ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 01.07.2009, 10:39
جعلیات بی‌حاصل محصولی

امید ساعی

تلاش صدا و سیما برای انعکاس وارونه واقعیت‌های انتخابات و سخن پراکنی یک سویه همچنان ادامه دارد اما هر بار با ارائه جعلیات بیشتر و بیان دروغ‌های بزرگتر٬ شعبده بازی مجریان و طراحان انتخابات دهم بیشتر افشا می‌شود و عریان بودن پادشاه٬ انگشت‌نمای بخش بزرگتری از مردم می‌شود. دوهفته پس از بزرگترین تقلب تاریخ٬ کانال دو تلویزیون شب جمعه خود را به وزیر کشور دولت غیرقانونی اختصاص داد تا در آخرین ساعات شب٬ به گمان خواب آلود بودن مردم به شعور بینندگان توهین کند. با تأکید بر این که برای روشن شدن واقعیت آنچه روی داده است٬ لازم است آقای مهندس موسوی و کارشناسان طرفدار اصلاحات بتوانند در سیمایی که پیش از این ملی نام داشت حضور یابند٬ بخشی از گاف‌ها و گزاف‌های وزیر غیرقانونی در این نوشته مطرح می‌شود:

۱. آقای محصولی با عنوان کردن تعداد موارد شکایت‌های رسیده٬ گفت که حتی اگر فرض کنیم این‌ها همه صحت دارد و حتی نه یک مورد بلکه تمام صندوقی را که مورد گزارش شده مربوط به آن می‌شود٬ صددرصد دچار مشکل بدانیم٬ یعنی بابت هر مورد یک صندوق را به صورت کامل تقلب محسوب کنیم٬ باز هم صحبت به یک درصد صندوق‌ها محدود می‌شود.

درست همین نحوه برخوردهاست که موجب شده است آقای مهندس موسوی به درستی از لفظ شعبده بازی به جای تقلب استفاده کند. برای نمونه٬ خود آقای محصولی یکی از موارد شکایت‌ها را نرسیدن تعرفه عنوان کرد٬ یعنی معضلی که در بسیاری از حوزه‌ها و حتی استان‌ها گزارش شده بود که دلیل آن هم هراس برگزارکنندگان از رسیدن به مشارکت بالای صددرصد در تمام کشور عنوان گردیده است. وزیر غیرقانونی بزرگ منشی می‌کند و در مقابل این یک «مورد»٬ یک صندوق را مخدوش اعلام می‌کند! لابد ایشان به مدرس هم که گفته بود همان یک رأیی که خودم به خودم داده بودم چه شد٬ عنوان خواهد کرد که خوب٬ حالا فرض می‌کنیم در بین همه آراء٬ یک رأی هم اشتباه شده باشد! این یک رأی مگر چند درصد کل می‌شود و چقدر تأثیر دارد؟!

۲. وزیر غیرقانونی٬ رقبای خود را متهم کرد که گفته‌اند در مساجد رأی ندهید زیرا امکان تقلب وجود دارد٬ به همین دلیل مردم به مدارس هجوم بردند و تعرفه در مدارس کم آمد! در حالی که اولاً ستاد آقای موسوی از مردم خواسته بود از همه صندوق‌ها استفاده کنند. ثانیاً اگر آقای محصولی می‌پذیرد که مردم بر اساس بیانیه‌ها و حتی شایعات منتسب به اصلاح طلبان رأی داده اند٬ این نتیجه وارونه را چگونه توجیه می‌کند؟ این دروغگویی آقای محصولی در حالی است که مردم تا ساعت‌ها پس از اعلام زمان خاتمه رسمی رأی گیری٬ در به در به دنبال شعبه‌ای می‌گشتند که باز باشد و تعرفه داشته باشد!

۳. ایشان گفت در دوره‌ای که مشارکت ۶۰ درصدی بوده٬ تعدادی از شهرها مشارکت بالای صددرصد نشان می‌داده است. پس این بار که مشارکت ۸۵ ذرصدی بوده٬ تعداد این شهرها طبق اصول آماری (!) به مراتب بیشتر خواهد بود. لابد طبق آموخته‌های ایشان که عنوان مهندسی را هم یدک می‌کشند٬ اگر مشارکت در کل کشور صددرصد بود٬ تعداد استان‌ها و شهرها و حوزه‌ها و صندوق‌هایی با مشارکت بالاتر از صددرصد٬ بسیار بیشتر می‌شد!

