سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.08.2018, 9:32

حکومت بدون کمک مردم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!


محسن قائم مقام

محنت و رنج خزان این گونه جانفرسا نبود
گر نشاطی در دل ازعیش بهاری داشتم!
سیمین بهبهانی

آقای خامنه‌ای، رهبر مافیای ایران می‌گوید «هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!» درست کپی حرف «امام خمینی» که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند! مثل اینکه حرف دیگری ندارند که بزنند. حسن روحانی رجزخوانی‌های صدام حسین را تکرار می‌کند: جنگ با ایران مادر همه جنگ‌هاست. اصل اصطلاح جمله‌ای عربی است.

خامنه‌ای از همه رو گرفته و جلو نمی‌آید که جوابی به کسی بدهد. روحانی رئیس دولت هم رجزخوانی‌های خالی‌بندانه خود را تکرار می‌کند. وضع مملکت با تحریم‌های جدید امریکا روز بروز خطرناک‌تر می‌شود. گرانی بیداد می‌کند. بهای ریال به پائین‌ترین حد خود رسیده که خود سبب گرانی بیشتر می‌شود. هیئت حاکمه هم مشغول بذل و بخشش دارائی‌های ایران به روس و چین است. پوتین دوباره با برگردادندن حرف خود در باره خرید نفت، درست پیش از کنفرانس دریای مازندران، دنبال گرفتن حق بیشتر از دریای خزر از ایران است.

امریکا با فشار اقتصادی روی خریداران نفت ایران، جلوی خرید نفت ایران را سد کرده است. حسن روحانی که چند ماه پیش صحبت‌های انتقادی از سپاه پاسداران بر لب می‌راند و فکر می‌کرد اجازه خواهند داد تا دولت کار خودش را بکند. سرخورده باز دنبال سپاه پاسداران افتاد و دنبال موشک هواکنی ایشان برنامه جنگی بستن تنگه خلیج فارس و دریای احمر را پیش کشیده و سردار قاسم سلیمانی دست او را بوسید. در تسلط براوضاع روحانی گفت مخالفین هم زیاد در خیابانها نمی‌ آیند و در پاسخ حشمت‌الله طبرزدی زندانی با شهامت و میهن‌دوست گفت این نیروهای انتظامی، لباس شخصیها و سپاه هستند که جلوی بیرون آمدن بیشتر مردم را گرفته‌اند. بعبارتی این مردم و با وجود این سگهای درنده با شهامت به خیابانها ریخته‌اند.

معلوم نیست حالاکه با فشار امریکا، هند و ژاپن و سایر خریداران نفت پا فراکشیده‌اند. و حتی کشورهائی مانند عراق با اجبار امریکا خرید «خودرو» از ایران را که بسیار رقم بالائی برای اقتصاد ایران بود را به نصف رسانده‌اند و شکل گیری‌های سیاسی در عراق مانند پیش‌برد سیاسی مقتدا صدر در عراق، و اظهارات او علیه جمهوری اسلامی و اینکه او خاطره دیکتاتوری رژیم ایران را در کودکی در ایران دارد، جای مورد اعتمادی برای سردار قاسم باقی نمی‌گذارد و در سوریه هم بیش از امریکا روسها که با امریکا ساخته‌اند برای بیرون راندن جمهوری اسلامی از سوریه فشار می‌آورند.

و اساساً این‌همه مخارج جنگی پرداختن و تن‌های بدون سر به ایران بازگرداندن نتیجه‌اش چه می‌خواد بشود بجز فقر بیشتر مردم در این دوران رکود اقتصادی ایران و تضعیف بیشتر حکومت در برابر آنها که طمع به پاره پاره کردن مملکت نموده‌اند. آیا هنوز می‌خواهند به مردم بقبولانند که سردار قاسم خاورمیانه را در چنگ خود محکم نگهداشته است!؟ زهی بی‌سوادی سیاسی و زهی بیخردی!

هیآت حاکمه بنظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای مقابله داشته باشد و رجزخوانی‌های صدام حسینی خود دلیل بر آن است. با چند تا قایق موتوری و چند موشک در ساحل خلیج فارس که نمی‌شود جلوی ناوگان جنگی امریکا ایستاد! خاطرشان رفته که زمان جنگ ایران و عراق نیمی از نیروی دریائی ایران را زیر آب کردند. هنوز آثار رجزخوانی خمینی «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» روی دیوار‌ها پاک نشده بود!

