چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.06.2017, 11:07

جنایتکاران چگونه از سد نیروهای امنیتی عبور کرده‌اند؟


علی کشتگر

جنایتکاران چگونه از سد نیروهای امنیتی مجلس عبور کرده‌اند؟

امروز تروریستها با رخنه به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی و توسل به اقدامات انتحاری گروهی از هم وطنان ما را کشته و زخمی کرده‌اند. هر ایرانی آزاده و میهن پرستی صرفنظر از آن که هدف تروریست چه نهادها و یا چه کسانی بوده‌اند اقدامات جنایتکارانه آنان را محکوم می‌کند. آنها به ایران حمله کرده اند! و هدفشان نیز در نهایت تخریب ایران است.

سازمان دهندگان این جنایت قبل از هر چیز در پی بی‌ثبات کردن و نا امن کردن اوضاع کشوری برآمده‌اند که مردم آن دیری است اهداف دموکراسی‌خواهانه و عدالت‌جویانه خود را در تلاشهای مسالمت‌جویانه و به دور از هر گونه قهر و خشونت دنبال می‌کنند.

بی‌تردید یکی از اهداف طراحان این جنایت تحمیل فضای امنیتی و ایجاد زمینه‌های رشد افراطی‌گری است. بنابراین می‌توان به جرات گفت که مرکز فرماندهی تروریسم تکفیری، جنبش‌دموکراسی خواهانه ایران را هدف قرار داده است. تردید نکنیم که داعش و سایر گروههای اسلامیستی افراطی بیش از هر چیز از تحولات دموکراتیک که بستر نشوونمای تروریسم را می‌خشکاند وحشت دارد و هدف اصلی از حمله به ایران نیز در گام اول متوقف ساختن تحولات دموکراتیک میهن ما است.

رخنه همزمان حدود هشت تروریست به مجلس ایران و به مقبره آیت‌الله خمینی آنهم با کلاشینکف و نارنجک البته بسیار پرسش برانگیز است و این سئوال مهم را هم مطرح می‌کند که اگر نیروهای امنیتی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات نمی‌توانند امنیت نهادی به اهمیت مجلس که ظاهرا به شدت از آن محافظت می‌شود را تامین کنند چگونه می‌خواهند امنیت شهرها و مراکز پر جمعیت کشور را تامین نمایند؟ آیا ورود آسان تروریستهای مسلح به مجلس نباید این پرسش را مطرح کند که جنایتکاران همدستانی در میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی داشته‌اند؟

شبکه‌های امنیتی سپاه پاسداران و حتی بدنه وزارت اطلاعات از نهادهای تحت رهبری نهاد ولایت فقیه هستند و طبعا دولت روحانی اتوریته و نفوذ چندانی بر این نهادها ندارد. مسئوولان این نهادها باید به مردم پاسخ دهند که چرا نتوانسته‌اند امنیت مجلس را تامین کنند؟ و چه راه و کارهایی برای جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات پیش بینی می‌کنند؟

راست افراطی جمهوری اسلامی تا کنون مدام شرط امنیت ایران را ادامه دخالت نظامی در سوریه و عراق و غیره اعلام کرده است. رخنه تروریستها در مجلس شورای اسلامی این ادعای راست افراطی را باطل می‌کند.

راست افراطی و مسئوولان مستقیم نهادهای امنیتی احتمالا به جای پاسخگویی به پرسش‌های منطقی جامعه خواهند کوشید که از حادثه خونین مجلس وسیله‌ای برای مسدود کردن فضای سیاسی کشور بهره برداری کنند. باید دید دولت روحانی، نمایندگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو مجلس و مهمتر از همه کنشگران سیاسی و فعالان شبکه‌های اجتماعی با این حادثه چگونه برخورد می‌کنند و چه راه‌های برای خنثی کردن تلاشهای احتمالی راست افراطی در مسدود کردن فضای سیاسی کشور در پیش می‌گیرند؟



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024