۴. طبق استدلال ایشان٬ استان یزد که مشارکت بالای صددرصد داشته است٬ به دلیل داشتن پادگان و دانشگاه٬ یک استان مهاجرنشین است! شاید مردم در روز جمعه از استان‌های دیگر برای خرید قطاب یزدی به آن استان می‌روند و یزدی‌ها برخلاف سایر استان‌های کشور در تعطیلات به کنار دریا نمی‌روند و جوانان آن استان به دانشگاه‌های دیگر نقاط کشور راه نمی‌یابند و دوران سربازی خود را هم در پادگان‌های دیگر نمی‌گذرانند!

۵. توجیهات مختلف آقای محصولی در مورد صندوق‌های سیار، بیننده را قانع نمی‌کند که چرا در پایتخت٬ در بلوار دریا، در چند قدمی یک مسجد و دو مدرسه و یک دانشگاه که همه حوزه رأی گیری هستند٬ یک حوزه سیار وجود داشته است. آیا آنجا منطقه صعب العبور است؟ آیا بیمارستان محسوب می‌شود؟

۶. ایشان اذعان کرد که رأی گیری در برخی از صندوق‌ها به دلیل ازدحام مردم پس از نیمه شب هم ادامه داشته است. در همان حال گفت که اندکی پس از نیمه شب٬ اولین نتیجه شمارش آراء به اطلاع عموم رسیده است. آیا خود این موضوع به معنی نقض انتخابات نیست؟ آیا اعلام نتایج به کسی که هنوز در صف ایستاده است تا رأی خود را به صندوق بیاندازد٬ مغایر با قوانین و عرف همه رقابت‌ها نیست؟

۷. آقای محصولی گفت اگر از ابتدا معتقد بودید داور به نفع می‌گیرد٬ پس چرا در مسابقه شرکت کردید؟ واقعیت آن است که اصلاح طلبان احتمال تقلب وسیع را می‌دادند٬ اما شعبده بازی را پیش بینی نمی‌کردند. آنها وقتی از چند ماه قبل از شما و مراکزی مرتبط با مؤتلفه و مصباح و هوادارانش در سپاه می‌شنیدند و در بولتن‌هایشان می‌خواندند که احمدی نژاد با رأیی بالاتر از خاتمی به عنوان رییس جمهور تعیین می‌شود٬ این‌ها را آرزو می‌دانستند و به توطئه باور نداشتند. آنها در روز انتخابات نیز همچنان ساده دل بودند و به پرکردن صندوق‌ها قبل از پلمپ آنها٬ به از هم پاشیدن نظم نمایندگان خود٬ به منفعل کردن آنان به طرق مختلف و نظایر این اقدامات فکر هم نمی‌کردند.

حتی وقتی مواردی نظیر آمدن دو اتوبوس شرکت واحد با سرنشینانی همه یک تیپ و با تبلیغات احمدی نژاد دیده می‌شد که به دانشگاه امام صادق برای رأی گیری رفتند و به راننده اتوبوس گفتند در محل دورتری منتظر آنان باشد، اصلاح طلبان گمان می‌کردند به دلیل مشارکت بالای مردم، این تقلب‌ها تأثیری در نتیجه نخواهد داشت. این شما بودید که با اطمینان از آنچه می‌خواهید انجام دهید٬ پیشاپیش با عنوان کردن دروغی به نام انقلاب مخملی٬ با حمله به ستاد٬ با اعلام کودتایی نتایج و اقدامات بعدی برای تحمیل نتایج شعبده بازی خود را آماده کرده بودید.

۸. منظور آقای محصولی آن است که اصلاح طلبان از این پس در شعبده بازی مشابه شرکت نکنند. توطئه گران٬ برای تعیین تکلیف قطعی اصلاح طلبان و اصل جمهوریت اقدام کردند و به همین دلیل خانواده‌هاشمی را محور نمایش تلویزیونی خود قرار دادند٬ رأی احمدی نژاد را بالاتر از خاتمی کردند٬ کروبی را به ردیف پنجم بردند٬ و در استانهای یزد و مازندران (به یاد خاتمی و ناطق!) مشارکت را بیشتر از صددرصد کردند!

