را اشغال و کثافت نامیدند.
محمد رضا شاه صریحا گفت که صدای پای انقلاب شما را شنیدم اما آیا خامنه ای چنین گفت و ابراز پشیمانی کرد؟
مردم ما،‌ از کارگران و معلمان و مال باختگان، سالها است که بطور مسالمت آمیز اعتراض خود را نشان می‌دهند اما آیا جواب خامنه‌ای و عمال او چیزی جز دستگیری و شلاق بوده است؟
آیا فکر نمی‌کنید که مردم ما با نجابت خود و به اشکال مختلف فرصت های کافی در اختیار این حکومت (با تجمعات مسالمت آمیز و شرکت در انتخابات مهندسی شده) گذاشته اند؟ پاسخ و عکس العمل این حکومت در این سالها چه بوده است؟
حمید آقایی


■ راه‌حل چیه؟ (راه حل اول) آخوندها تمام عمر حرف زدن، حالا نوبت عمله..من نمی خواهم خامنه ای حرف بزنه ...(۱) نظارت استصوابی را بردارد(۲)پولها و ثروت مردم را به عناوین محتلف در اختیار گرفته به دولت برگرداند(۳)زندانیان سیاسی را آزاد کند (۴)هرخرجی از طریق مجلس شورا باشد(۴)آخوندها از دانشگاه و ارتش به مساجد بر گردند.....بقیه توسط مجلس واقعی و رییس جمهور واقعی حل و فصل حواهد شد.
اما اگر خامنه‌ای کاری نکرد (راه حل دوم) بایستی با نظر همه حقوق دانان چپ و راست قانون اساسی جدید، با قدرت پارلمان، مثل انگلیس در داخل یا خارج نوشته شود و منتشر شود تا مردم بخوانند و نظر دهند... اختیارات مقام تشریفاتی معین و اینکه چه باشد را مردم با رفراندم تعیین خواهند کرد..این اقای خامنه ای است که با کاری نکردن خود همه را ایران را به خاک و خون خواهد کشید، امواج انقلابی مردم گرسنه و دزد زده و تحقیر شده قابل کنترل نیست.