ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 20.01.2015, 15:36
شیعیان  را ۵۰۰ میلیون هم باشند اگر بیعت نکنند می‌کشیم

برگردان فارسی: جواد طالعی

ویدئوی مصاحبه «یورگن تودنهوفر» نویسنده آلمانی با یک آلمانی پیوسته به داعش، در پی پخش از شبکه تلویزیونی «ار تی ال» چند هفته است در شبکه‌های اجتماعی می‌گردد. این جوان آلمانی مثل همه اروپائی‌های ملحق شده به داعش یک نام مستعار اسلامی برگزیده و خود را «ابوقتاده» می‌نامد. او در این مصاحبه تکلیف همه مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و حتی شیعیان را روشن کرده است. از نظر او هرجا داعش تصرف می‌کند، مسیحیان، یهودیان و زرتشتی‌ها باید جزیه بدهند، در غیر این‌صورت به حکم اسلامی که او می‌فهمد، یا کشته و یا از خانه و کاشانه خود رانده می‌شوند.

ابوقتاده دریافت جزیه (مالیات اهل کتاب در حکومت‌ اسلامی) از شیعیان را مجاز نمی‌داند و می‌گوید که شیعیان تنها اگر قبل از تصرف سرزمین خودشان به وسیله داعش توبه ‌کنند و به “اسلام” بپیوندند، بخشوده می‌شوند، در غیر این‌صورت کشته خواهند شد، حتی اگر ۵۰۰ میلیون نفر باشند.

تهدیدهای این “اسلام‌گرای تشنه خون و توهم‌زده بی‌تردید تحقق‌پذیر نیست، با این‌همه شنیدن سخنان او مو برتن آدمی راست می‌کند. کسی که به مرگ و زندگی دگراندیشان چنین نگاه می‌کند، در هرحال بسیار خطرناک است. او حاضر است برای تحقق آنچه خود “حکم اسلام” می‌داند، در سراسر جهان حمام خون جاری کند.

از آنجا که این ویدئو تا به‌حال به‌ زبان فارسی منتشر نشده می‌توان تصور کرد که از میان ایرانیان، تنها آن‌ها که به زبان آلمانی تسلط دارند توانسته‌اند مضمون آن را دریابند. به این دلیل، برگردان فارسی کامل آن را در اختیار فارسی‌زبانان قرار می‌دهیم. خواندن متن مصاحبه را به‌ویژه به کسانی توصیه می‌کنیم که معتقدند “اسلا‌م‌هراسی” غربی‌ها توهمی بیش نیست. این شما و این هم سخنان تکان دهنده ابوقتاده که می‌کوشد پیام ابوبکر بغدادی را به‌گوش جهانیان برساند.

ضمنا خوب است بدانید که یورگن تودنهوفر، چنان‌که خود می‌گوید، برای سفر به مناطق تحت تصرف داعش و تهیه گزارش از این مناطق از شخص ابوبکر بغدادی امان‌نامه دریافت کرده است.

شما به چه دلیلی امروز به جای آن‌که در آلمان باشید اینجا هستید؟
اولین دلیل حضور ما اروپائی‌ها در این‌جا اطاعت از خدا‌ست. روحانیون اتفاق نظر دارند که مهاجرت به کشور خدا یک وظیفه است و همه باید به آن‌جا مهاجرت کنند. ما با اجابت این دعوت مهاجرت کردیم.

آیا شما در آلمان به‌عنوان مسلمان مورد تبعیض قرار می‌گرفتید؟
هرکس ماجرای خودش را دارد. زندگی مشترک با کفار در آلمان ممکن نیست. تنها دلیلی که می‌تواند سبب شود آدم در دارالکفر زندگی کند این است که بتواند آزادانه دین خودش را تبلیغ کند. تبلیغ دین برای یک مسلمان تنها ۵ بار نماز خواندن در روز یا روزه گرفتن نیست. بلکه سلاخی و ازدواج اسلامی هم هست و هیچکدام از این‌ها در آلمان به رسمیت شناخته نمی‌شود. به این دلیل هر مسلمانی مورد تبعیض قرار می‌گیرد.

هدف دولت اسلامی چیست؟ تصرف سوریه و عراق؟ یا این تصرف ادامه خواهد یافت؟
هدف دولت اسلامی در درجه اول اجرای شریعت خدا است. می‌خواهد در عراق باشد یا سوریه. ما به تازگی درحال گسترش هستیم. در لیبی، شبه‌جزیره سینا، مصر، یمن و شبه‌جزیره عربی موسوم به عربستان سعودی. ما می‌گوئیم: ما مرز نداریم، بلکه جبهه داریم. بنابراین توسعه دولت اسلامی متوقف نخواهد شد.

