ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 31.12.2011, 23:05
پیشنهادی به گروه‌های اپوزیسیون

مزدک لیماکشی
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جنبش راه سبز امید، آقایان خاتمی، موسوی کروبی، نمایندگان ادوار مجلس، ۳۹ تن از زندانیان سیاسی در بند، زنان اصلاح طلب و شورای اصلاح طلبان اعلام داشته‌اند که در انتخابات فرمایشی پیش رو شرکت نمی‌کنند. هر چند این خبر خوش آیندی برای طرفداران یک جمهوری پارلمانی در ایران است اما به هیچ عنوان کافی نیست. از همان ابتدا روشن بود که دستگاه اداری خامنه‌ای برنامه‌ای برای بر گزاری یک انتخابات با حضور اصلاح طلبان را در دستور کار خود ندارد. و اساسا پس از کودتای سال ۸۸ دیگر قرار بر این نبود که انتخاباتی آزاد بر گذار شود تا غیر از گروه‌های حاکم کسان دیگری بخواهند در آن شرکت جویند. اکنون بر همه روشن شده است که خامنه‌ای برای نابودی کامل نهادهای انتخابی خیز بر داشته است. بعد از سر هم کردن یک مجلس فرمایشی نوبت به بر چیدن نهاد ریاست جمهوری می‌رسد و در پی آن دیکتاتوری فردی شخص خامنه‌ای کامل می‌گردد. این هدف دستگاه اداری خامنه‌ای است و مساله اساسی اپوزسیون می‌بایستی در این مرحله مقابله با این هدف و برنامه دیکتاتور خامنه‌ای باشد. قصد این نوشتار ارائه طرحی بحثی در این زمینه است.

اعلام عدم شرکت در انتخابات از طرف همه احزاب، سازمان‌ها و انجمن‌های مدنی، شخصیت‌های شناخته شده سیاسی، فرهنگی، ورزشی در داخل و خارج از ایران، برای روشن شدن چرائی این کار ضروری است. در این مرحله از کار با رایزنی‌ها مابین همه گروه بندی‌های موجود برای غیر قانونی اعلام کردن و غیر قانونی خواندن این انتخابات فرمایشی بر اساس قوانین موجود کشور و قوانین مصوب سازمان ملل می‌توان اسناد و مدارک لازم را تهیه نموده و آن را به مردم و جامعه جهانی ارائه نمود.

بر مبنای اسناد تهیه شده احزاب و سازمان‌ها می‌توانند از رژيم به خاطر بر گزاری یک انتخابات فرمایشی که در آن هیچ یک از گروه‌های سیاسی اپوزیسیون و حتی بخشی از احزاب درون حکومت که قبلا دولت را در دست داشتند در آن شرکت ندارند به سازمان ملل شکایت ببرند و خواهان یک انتخابات آزاد در ایران زیر نظر سازمان ملل شوند.

اکثریت احزاب و سازمان‌های سیاسی اپوزیسیون حق شرکت در انتخابات را ندارند و این امر مغایر بیانیه حقوق بشر سازمان ملل و نقض آشکار حقوق بشر در این زمینه توسط حکومت ایران است. ایرانیان می‌توانند با مراجعه به آقای احمد شهید نماینده سازمان ملل در امر نظارت بر نقض حقوق بشر از او بخواهند که در گزارشات خود به سازمان ملل این موضوع را در دستور قرار دهد.

مردم ایران به خوبی آگاهند که انتخابات در جمهوری اسلامی هیچ گاه آزاد نبوده و صرفا گروه‌هایی که به شخص ولایت فقیه التزام داشته‌اند محدود می‌شده است.اما این بار حتی برخی از جناح‌های شناخته شده جمهوری اسلامی از کاندیداتوری محروم شده‌اند و دستگاه اداری خامنه‌ای می‌خواهد تعدادی از عوامل ذوب شده در ولایت فقیه را وارد مجلس نماید. انتخابات پیش رو حتی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی هم غیر قانونی است و از هیچ مشروعیتی بر خوردار نیست و لذا سکوت در برابر این بی قانونی به هیچ وجه جایز نیست.

هدف خامنه‌ای از سر هم بندی کردن مجلس فرمایشی این است که در دور بعد نهاد ریاست جمهوری را بر چیده و یکی از نزدیکان خود را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کند و در واقع حکومت اسلامی را جایگزین جمهوری اسلامی کند. ملت ایران با آگاهی از این مسئله نباید این اجازه را به خامنه‌ای بدهند. شرایط جهانی اکنون به نفع مردم ایران است و شرایط داخلی نیز به دلیل خروج نیروهای اصلاح طلب از حکومت و پبوستن آن‌ها به مردم و همچنین در گیری‌های فزاینده بین باندهای حاکم به نفع مردم ایران است. رژیم ضعیف تر از هر زمان دیگری است و اکنون نوبت ماست که جام زهر را به خامنه‌ای و دارودسته اش بنوشانیم و شرایط را به نفع هوداران جمهوری و دمکراسی در ایران تغییر دهیم.

سران رژيم که از واکنش‌های احتمالی مردم با خبرند با ایجاد بحران‌های برنامه‌ریزی شده چون حمله به سفارت انگلیس و ایجاد فضای جنگی چون رجز خوانی، بستن تنگه هرمز برای جلوگیری از صدور نفت در صورت تحریم خرید نفت ایران از سوی اروپا می‌خواهند به اصطلاح مردم را بر علیه بیگانه گان بسیج کرده و تنور اتنخابات فرمایشی را گرم کنند. وظیفه همه نیروهای هودار دمکراسی در ایران است که این نقشه رژيم را نیز بر ملا ساخته و به مردم ایران به روشنی اعلام بدارند تنها با انجام یک انتخابات آزاد با شرکت همه گروه‌های سیاسی و مردمی و دست برداشتن حکومت از بحران سازی‌ها در سیاست خارجی در چنین انتخاتی شرکت خواهند کرد.

در پایان باید تاکید کنم، اتحادی از همه نیروهائی که به تغییر مسالمت آمیز معتقد هستند می‌تواند ما را سريع تر و مطمئن تر به نتیجه برساند.

31122011
مزدک لیماکشی
.(JavaScript must be enabled to view this email address)


نظر کاربران:


متاسفانه درحال حاضر هیچ تشكل سازمان یافته و مورد اعتماد وجود ندارد تا بتواند راهبری دموكراسی را برعهده بگیرد .

*

درود بر شما، امیدوارم احزاب، سازمان‌ها بجای خرده کاری از این پیشنهاد شما استقبال بکنند.