جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.05.2017, 16:43

انتخاباتی از جنس تعيین سرنوشت


محمد ارسی

رهبر نظام فقاهتی، علی خامنه‌ای با حمله‌ی همه جانبه به «متخلفان انتخاباتی»، و تهدید کاندیدايی که گویا برای جلب نظر عمومی و پیروزی در انتخابات آتی، امنیت ملی و مملکتی را دارد به خطر می‌اندازد، در مرحله‌ی نخست، اصل بی‌طرفی در انتخابات ریاست جمهوری را نقض کرده؛ دوم اینکه کنار ريیسی ایستاده و بر ضدّ روحانی دست به تبلیغات انتخاباتی زده، سوم و مهمتر اینکه با طرح احتمال توطئه و بروز «فتنه» در انتخاباتی که در راه ست، دست دستگاه‌های امنیتی و بسیج و سپاه را در سخت و سنگین و امنیتی‌تر کردن فضای انتخاباتی ایران، باز و آزاد گذاشته است. در واقع حرف و گفت خامنه‌ای در دانشگاه نظامی امام حسین، حکم تائیدی بود بر آنچه نهادهای امنیتی مربوط به بسیج و سپاه، و هنگ‌های حزب‌اللهی، به نفع رئيسی و به ضرر و ضدّ حسن روحانی انجام داده و می‌دهند.

در حال حاضر خبرگزاری فارس، تسنیم، مجموعه‌ی مطبوعات مربوط به سپاه و بسیج، بویژه جوان و کیهان ... لحظه‌ای را در حمله‌ی هیستریک به برجام و ظریف و به شخص روحانی از دست نمی‌دهند و از ابراهیم رئیسی علنی دفاع می‌کنند. از طرفی این پاسدارها هستند که میتنگ‌های انتخاباتی این «خادم الرضا» را سازمان می‌دهند؛ جلسات سخنرانی‌اش را داش‌مشدی‌ها و بسیجی‌ها پر می‌کنند؛ طلبه‌ها را هم اینها راهی در و دهات می‌کنند تا دولت روحانی را تخریب و برای رئیسی رأی جمع‌وجور کنند. در حقیقت، حزب مسلح حاکم بر ایران یعنی سپاه پاسداران و نهادهای مربوطه با تمامی توش و توان و امکاناتی که دارند، آمدند تا با مهندسی و سازماندهی انتخابات، و اگر شد با تقلب در انتخابات، یعنی به هر قیمت ممکن، تحمیل اراده کنند و این رئيسی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران برسانند!

باری، رئیسی با سران سپاه و بسیج و جبهه‌ی پایداری آمده تا به شرط چاقوی قدرت پاسداران اولاً نهاد ریاست جمهوری را به دست آورند، بعد فردای رحلت خامنه‌ای آماده‌ی جانشینی «حضرت آقا» باشند، یعنی نظام مبتنی بر ولایت مطلقه‌ی فقیه پا برجا بماند و مافیای قدرت و ثروت با حلّ جمهوریت در ديگ ولایت، بر هشتاد میلیون ایرانی، بی‌هیچ پرسش و پاسخی حکم براند!

از این جهت است که از سران سپاه و بسیج و امنیتی‌ها گرفته تا ائمه‌ی جمعه و شخص رئيسی، از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، تصویری دیگر می‌دهند و آن را انتخابی در راستای تعیین سرنوشت اقتدارگرایان و مافیای ثروت و قدرت تلقی می‌کنند. لذا برکنار کردن روحانی، و سوزاندن اسناد برجام را هدف صد درصدی خود قرار داده‌اند و برای رسیدن به آن مقصود شوم لحظه شماری می‌کنند. زیرا خیلی خوب فهمیده‌اند که با تلاش در جهت تنش‌زدایی با غرب و آمریکا، همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایه‌ها، تعامل سازنده با دنیا به‌ویژه با جذب سرمایه و مدیریت و تکنولوژی اروپا و آمریکايی‌ها که جانمایه‌ی سیاست خارجی برجامی دولت روحانی محسوب می‌شود، توسعه‌ی همه جانبه‌ی ملی و تقویت جامعه‌ی مدنی به روندی عادی تبدیل خواهد شد.

طبیعی ست که با محکم و مرفه شدن طبقه‌ی متوسط، و رشد بدنه‌ی کارشناسی جامعه که فرامد توسعه‌ی اقتصادی-سیاسی، و همزیستی بین‌المللی ست، برای انقلابی‌گری در اداره‌ی امور داخلی، و ماجراجویی و لات‌بازی در سیاست خارجی، دیگر جایی باقی نخواهد ماند. در معنا «مافیا» آن مافیای برآمده از قدرت مطلقه و اختیارات بی‌حد ولی فقیه، علت وجودی خود را از دست خواهد داد! پس بسیار روشن است، یعنی طبیعی ست که این داعشی‌های شیعی انتخاب دوباره‌ی روحانی را آغازی برای نابودی تدریجی، ولی حتمی جمع خویش تلقی کنند و به هر فتنه و فساد و خیانت و جنایتی دست ببرند تا دولت تدبیر و امید روحانی را براندازند؛ جانی جنایتکاری مثلِ رئيسی سلاخ خونخوار را به جای او بنشانند!