۹. تلاش برای تفرقه اندازی در صفوف ملت و وانمود کردن احمدی نژاد به عنوان نماینده مستضعفان و زحمتکشان٬ و نشان دادن یک آدرس دروغی برای توجیه شعبده بازی٬ در صحبت آقای محصولی در این برنامه تلویزیونی هم ادامه داشت. او با تکیه چندباره بر رأی تهران و به ویژه شمیرانات به سود آقای موسوی٬ به اصلاح طلبان توصیه کرد بپذیرند که مردم روستاها و شهرهای کوچک هم حق رأی مساوی دارند و آنها فرد دیگری را انتخاب کرده اند! اما اصلاح طلبان معتقدند امروز کشور آنچنان به هم پیوسته است که در همه جای کشور٬ نقریباً همه مردم در شناخت و طرد دروغگویان هم نظرند. این را منحنی نرمال توزیع ملی آراء در رأی گیری‌های گذشته نشان می‌دهد. گفتار محصولی توهین به مردم مناطق محروم است. آنها محروم هستند٬ اما عقب مانده نیستند. موضوع تنها این است که در مناطق محروم٬ امکان تقلب و سوء استفاده شما بیشتر بوده است. اتفاقاً در آن مناطق٬ به سادگی می‌توان به تقلب پی برد و اهالی روستاها٬ که یکدیگر را می‌شناسند و خودشان می‌دانند که اکثراً به موسوی رأی داده اند٬ روایت‌ها از این رأی سازی دارند و به همین دلیل نتایج و تمام رأی گیری را مسخره می‌کنند.

برای بیان یک مورد مشخص در این زمینه٬ شهرستان جویبار در استان مازندران را در نظر می‌گیریم. در روستای بیکار آیش در منطقه چیچک رود٬ بیش از ۹۰ درصد روستاییان به موسوی رأی داده اند٬ اما نتیجه به صورت معکوس اعلام شده است! اگر آقای محصولی به رأی مردم روستا احترام می‌گذارند٬ امکانی فراهم آید که ده درصد روستاها به صورت اتفاقی تعیین شوند و از همان افرادی که قبلاً رأی داده اند٬ این بار به صورت صحیح و با نظارت بین المللی رأی گیری شود تا توهینی که شما در سطح جهانی به روستانشینان ایران کرده اید و آنها را کسانی فرض کرده اید که به خاطر چند هزار تومان به شما رأی می‌دهند٬ رسوا شود و همه جهانیان بدانند که زحمتکشان محروم ایران نیز مانند دیگر هم میهنان خود از دروغ متنفرند.

۱۰. اصلاح طلبان به آقای محصولی و دیگر اداره کنندگان نمایش می‌گویند شما به خوبی نگرانی اصلاح طلبان را می‌دانید. اگر این انتخابات همراه با تقلباتی بود و به ابقای یک فرد محدود می‌شد٬ اصلاح طلبان می‌توانستند باز هم دندان بر جگر بگذارند و فریبکاران را تحمل کنند. اما توطئه کنونی آینده کشور و انقلاب و جمهوریت آن و حتی روند آتی در تمام منطقه را تهدید می‌کند. این توطئه ابعادی دارد که سکوت در برابر آن جایز نیست. اگر می‌خواهید این نگرانی‌ها از بین برود٬ به جای دروغ پراکنی‌های به ظاهر منطقی و به جای دعوت به آشتی همزمان با تباه کردن کشور و زندانی کردن روشنفکران و کشتار و تحقیر مردم٬ تنها کافی است در تلویزیونی که تبلیغاتچی شما شده است به مردم بگویید که تا چه حد به جمهوریت نظام وفادار هستید و بگویید که تا چه میزان به وحدت شیعه و سنی پایبند هستید. شواهد متعددی نشان می‌دهد که شما در عرصه داخلی رأی مردم را تزئینی می‌دانید و آنها را تنها در محدوده کوچکی که خودتان تعیین می‌کنید صاحب اختیار می‌دانید. در عرصه خارجی هم شما به استناد آنچه در سالهای اخیر توسط مداحان در مساجد و تکایا و هیئت‌ها راه انداخته اید٬ به دنبال پیاده کردن دسیسه کمربند سبز شیعی در منطقه و راه اندازی جنگ شیعه و سنی هستید.

اگر در گیرودار جشن پیروزی فرصت نمی‌کنید به دغدغه‌های مردم پاسخ دهید٬ تنها در مورد مصاحبه آقای مصباح با یک روزنامه عربی که در آن احمدی نٰژاد سردار امام زمان عنوان می‌شود٬ و کتاب «احمدی نژاد و انقلاب جهانی اسلام» که به عربی نوشته شده و توسط مسؤول انتشارات «دارالعلم» در لبنان منتشر شده است٬ و بخصوص درباره فصلی از آن کتاب که آقای مصباح را تئوریسین و رهبر فکری انقلاب اسلامی می‌خواند٬ توضیح دهید.