یعنی می‌خواهید یک روزی اروپا را هم تصرف کنید؟
ما روزی اروپا را تصرف خواهیم کرد. نه تنها می‌خواهیم، بلکه تصرف خواهیم کرد. ما مطمئن هستیم.

در دولت اسلامی تنها دین (مجاز) اسلام است. مسیحیان و یهودیان چه حقوقی دارند؟
یهودیان و مسیحیان و به روایت بعضی روحانیون آتش پرستان (منظور زرتشتیان است) این امکان را دارند که در دولت اسلامی جزیه (مالیات اسلامی خاص غیرمسلمانان) بدهند. وقتی این مالیات را بپردازند، ما از آن‌ها حفاظت می‌کنیم و اجازه دارند آئین دینی خودشان را انجام بدهند. طبعا اجازه تبلیغ ندارند. اگر جزیه نپردازند همه کشته خواهند شد.

کشته می‌شوند؟
یا رانده می‌شوند. مثلا در مناطقی که ما تصرف کردیم، آن‌ها سه روز وقت داشتند. اما نپرداختند و در رفتند.

ما دست کم ۱۵۰ میلیون شیعه در جهان اسلام داریم. تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟
ما شیعیان را مرتد و رافضی می‌شناسیم. آن‌ها فقط یک امکان دارند. ابوبکر بغدادی گفته است: شیعیان تا زمانی که ما هنوز قدرت را در سرزمین‌های آن‌ها به دست نگرفته‌ایم اگر توبه کنند، توبه‌شان را می‌پذیریم، فارغ از این که چه تعداد از ما را کشته باشند. حتی اگر صدها نفر از ما را کشته باشند توبه‌شان را می‌پذیریم اما اگر این کار را نکردند ما آن‌ها را می‌کشیم. شیعیان نزد ما امکان پرداخت جزیه ندارند. یا اسلام یا مرگ.

یعنی اگر ۱۵۰ میلیون شیعه در عراق و ایران حاضر به پذیرش نشوند باید کشته شوند؟
دقیقا!

۱۵۰میلیون نفر؟
۱۵۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون یا ۵۰۰ میلیون. عدد مهم نیست.

یعنی مسلمانانی که در اروپا زندگی می‌کنند، اگر عقیده شما را نپذیرند کشته می‌شوند؟
مسلمانی که به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند راه دیگری جز کشتن‌ او نیست.

کشتن؟
کشتن.

آن‌چه شما می‌گویید خیلی خشونت‌آمیز است.
این گفته من نیست. حکم اسلام است. هرکس از دین خارج شود کشته خواهد شد.

در آلمان، آمریکا و اروپا این نگرانی هست که شما در آینده نزدیک در آنجا دست به عملیات انتحاری بزنید. باید روی این حساب کرد؟
نمی‌توانم بگویم روی آن باید حساب کرد. اما آلمان، انگلستان، آمریکا و هر کشور دیگر، با هرنامی که می‌خواهند باشند، دارند علیه دولت اسلامی می‌جنگند. همه این کشورها “دارالحرب” یعنی سرزمین‌های درحال جنگ هستند که ما با آن‌ها در حال جنگ هستیم و باید روی این حساب کنند که آنجا هم جنگ خواهیم کرد. هیتلر جنگ را به اتحاد شوروی کشاند و اتحاد شوروی هم جنگ را به آنجا برگرداند. این کاملا طبیعی است.

از نظر ما این طبیعی نیست. اما به‌طور مشخص باید روی عملیات دولت‌ اسلامی در زمانی قابل پیش‌بینی در آلمان حساب کنیم؟
برای ما مهم نیست که شما طبیعی بدانید یا نه. شما با ما می‌جنگید. بخصوص آلمان با ارسال اسلحه برای پیشمرگه‌های کرد با ما می‌جنگد و مرتدین، یعنی دولت‌های زیادی را علیه ما تجهیز کرده است. از مدت‌ها پیش علیه کشورهای اسلامی می‌جنگند. دست کم از زمان صلاح‌الدین ایوبی. به این دلیل شما باید به‌طور مشخص آماده باشید.

حالا قرار است عملیات تروریستی بزرگ انجام شود یا عملیات انفرادی؟
سخنگوی دولت اسلامی خطاب به مسلمانان اروپا گفته است که باید وفاداری خود را به اسلام به بوته آزمایش بگذارند. او گفته شما آن‌جا چطور می‌توانید راحت بخوابید وقتی ما این‌جا بمباران می‌شویم؟ او تقریبا گفته است: بمب بردارید و خود را در هوا منفجر کنید. یا با چاقو حمله کنید و اگر این کار را نمی‌توانید بکنید دست کم توی صورت آن‌ها تف بیاندازید!

