ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 27.11.2014, 8:23
توطئه‌چینی گسترده حکومت علیه جبهه ملی ایران

محسن قائم مقام

دراز دستی این کوته استینان بین!
حافظ

توطئه‌چینی گسترده حکومت علیه جبهه ملی ایران
دنباله اسیدپاشی، کمیته مجازات!

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پس از شکست حملات موحش اسیدپاشی به زنان و دختران بد حجاب در ایران «تعزیه» جدیدی را به نام «گروه کمیته مجازات» در فضای مجازی به نمایش درآورده است. این بار دنبال قلع و قمع هرکس که دنبال هر اظهار نظری خلاف نظر ایشان باشد و آنرا «توهین» اعلام نمایند رفته‌اند و به عبارتی به‌زعم خود به نفس‌کش طلبیدن در داخل و خارج از مملکت پرداخته‌اند! بهانه امروز مقاله‌ای است که آن را یکی از اعضای جبهه ملی ایران در امریکا نوشته و «کمیته» تولیدی وزارت اطلاعات به خود نام «کمیته مجازات» داده و به تهدیدات پرداخته است.

مقاله با بی‌توجهی مسؤل سایت به مفاد مقاله که از سایت دیگری نقل شده و در آن رعایت احترام لازم به باورهای مردم نشده بود، در سایت جبهه انتشار پیدا کرد و با توجه سایر مسؤلین بلافاصله از سایت برداشته شد. ولی اقدام خرابکارانه مقامات امنیتی بسیار وسیع‌تر و پیجیده‌تر از آن بود و هست که انتشار مقاله حذف شده‌ای در سایت آتش توپخانه ایشان را به حرکت درآورد. این گروه از عوامل جمهوری اسلامی به هیچ سایت دیگری که این مقاله را انتشار داده و هرگز آنرا از سایت خود برنداشته بودند تعرضی نکردند.

به دنبال این حمله آنچه هر روز آشکارتر می‌گردد نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی باید مدت‌ها دنبال طرح‌ریزی این توطئه باشد. و آنچه به‌خوبی به‌چشم می‌خورد این است که همهٔ فشار‌ها را بروی جبهه ملی ایران معطوف داشته‌اند. وزارت اطلاعات در ایران با فشار و تهدید و ارعاب اقای ادیب برومند، رئیس شورا و هیات رهبری را وادار به نوشتن اعلامیه‌ای نموده است که در آن شرط عضویت در جبهه ملی قبول مذهب شیعه می‌باشد. هرچند در دنباله کار ایشان آن اعلامیه را «سوء تفاهمات و لعزش قلمی» قلمداد کرد و شرط دینی را از آن برداشت. و با تاکید اساسنامه جبهه ملی ایران شرط عضویت در جبهه ملی ایران را تنها «تابعیت ایران» اعلام کرد.

در این مقوله نمایش فشار وزارت اطلاعات بر ایشان از روز روشن‌تر است. آقای ادیب برومند دو دهه است که مسؤلیت شورای رهبری و شورای جبهه ملی را به عهده داشته است. و علاقه‌های فراوان مذهبی او نیز در کتاب‌هایش کاملاً منعکس بوده است ولی در این مدت زمان طولانی حتی یکبار هم به مذهبی شدن یا بودن اجباری و یا غیراحباری اعضای جبهه ملی اشاره‌ای هم نشده است. و حال ناگهان ایشان این دستورات سازمانی را ابلاغ نمایند تنها نشان دهنده فشار و توطئه جمهوری اسلامی است.

اینگونه فشار‌ها به شخصیت‌های سیاسی چه در دوران دیکتاتوری شاه و چه دیکتاتوری مذهبی جمهوری اسلامی، که پای تلویزیون بردن شناخته می‌شد، کم سابقه نبوده است. با توجه به این توطئه‌های رژیم ما باید نگذاریم که نقشه‌های شوم حکومت عملی شود. و باید در این مواقع از ایشان که زیر فشار شدیدی قرار گرفته‌اند حمایت کنیم تا در برابر فشارهای رژیم مقاومت بیشتر و بیشتری نشان دهند، به‌خصوص که با وجود همه فشارهای سنگین بر ایشان آقای ادیب برومند اعلامیه اول خود را در مورد شرایط عضویت جبهه ملی تصحیح کرده است. با این پشتیبانی و حمایت نقشه‌ها و توطئه‌های حاکمین نظام دیکتاتوری مذهبی را عقیم نمائیم. و جلوی فرصت‌طلبانی که به حمله‌های نابجا به جبهه ملی ایران و یا رهبرانش پرداخته‌اند بایستیم.

جبهه ملی ایران همواره یک سازمان سکولار و دمکرات در جامعه بوده است و هرگز وابستگی به‌هیچ دین یا مذهبی را اعلام نکرده است چه این عمل برای کشوری که دین و مذهب و آئین‌های مختلفی در آن حضور دارند خلاف سکولاریسم است که به‌همه ادیان و مذاهب و آئین‌های مردم احترام می‌گذارد و هر ایرانی می‌تواند برای استقرار آزادی و دمکراسی و حاکمیت ملی در ایران در آن عضو باشد.

