ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 26.12.2008, 20:24
تولد پیامبر خدا، عیسای مسیح

احمد قابل
میلاد سراسر نور و رحمت عیسی بن مریم، حضرت مسیح روح‌الله (سلام و درود خدا بر او و مادر پاک و عزیزش) بر همه‌ی مسلمانان و مسیحیان مبارک باد.

نمی‌دانم چه تصوری بر حاکمیت کنونی ایران حاکم است که در سالروز ولادت پیامبر عظیم الشأن و اولواالعزم الهی، حضرت عیسی(ع) که خدایش در قرآن کریم، با عنوان «کلمة الله» از او یاد کرده است و وجود نازنین او معجزه‌ی الهی بوده است، هیچگونه استقبالی از این روز مبارک نکرده و در صدا و سیمای حاکمیت، کمترین یادی از آن نشد.

معمولا در جشن‌های مذهبی، با گذاشتن گل و یادآوری نوشتاری آن مناسبت، در طول برنامه‌های بیست و چهار ساعته‌ی سیمای جمهوری اسلامی، بینندگان را از فرارسیدن چنان واقعه‌ای باخبر کرده و مکررا تبریک می‌گویند. حتی با جستجو در تاریخ و با اعتماد به نقل‌های ضعیف تاریخی، برای تولد حضرت معصومه (دختر امام هفتم) یا عبدالعظیم حسنی (از نوادگان دور امام مجتبی)-علیهم السلام - یکروز تمام را با جشن و شادی سپری می‌کنند (که کاری خوب و شایسته است) ولی از پیامبر عظیم الشأن الهی که جزء «پنج برگزیده‌ی برتر خداوندی» است که «صاحب شریعت»‌اند و قرآن کریم همه‌ی مسلمانان را به «ایمان به نبوت عیسای مسیح» فراخوانده است (۱۳۶ بقرة. ۸۴ آل عمران)، کمترین یادی نکرده و بی توجه به این روز مبارک، از کنار آن می‌گذرند.

لااقل در این نکته تردیدی نیست که؛ والایی شأن و مرتبه‌ی پیامبر اولواالعزم الهی، عیسای مسیح را نمی‌توان با هیچ امامزاده‌ای مقایسه کرد، پس چگونه است که این اتفاق می‌افتد؟!! گرچه مرا اعتقاد بر این است که؛ «هیچ امامی نیز قابل مقایسه با ایشان نیست و مطابق نص قرآن، ایشان بر بسیاری از پیامبران دیگر نیز فضیلت دارد».

نکند تصور کرده‌اند که «تبلیغ از عیسای مسیح»(ع) صدمه‌ای به ایمان مسلمانان وارد می‌کند؟!! واقعا باید پرسید که مسئولان تبلیغاتی حکومت، تا چه اندازه از آموزه‌های اسلامی دور مانده‌اند که اینگونه کوتاهی‌ها را باید مشاهده کرد. البته نمی‌دانم که در سایر کشورهای اسلامی، اوضاع چگونه است؟ چرا که داشتن گیرنده‌های ماهواره‌ای برای ملت ایران، جرم است و دریافت کنندگان تصاویر و اخبار ماهواره‌ای را کیفر می‌دهند!! ولی اگر آنان هم نسبت به این واقعه‌ی مبارک، سکوت کرده‌اند، باید به حال جهان اسلام گریست.

بگذریم از تعداد کثیر مسیحیان ایرانی که در صورت تکریم از پیامبر خدا و صاحب شریعت آنان، احساس یگانگی با مسلمانان و جمهوری اسلامی می‌کردند و این بی توجهی، باعث شگفتی آنان شده است. مگر رویکرد برخی سال‌های پیشین، مبتنی بر اهتمام به این روز مبارک و انتشار تبریک و شادمانی از صدا و سیما، که به خوبی از این مناسبت استفاده می‌شد و گاه با پخش فیلم‌های سینمایی مناسب با اعتقادات مسیحیان، شادمانی آنان را تکمیل می‌کرد، چه زیانی داشت که یکباره با سکون و سکوت امسال رو برو شدیم؟!!

نکند تنگ نظری‌ها تا آنجا پیش رفته که اندک اندک باید شاهد انکار شعائر قرآنی و اسلامی مشترک با شرایع دیگر باشیم و عملا در دام «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» گرفتار شویم.

من به عنوان یک شهروند معتقد و ملتزم به شریعت محمدی(ص)، از همه‌ی هموطنان مسیحی خود (بلکه همه‌ی مسیحیان) نسبت به این بی‌اعتنایی، پوزش می‌طلبم و امیدوارم در سایه‌ی حقیقت رحمانی عیسوی، رویکرد انسانی و مسالمت آمیز را در همه جای جهان با پیروان حقیقت رحمانی محمدی (و پیروان سایر شرایع الهی) پی گیرند و از صلح و صفا و صمیمیت با یکدیگر دریغ نورزند، تا شاهد زندگی آرام، آزاد و دلپذیر برای همه‌ی انسان‌ها باشیم.

باردیگر این میلاد مبارک را به همه تبریک می‌گویم و آرزوی شادی و نشاط و امید و تندرستی را برای همگان از خدای رحمان دارم.

احمد قابل ...................... 6/10/1387 ....................... فریمان


نظر کاربران:

جناب قابل شما کجای کار هستید اینان حتا مسلمانان را نیز اگر از خودشان نباشند، دستگیر و شکنجه و به قتل می رسانند. خانم برقعی که دیگر از بسیاری مسلمان مسلمانتر بود، آیت الله شریعتمداری که آیت الله و مرجع تقلید بود، خود شما که آخوند و حجت الاسلامید، مگر سید جواد ذبیحی ربنا را به بهترین وجه نمی خواند، و مگر مردم هنوز برای او ارزش ندارند! اینان از آنچه شما تصور می کنید نیز صغیرترند. مگر کم از پدران روحانی مسیحیان را کشتند، در تهران، در شیراز و مشهد. شما که بهتر از هر کسی می دانید در انبان اینها چیست.
از تهران