روحانی و رهبرمافیا می‌دانند که کاری از دستشان بر نمی‌آید و این صحبت‌ها خوراک تبلیغاتی داخلی است. در واقع بدون کمک همه جانبه مردم برعکس صحبت خامنه‌ای، حکومت در برابر ترامپ «هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»! و کمک همه جانبه مردم هم بدون عقب‌نشینی کامل هیئت حاکمه و برقراری آزادی‌ها و انتخابات آزاد انجام شدنی نخواهد بود و مردم خیابانها را ترک نخواهند کرد. امریکا هم روی همین امر دست حکومت را از نظر اقتصادی از پشت بسته و به تماشا نشسته است. و دلیلی ندارد به نقشه جنگی احتیاج داشته باشد مگر در منطقه‌های کردستان و بلوچستان و شبیه آن که با کمک ستون پنجم، نوکران خود و فریب‌خوردگان امریکا و اسرائیل دنبال برنامه‌های نظامی بر بیایند.

باید دید آینده چه در پیش خواهد آورد. با جلوگیری از فروش نفت از سوی ترامپ خرابی وضع اقتصادی مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد و اوضاع خرابتر و پیچییده‌تر می‌شود. حکومت تا مراکز نظامی‌اش را امریکا و اسرائیل بمباران نکنند به‌هوش نخواهد آمد. اینها اگر خرد داشتند کارشان به اینجا نمی‌کشید. از سوی دیگر مجله گاردین نوشته بود که امریکا با اینگونه فشارها بر ایران فقط دست راستی‌ها را تقویت خواهد کرد و در نهایت منجر به جنگ مردم و دست راستی‌های ایران خواهد شد. آلمان از شروع جنگ در ایران بسیار نگران است چه به پیش‌بینی ایشان سیل ملیونها پناهنده ایرانی به آلمان سرازیر خواهد شد و روی این موضوع جلوی امریکا درآمده است. سایر کشورهای غرب اروپا نظیر فرانسه و انگیس هم در مخالفت با امریکا هم صدا شده‌اند. و مجلس اروپا در صدد است که راهی پیدا کند تا کمپانی‌های اروپائی را که مورد تهدید ترامپ از نظر اقتصادی شده‌اند کمک نماید. آیا این اخبار سبب شده که خامنه‌ای فکر کند هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟!

بنظر می‌رسد که پیشنهاد جبهه ملی ایران در مورد «رفع خشونت از مردم و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در سراسر کشور و برقراری آزادی‌های سیاسی مانند آزادی احزاب و اجتماعات وآزادی بیان وقلم به شکلی حقیقی محقق نماید و بالاخره انجام یک انتخابات آزاد و بدون دخالت نهاد‌های حکومتی و تحت نظارت هیِئتی قابل قبول برای همگان، جهت برپائی یک مجلس مؤسسان واقعی برای تدوین یک قانون اساسی و تصمیمات آن مجلس هرچه باشد در تمام زمینه‌ها محترم شمرده و از آنها تمکین نماید.» بهترین راه برای نجات مملکت و مردم ایران است. ولی با نهایت تاسف سابقه نشان می‌دهد که هیآت حاکمه ازآن بیخردتر است که راه درست را بداند یا بفهمد. و رهبران و سپاهیان دست بالا آنقدر به جیب زده‌اند و آنقدر غرق خیالات واهی خودشان هستند که به این راه حل‌ها نمی‌اندیشند. راه حل ایشان باج دادن به روس‌ها، نمونه اخیر قبول دربست فراموش کردن حق دریای مازندران، به چینی‌ها به شکلی دیگر و بالاخره با باج دادن بزرگ به امریکا و کنار آمدن با حریف! از نظر ایشان دعوا صد «لم» دارد و نود و نه تای آن فرار و در آخر کار تسلیم کامل در برابر دشمنان مملکت شدن است! همانطور که بارها «شربت زهر» کنار آمدن را سرکشیده‌اند! مسئله ایشان هرگز مردم و مملکت نبوده است!

برخلاف نظر رهبرمافیا، هیئت حاکمه و رهبرش و سپاهیانشان، بدون کمک مردم ایران: هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند!

محسن قائم مقام – نیویورک
۱۳ ماه اوت ۲۰۱۸



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024