ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.07.2009, 15:55
خانم رجوی مسئول جان اعضای مجاهدین در اشرف است

مسعود جابانی
طبق گزارشات رسیده نیروهای عراقی پس از به نتیجه نرسیدن مذاکراتشان با خانم رجوی مبنی برترک خاک عراق زیر نظر صلیب سرخ بین المللی و نظارت سازمان ملل، وارد پادگان اشرف گردیدند و کنترل آن را تمام عیار به دست گرفتند.

این مسئله در حالی صورت گرفته است که مسئولین عراقی و آمریکائی بارها تاکید کرده بودند که ساکنین اشرف به زور به ایران فرستاده نمی شوند و در صورت تمایل آنان به برگشت، امنیت آنان با ردیابی و تماس با آنان تضمین می گردد.

درثانی دولت ایران نیز تمایل خویش و همکاریش را دراین مورد با صلیب سرخ بین المللی اعلام نموده بود. زیرا به لحاظ سیاسی نیز می توانست با پذیرش و تضمین امنیت آنان، دست مجاهدین را به لحاظ تبلیغاتی ببندد و راه را برای کسانیکه می خواهند از مجاهدین جدا شوند، باز بگذارد.

قرارگاه اشرف در واقع یک منطقه نظامی برای حمله به ایران محسوب می شد و سالها محل آموزش جنگهای منظم و نامنظم قبل از سقوط صدام بوده و حتی پس از خلع سلاح مجاهدین توسط آمریکا نیز به همان سبک اداره می شده است.
با توجه به اینکه این قرارگاه هیچگونه رابطه ای با خارج نداشت و نیروهای آن طبق گزارشاتی که از اعضاء جدا شده می رسید دائما تحت فشارهای روحی- روانی چشم بسته مجبور به اجرای فرامین رهبری بودند فعالین حقوق بشر و خانواده های کسانیکه در اشرف سکونت داشتند تلاش می کردند تا به نوعی از درهای بسته و کنترل شده اشرف عبور کرده و بنوعی از شرایط بحرانی آنان آگاهی یابند.

آقا و خانم رجوی نیز دائما با تلاشهای بین المللی بر ماندگاری اشرف پافشاری می نمودند و آن را نمادی از شهر " شرف و پایداری " معرفی می نمودند در حالیکه قرارگاه اشرف در واقع فقط می توانست به عنوان یک پایگاه نظامی برای آموزشهای ویژه جنگهای منظم و یا نامنظم محسوب گردد.

از آنجائیکه مشی و ایدئولوژی مجاهدین با خشونت و ترور بهم پیوند خورده است تاجائیکه بتوانند برای رسیدن به اهدافشان از جان اعضاء و هوادارانشان مایه می گذارند و اگر نتوانستن به اهدافشان برسند در پایان تن به الزامات شکست داده و پای قراردادهائیرا امضاء می کنند که هرگز هیچ میهن پرستی آن را نمی تواند بپذیرد.

پس از تصرف و کنترل قرارگاه که با کشته و زخمی شدن حدود سیصد نفر منجمله تعدادی از نیروهای انتظامی عراقی همراه بوده است خانم رجوی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که تعدادی از مجاهدین مایلند که گروه گروه تحت شرایطی به ایران برگردند و سپس همان شرایطی را بعنوان شرط بازگشت به ایران مطرح کرد که ماهها قبل توسط دولت عراق و آمریکا اعلام گردیده بود.

اطلاعیه خانم رجوی و قبول شرایط پس از صدها مجروح و چندین کشته و اجبار به ترک عراق با زور و توهین نشان می دهد که ایشان از حداقل های دیپلماسی سیاسی بی بهره بوده و برای جان نیروهای خودش کمترین ارزشی قائل نیست.

استراتژی خشونت و ترور روشی است که بیش از آنکه بتواند ضربه‌ای به دشمن! بزند باعث از هم پاشیدگی روحی-روانی نیروهای خودی می شود. در اطلاعیه خانم رجوی بوضوح می شود تمایل اعضاء مجاهدین را که سالها در پروسه مغزشوئی مجاز به ارتباط با خانواده هایشان نبوده اند به ارتباط مجدد، نشان میدهد.

استقبال اعضاء مجاهدین و تشنگی آنان از تماس با خانواده هایشان علیرغم غیرمطلوب بودن شرایط ایران نشان از واقعیت تلخی است که شاید تکرار آن برای بسیاری از نیروهای معتقد به مجاهدین درناک باشد.

نیروها و اعضاء جداشده از فرقه مجاهدین!
دیگر حتی یک لحظه را برای دیدار عزیزان چشم براهتان از دست ندهید. آزادی امروز را اگر چه توسط آقا و خانم رجوی به خون آغشته گردید پاس بدارید و از مرداب اشرف به دریای بیکران مردم بپیوندید.

دوستان عزیزم کسانیکه امروز رها شده‌اید!
فردا گروه گروه به ایران برمی گردید و با مردم ایران همراه خواهید شد نگذارید که جنبش سبز مردم ایران رنگ سرخ را بپذیرد.
جنبش سرخ را در همان اشرف به خاک بسپارید. رنگ سبز رهائی و بالندگی و شکوفائی رنگ دلپذیر زندگی است. پیروز باشید