ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 07.03.2010, 9:24
«از سخنان کلیشه‌ای تا رکود در همه جا»

علی محمدی
از نگاهی به سخنان بالاترین مقامات کشور تا روزنامه ها، تا نمایندگان مجلس، که جز اقلیتی که با اما واگر سخن می‌گویند مابقی مداحند، تاوزیر علوم که می‌فرماید هرکس التزام به قانون اساسی ندارد "از دانشگاه اخراج است"، مرتبا سخنان کلیشه‌ای "تهدید آمیز" بگوش می‌رسد، گاهی انسان بخاطر تکرار خیال میکند "اینها همه نوار است".

وزیر علوم، مجری انتخابات اخیر مثل اینکه خبر ندارد "آنها هم که التزام داشتند" به بهانه‌های مختلف اخراج شده‌اند. تا وضعیت اقتصادی که بخاطر گرانی که "از وقتیکه سخن از حذف یارانه‌ها شده است" رکود همه بازار و اقتصاد را گرفته است.

در سیاست که جز از استکبار، آمریکا، سقوط غرب، آژانس اتمی عامل آمریکاست، جهان اسلام، فلسطین، مسلمانان متحد شوند، هلوکاست دروغ است، اسراییل نابود است، آمریکا جرات ندارد، همه عامل خارجی هستند، سبز و آبی و قرمز و... از خارج دستور می‌گیرند، سخنی دیگر شنیده نمی‌شود.

حتی اگر خارجی‌ها که دنبال بهانه می‌گردند "سبزها" را تایید کنند، برعکس گفته و می‌گویند "اینها از آنها دستورمیگیرند"!!، حتی موسوی از ابتدا که نخست وزیر امام بود!!! فقط مانده بگویند امام هم بله، شاید در نهایت بگویند.

با چنین منطق آشفته و هوچیگری خدا به ما رحم کند، روزنامه‌هایی هم که غیر از این گویند معاون انتشارات وزارت ارشاد توقیف موقت!! می‌کند. دروغ هم که "آمپر" ندارد اگر حرف راستی زدند عجیب است. بعد، از واکنش مردم حتی بر سربامها با "الله اکبر" تعجب می‌کنند، که باید به خدا از دست این "شمرها" پناه برد. که نشان داد برای ماندن ازهیچ امر غیراخلاقی، غیر انسانی و... ابا ندارند.

می‌بینیم که حالاهر جاگیر کردند زندان و تجاوز و حالا از "توبه و..." سخن می‌گویند چه با درآمد بی‌حساب نفت تکیه بر جای خدا و پیغمبر زده‌اند، حتی نظامیان- "نگاهی به سخنان سردار رادان در قم در جمع طلاب" بکنید، کسیکه مسئول اصلی شکنجه و کشتار در زندان کهریزک است. حالا آیت الله شده است. که تملق تا کجاست!!

"نگاهی به روزنامه کیهان بنمایید ارگان اصلی حکومت اسلامی که حداقلی باید اخلاق را رعایت کند "همه چیز کلیشه‌ای" استکبار، امپیریالیسم، آمریکا شیطان بزرگ، حکومت الهی، تا فحش‌های چارواداری، لومپنی و.... تا آژانس عامل آمریکاست، تا آمریکا شیطان بزرگ است تا غرب... تا میرسیم به حمله به سبزها، که "چرا گفتند رای من کجاست؟" مگر شما باید بدانید؟!! چهل میلیون رای متعلق به ما بود. که همه از حقد و کینه است.

بهمین خاطر حالا سبزها شده‌اند عامل خارجی، استکبار، ازخارج خط می‌گیرند، چون سوال کرده‌اند. عامل براندازی نرم!! یعنی کسی انتقاد نکند، کسی کوچکترین مخالفتی نکند که عامل خارجی است، یعنی مملکت "خفه". ولی تا کی ؟!! همه قانونی عمل کنند ولی ما نه، اصلا ما قانونیم. ما معیار اسلام واصولیم!!

در شعارها "آنها حتی – آمریکا و غرب – دنیای سلطه با توطئه‌ها همه دنیا را می‌چرخانند دنیای سلطه و...." درنتیجه ما هیچکاره‌ایم"؟!! تناقض می‌بینید تاکجاست.

در حوزه‌ی فرهنگ باید کاری کرد و چیزی گفت. "علوم انسانی کفر است، غلط است، بچه‌ها را بی‌دین می‌کند"، اتفاقا عملکرد آقایان طی سی سال همه را بی‌دین کرده است!!! سری به بازار وخیابان و مردم بزنید ببینید بی‌اعتمادی، کلاهبرداری و....تا کجا جامعه را گرفتار "انحطاط " کرده است.

در مورد علوم انسانی، دانش آموختگان دانشگاه "امام جعفر صادق، جامعه المصظفی در قم و..." هستند. میلیاردها بودجه توسط آیت اله مهدوی کنی هزینه کرده‌اید، بالاخره روزی باید نتیجه بدهد، علوم انسانی اسلامی می‌سازند، شما که همه چی ساخته‌اید از بمب اتم تا..... اگر نه؟!! صحبتش را بلدید، حتی سرجامعه رامدتی گرم می‌کنید، ولی تاکی؟!! زمان به نفع شما نیست. خودتان هم می‌دانید با این انتخابات که رای مردم را بدتر از تقلب "جابجا" کرده‌اید، و همه فهمیده‌اند. طشت رسوایی‌تان از بام افتاده است.

چه دم خروس فراوان بود، ولی جرات اعتراف بدان، و انتخاباتی دیگر که رهایی‌بخش است ندارید. وگرنه اسلام ضدعلم نیست که گفته‌اند "اطلب العلم ولو بالسین" که در عربی "چ" نداریم.

دراین سی سال گذشته ما بیک آزمون بزرگ رسیدیم، که التقاط دین – دولت و سیاست فاجعه می‌آفریند و آفرید. هم دین ازدست رفت وهم سیاست و مملکت با ندانم کاری‌های از اول، که امروز از یک رفراندوم تا راه پیمایی مردم وحشت دارید. در ۲۲ بهمن هم معلوم شد با همه تلاش هاتان نتوانستید جمعتی بیش از دویست سیصدهزارنفر گرد آورید، عصبانی شدید، مردم را زدید و کشتید و...ولی بدتر شد با این نفرت انبوه چه خواهید کرد؟؟؟ خودتان هم میدانید زمین زیر پاهاتان می‌لرزد.