ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 12.08.2014, 6:50
آقای ارسی تقاضا ازخوشبینی است یا به سِرّی پی برده‌اید؟

محمد علی مهرآسا

آقای محمد ارسی در تازه‌ترین مقاله‌شان که در سایت «ایران امروز» درج شده است، تیتر زده‌اند: «چه کشورهائی و چه کسانی با عادی سازی روابط ایران و اسرائیل مخالفند و از آن می‌ترسند؟»

البته در متن مقاله نام چند کشور همسایه ایران را نوشته و از دید و ذهنیّت خویش دلائل آن کشور‌ها را نسبت به این مخالفت بیان فرموده است؛ که شاید با واقعیّت همخوان باشد و آن دلائل قوی و معنوی باشند. در ضمن از عده‌ای هم در درون کشور ایران نام برده که مخالف دوستی و روابط با اسرائیلند؛ و به گونه‌ای سخن را دنبال فرموده است که گویا مخالفان کشور اسرائیل در حاکمیّت تعدادی اندک شمارند و می‌توان از رویشان به آسانی گذشت و نادیده‌شان انگاشت. و با ترفندهائی، ایران اسلامی می‌تواند با اسرائیل روابط برقرار کند و دوست شود.

به گمان من، آقای ارسی را سال‌ها دوری از میهن در یک نوع خوشبینی افراطی درافکنده و باعث شده نوع حکومتی که بر ایران ظلم می‌راند را یا نشناسد؛ و یا بر این تصور است که در نهاد حاکمان‌‌ همان چیزی نیست که در سخنشان بیان می‌کنند؛ و زبان و دلشان یکی نیست. و یا حتا محمد آقای عزیز ممکن است پی به اسراری برده باشد که از چشم ما دور و نادیده است.

آقای خامنه‌ای امکان ندارد به هر دلیل و بهانه سخن براند، به دشمن فرضی ولی یقینی و مستحکم در ذهن علیل خود اشاره نداشته باشد. و اغلب اوقات نیز ابائی ندارد که نامشان را ذکر کند و به گونه علنی بفرماید: «امریکای ظالم و خونخوار و اسرائیل خبیث و نوکر امریکا» دو دشمن قسم خورده ملت و کشور ایران اسلامی‌اند. با بیرون آمدن همین جمله از دهان رهبر معظم، مستمعین مغزشوئی شده نشسته در پای منبر و ایستاده در محضر فریاد الله اکبرشان در فضا طنین می‌افکند؛ و لبخند خوشحالی را بر لبان حضرت رهبر می‌نشاند. آنگاه حضرت رهبر اضافه می‌کند ملتهای اسلامی باید اسرائیل را از بین ببرند و نابود کنند.

حکومت اسلامی را وجود دشمنهای فرضی شامل امریکا و اسرائیل و غرب... هنوز سرپا نگه داشته است. دست کشیدن از این دشمنی درحکم امضای مرگ حاکمیّت و ابطال حکومت اسلامی فقیهان ایران است. تمام دشمنی و خصومت خمینی فقید با محمد رضا شاه برای همین بود که شاه سابق ایران به صورت دوفاکتو دولت اسرائیل را شناخته بود.

آقای ارسی گرامی! تصور نمی‌فرمائید که آرزوئی محال را در سر می‌پرورید و امیدی بی‌جا را با این دومقاله‌تان به ما گوشزد می‌فرمائید؟ خامنه‌ای چند سال پیش در برابر دوربین تلویزیون‌ها با صراحت گفت: «هرکس از دوستی و رابطه با امریکا سخن بگوید، خائن است...» این افاضه نسبت به امریکا بود. حال شما تصور بفرمائید این ذهنیّت علیل و دیوانه نسبت به اسرائیل چگونه نظری باید داشته باشد؟ کسی که از قوت لایموت ملت ایران می‌تراشد و می‌برد و آن را به موشک تبدیل می‌کند تا برای حماس و حزب الله لبنان بفرستد که اسرائیل را نابود کنند، چگونه گوش به فرمایش و توصیه‌های البته خیرخواهانه شما خواهد داد؟ کسی که به طور علنی اعلام می‌دارد اکنون وقت آن است که فلسطینی‌های شرق رود اردن نیز مسلح شده و به اسرائیل حمله کنند؛ و از طعنه و شماتت دیگر سران کشور‌ها نمی‌هراسد و به ناخوشنودیشان وقعی نمی‌گذارد، و از اینکه جنگطلب توصیف شود نمی‌هراسد، از این همه شکر خوردن‌هایش در این ۲۵سال رهبری صرفنظر کرده و دست دوستی به سوی اسرائیل دراز می‌کند؟

تمام هیمنه و ابهت حضرت ولی فقیه بسته به مقدار دشمنی و نفرتش نسبت به ایالات متحده و کشور اسرائیل است. او تصور می‌کند با این خصومت‌ها ارزش و مقبولیتـش مرتب در میان مسلمانان بالا و بالا‌تر رفته و محبوبیتش در نزد پیروان قرآن افزوده می‌شود. او با آن عمامه سیاه که بر سر دارد، خود را اولاد رسول و علی ابن ابوطالب می‌شناسد و برآن است به سان آن دو نفر ریشه قوم یهود را از بیخ و بُن برکند. آنگاه شما خوشبینانه به این دیوانه توصیه می‌فرمائید که با اسرائیل عقد مودت ببندد و رابطه سیاسی برقرار کند؟

سران حماس تاکنون سه بار و هربار یک چمدان پر از دلار را از تهران به غزه برده‌اند و با آن از کشورهای کره شمالی و کوبا و دیگراسلحه فروشان موشک و اسلحه خریده‌اند. این قولی است که جملگی برآنند و شایعه نیست. هرچند همین حماس دو بار به آقای خامنه‌ای و پیروانش در ایران نارو زد و خیانت کرد و جانب صدام و اعراب مخالف ایران را گرفت. حتا یاسر عرفات نیز آن زمان و در جنگ ایران و عراق افرادش را به مقابله با قوای ایران فرستاد و با نیروهای ایران جنگیدند. اما در حال حاضر تنها کشور پشتیبان حماس ایران است و ترکیه تازه مسلمان شده.

آقای ارسی گرامی توصیه می‌کنم نیم نگاهی نیز به عکسهائی که از خانمهای ایرانی در مراسم شبهای احیا گرفته‌اند، بیندازید تا معلومتان شود‌‌ همان خانم‌هائی که رعایت حجاب نمی‌کنند، و برای همین مسئله مرتب به کلانتری کشیده می‌شوند، چگونه بر سر قرآن گرفته‌اند و آن را غلط و غلوط می‌خوانند و با الله ناپیدا و موهوم به زعم خویش راز و نیاز می‌فرمایند!

همراه این نمایش‌های امت همیشه در صحنه، دشمنی با امریکا و اسرائیل به یکی از اصول دین در مذهب تشیّع خامنه‌ای تبدیل شده و رهبر همانند دیگر اصول در پی اجرای آن و کسب فیض از سوی باریتعالی است. پس امکان ندارد به پند و اندرز ناصح خوش قلبی چون شما حتا نیم نگاهی بیندازد.

با وجود این چون نیتتان خیر است، امید است موفق شوید.

کالیفرنیا دکتر محمد علی مهرآسا ۱۱/۸/۲۲۰۱۴