ما باید روی این حساب کنیم که جنگندگان دولت اسلامی به آلمان برگردند؟
آن‌ها که به دولت اسلامی پشت کنند پشیمان خواهند شد.

یعنی آ‌ن‌ها که باز می‌گردند متحدان نزدیک شما نیستند؟
این که متحدان نزدیک هستند یا نه نمی‌دانم. اما آن‌ها باید به‌خاطر پشت کردن به دولت اسلامی و بازگشت از آن توبه کنند و صرفنظر از این که کجا هستند برای دولت اسلامی بجنگند.

شما در ماه اوت موصل را تصرف کردید. آنجا حدود ۳۰ هزار سرباز عراقی بودند. داعش با چند جنگنده این شهر را تصرف کرد؟
تعداد دقیقش را هیچکس نمی‌تواند بگوید. ۱۸۳ نفر، ۲۰۰ نفر، ۳۰۰ یا ۵۰۰ نفر. حتی اگر هزار تا ۲ هزار بودند، تعدادشان خیلی کم بود. ما با اسلحه و تعداد مردانمان پیروز نمی‌شویم. بلکه با پشتیبانی خدا و ترسی که در دل دشمنانمان می‌افکنیم پیروز می‌شویم.

آیا خلیفه در جبهه‌هائی که شما می‌جنگید خودش هم می‌جنگد؟
طبعا. جبهه‌هائی هست که در آن ابوبکر بغدادی و......... در جنگ شرکت دارند. ما رهبرانی داریم که دروغ نمی‌گویند و پای حرفی که می‌زنند ایستاده‌اند. آن‌ها می‌خواهند مثل بقیه بجنگند. همه ما می‌خواهیم شهید شویم و به سوی خدا برویم.

شما در دولت اسلامی به‌طرز تکان دهنده‌ای انسان‌ها را سربریدید و ویدئویش را نشان دادید. بردگی به راه انداختید. فکر می‌کنید که سربریدن و برده گرفتن برای بشریت یک پیشرفت است؟
این که پیشرفت هست یا نه، مهم نیست. من فکر می‌کنم هرگز بدون این اقدامات بشریتی به وجود نخواهد آمد. این بخشی از دین ما است که باید ترسی را به کفار یاد بدهیم که باید  از ما داشته باشند. یعنی ما بازهم گردن انسان‌ها را خواهیم زد. فرقی نمی‌کند که شیعه باشند، مسیحی باشند، یهودی باشند یا چیز دیگری. ما باز هم این کار را خواهیم کرد. آدم‌ها باید بفهمند که جیمز کولی یا دیگران به این دلیل نمرده‌اند که ما جنگ را آغاز کرده‌ایم، بلکه به این دلیل مرده‌اند که دولت‌های کذاب آن‌ها به آن‌ها کمک نکردند.

شما برده‌داری را پیشرفت می‌دانید؟
کاملا. برده‌داری یک پیشرفت و کمک بوده است. برده‌داری همیشه بوده است. در مسیحیت یا یهودیت بوده است.

اما لغو شده.
فقط به این دلیل که بعضی آدم‌های کذاب خیال می‌کنند لغو شده، معنایش این نیست که لغو شده. هنوز انواع بردگی در غرب وجود دارد. این را همه می‌دانند. مثل برده‌داری زنان که مجبور به فحشا می‌شوند. در بدترین شرایط. اما بردگان در اسلام دارای حقوقی هستند. یعنی وقتی یک برده اسلام بیاورد، آزاد می‌شود. خیلی‌ها آزاد شده‌اند و ما به آن‌ها اسلام را می‌آموزیم. ما یک چیز خوب داریم. ما دارای اخلاق هستیم (مکث طولانی....) فراموش کردم....

عقیده؟ ایمان؟
نه فقط ایمان. طبعا چیزهای زیاد دیگری که اساسا ما را حفظ می‌کند. یک برده در دست مسلمانان بهتر از یک برده است که همه جا می‌چرخد و به همه چیز گوش می‌دهد.

شما آلمانی بودید که به اسلام گرویدید و بعد هم به داعش. پرسش من این است که روزی به آلمان برمی‌گردید؟
الحمدلله خدا مرا به راه راست هدایت کرد و باعث شد که هجرت کنم. یعنی مهاجرت از آلمان. چندبار امتحان کردم و سرانجام موفق شدم به شام بیایم. یعنی دولت اسلامی. من حالا بخشی از دولت اسلامی هستم و داریم دولت اسلامی را گسترش می‌دهیم. این که من به آلمان برمی‌گردم یا نه‌ فقط خدا می‌داند. اما ما قطعا برمی‌گردیم و مسلما این دوستانه نخواهد بود. بلکه مسلحانه با جنگندمان خودمان می‌آئیم و کسی که حاضر به پرداخت جزیه نباشد کشته خواهد شد.