در سالهای ابتدائی فعالیت جبهه ملی ایران زمانی که اقلیت مجلس شانزدهم به رهبری دکتر مصدق قانون ملی شدن صنایع نفت را در دستور داشت آقای حائری‌زاده که در آن زمان از شخصیت‌های فعال و سر‌شناس جبهه ملی محسوب می‌شد و نه تنها مسلمان بود بلکه ریش خود را هم به علامت تقدس حفظ کرده بود و ایشان قانون ملی شدن صنعت نفت که کمسیون نفت تصویب کرده بود را به مجلس ارائه کرد. این قانون با این عبارت شروع می‌شد: «به نام سعادت مردم ایران» صحبت «به نام خدا» یا «بسم الله الرحمن الرحیم» در آن دیده نمی‌شد. این در حالی بود که از آیت‌الله کاشانی گذشته سایر علمای دینی نیز در جبهه ملی ایران حضور داشتند. ایشان مانند کاشانی اعلامیه‌های «شخصی» خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‌کردند. از بسیاری از افرادی نظیر خلیل ملکی و یارانش که از حزب توده جدا شده بودند و بیشترشان مذهب و دینی نداشتند گذشته، شخصیت‌هائی نظیر دکتر صدیقی نیز وابستگی به دین و مذهبی نداشت.

و بالاخره جبهه ملی ایران در ابتدای حکومت اسلامی در برابر به تصویب رساندن قانون «قصاص» که کاملاً مذهبی است ایستاد و «مرتد» اعلام شد که «فتل»شان واجب است. می‌بینیم که جبهه ملی جدا از آنچه در اساسنامه و هدف‌هایش آمده در عمل هم وابسته به دین و مذهب خاصی خود را نمی‌دانسته و تنها به ادیان و مذاهب و آئین‌های مردم احترام می‌گذاشته است.

از سوی دیگرجمهوری اسلامی بی‌دلیل نیست که امروزه لبه تیز حمله‌اش را دوباره به‌طرف جبهه ملی ایران نشانه گرفته است. امروزه جبهه ملی مهم‌ترین نقطه هدف‌گیری‌های پایه‌ای حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهد. سازمانی که در ایران در این چند دهه اجازه داشتن محل تجمع، انتشارات خارج از سازمان، که انتشارات داخلیش را هم بسته‌اند، به او داده نشده، حتی در یکی دوسال اخیر از تشکیل کنگره سازمانی گذشته حتی حق تشکیل جلسات شورایش را هم نداشته است. و رهبرانش را حتی برای اظهار نظر در مطبوعات به زندان اوین انداخته‌اند. همه این مشاهدات نشان می‌دهد که حکومت استبداد مذهبی از افراد جبهه ملی محصور در خانه‌هایشان هم هراس دارد. حکومت مانند باقی مردم شاهد آن است که افکار ملی بر سراسر ایران سایه افکنده است و افکار آزادیخواهانه و دمکراتیک مصدق سمبل نهضت ملی و حکومت سکولار در ایران، پرچم مبارزات مردم ایران برای رهائی از استبداد مذهبی گردیده است. به این دلیل است که حکومت از افرادی که دهان‌هایشان را بسته و پایشان را از حرکت باز داشته است باز می‌هراسد و برایشان توطئه‌چینی گسترده ترتیب می‌دهد؟

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌خواهد همه افراد حرف‌شنو و سربه‌راه باقی بمانند و جز «آنچه استاد ازل گفت بگو» نگویند. و تمام دعوای ما با این حکومت استبداد مذهبی همین است که ما نمی‌خواهیم بگذاریم دین و مذهب و مکاتب سیاسی وارد ساختار حکومتی گردند و می‌خواهیم فضای آزاد و دمکراتیک در جامعه حاکم باشد و به این دلیل است که با حکومت استبداد مذهبی و مافیائی ایشان مباره می‌کنیم.

این کوردلان به‌جز به‌اسارت نگاهداشتن مردم، توطئه‌چینی و فعالیت‌های تروریستی در داخل و خارج از مملکت به‌منظور حفظ قدرت و حکومت استبدادی و مافیائیشان برنامه‌ای ندارند. حکومتی که پشتیبانی مردم‌اش را ندارد، مردمی که برای مقابله با قدرت‌های جهانی مهم‌ترین پایه قدرت حکومتی را تشکیل می‌دهد، تنها با کمک توطئه چینی‌ها و در خدمت گرفتن درآمد سرشار نفت است که می‌تواند به زندگی شرم‌آور خود ادادمه دهد.

مبارزین جبهه ملی ایران در کنار سایر آزادیخواهان به مبارزه خود برای رهائی از این حکومت استبدادی و مافیائی همچنان ادامه خواهند داد. ما هرگز از تهدید و ارعاب و ایجاد وحشت این حکومت هراسی نداریم. این بازی‌های باخته حکومتگران جمهوری اسلامی تا جان دارند دوباره و دوباره تکرار می‌شود. اگرچه مانند گذشته به‌جز ناکامی و شکست سرانجامی نخواهند داشت. و ما اطمینان داریم که مردم ستمدیده ایران در مبارزه خود برای استقرار آزادی و دمکراسی پیروز خواهد شد.

آنکس که اسب داشت غبارش فرونشست/ خاک سم خران شما نیز بگذرد!

محسن قائم مقام – نیویورک
۲۷ ماه نوامبر ۲۰۱۴