باری بزرگان، خواهران و برادران، شما ای آزادگان...
در حال حاضر مرحله‌ی دلهره‌آور، حساس و سرنوشت‌سازی را می‌گذارنیم؛ اگر برای رئيسی‌آوران، این انتخابات، تعیین سرنوشت است، برای ماهم چیزی از جنس تعیین سرنوشت است. با وجود اینکه اکثریت ملت، از دولت روحانی حمایت می‌کنند؛ با وجود اینکه افزون بر نود و پنج درصد مردم ما مخالف فرد ددمنشی مثل رئيسی هستند، نتیجه کار انتخابات هنوز نا روشن ست، برنده و بازنده معلوم نیست؛ لذا از این برادر کوچکترتان بپذیرید که خطرات ترس‌آوری در کمین‌اند؛ باند داعشی‌های وطنی اگر شرائط را مناسب ببیند از تقلب ۸۸ هم بدتر تقلب خواهند کرد. یعنی در صورتی که چیزی کمتر از هشتاد درصد واجدین شرائط، در رأی‌گیری شرکت کنند، سپاه و بسیج و امنیتی‌ها هم به هر نوع قتل و توطئه و ترور و جنایتی ممکن است دست بزنند تا بازی را به نفع رئیسی تغییر دهند...

پس چه باید کرد؟ چه گونه میتوان پیروزی انتخاباتی را تضمین کرد؟
در فضای انتخاباتی ایران، تنها با حضور زنده‌ی نزدیک به صد درصدی واجدین شرائط رأی دادن، می‌توان سلامت انتخابات را تضمین نمود و هر نوع توطئه و ترور و اجرای طرح تقلبی را در نطفه خفه کرد. ما ملتی هستیم یک‌دل و متحد؛ در تغییر و تحولات تاریخی، مثل ملی شدن نفت، مانند انقلاب ۵۷ جايی که ارزش‌های اساسی در میان بوده، همه با هم وارد عمل شدند و کار عمومی را پیش بردند! چرا حالا نتوانیم، بویژه با وجود امکانات فنی و شاهراه‌های ارتباطی موجود.

دوازده ماه می دو هزار و هفده / تگزاس
.(JavaScript must be enabled to view this email address)

  نظر خوانندگان:

■ جناب ارسی؛ جان کلام شما رای دادن و آن هم به روحانی است و همه خوانندگان بر خواسته شما آگاهند و مرا تصمیمی بر موافقت یا مخالفت با شما در این نوشتار نیست بلکه به نوشته شما در آخرین پاراگراف اشاره‌ای دارم. نوشته‌اید: ما ملتی هستیم یک دل و متحد؛ در تغییر و تحولات تاریخی، مثل ملی شدن نفت، مانند انقلاب ۵۷ جایی که ارزشهای اساسی در میان بوده، همه با هم وارد عمل شدند و کار عمومی را پیش بردند! چرا حالا نتوانیم بویژه ....
اولا که ملی شدن نفت به وسعت انقلاب ۵۷ از ورود و اتحاد مردم برخوردار نبود و البته هر چه بود علیرغم زیانهای بسیاری در آن زمان، باعث بازگشت سرمایه مردم برای مردم شد و یکی از افتخارات گذشته مردم و میهن ما ایران و اما در مورد دوم که انقلاب ۵۷ است: همه با هم وارد عمل شدند و کار عمومی را پیش بردند(جمله شما).
باری جناب، هر چند که همه وارد عمل شدند و دست غیبی آمریکا و سازمان سیا هم از طریق بلندگوهای خود به ما مردم ایران در رسیدن به هدف و کار عمومی کمک بسیار کردند، باری انقلاب ۵۷ به نتیجه ای رسید که از قبل تعیین شده بود و البته بزرگترین اشتباه تاریخی مردم ایران. اگر شما توانستید فقط و فقط یک مورد مثبت در هر زمینه ای که برای مردم ایران در طول ۳۸ سال از انقلاب ۵۷ به انجام رسیده را نام ببرید، بنده و بسیاری دیگر که مانند من می‌اندیشند قطعا به نصیجت‌ها و تبلیغات شما برای آقای روحانی پاسخی مثبت خواهند داد. احمد کسروی سالها پیش سعی در شناخت این قوم و آگاهی مردم نسبت به این طایفه نمودند اما و گویا اندرزهای آن بزرگمرد تاریخ ایران بر شما روشن نبوده. لطفا چنانچه همت فرمایید و یک مورد مثبت از کارنامه ۳۸ ساله بعد از انقلاب ۵۷ را برای من که خواننده سخنان شما هستم روشن فرمایید، بسیار سپاسگذارم.
با مهر، م.ج


■ جناب ارسی. با تمام استدلالت شما برای شرکت در انتخابات و رای به روحانی موافقم و معتقدم این انتخابات از این نظر که در صورت فوت خامنه‌ای - که گویا بعید هم نیست- تاثیر آن بر انتخاب رهبر بعدی و مدیریت جامعه بعد از وی بسیار مهم است.

■ با سلام،
چون ستاد های انتخابات زیر نظر وزارت کشور و آقای روحانی کار می کنند، شاید آقای علی خامنه‌ای رهبر حکومت نتواند مثل سال ۸۸ و دولت احمدی نژاد وارد صحنه شود و آن فضاحت را ببار آورد. ولی شواهد نشان می‌دهد که رهبر مانند سال ۹۲ «اشتیاقی» به «حماسه سیاسی» و «نرمش قهرمانانه» ندارد که از آحاد مردم حتی مخالفان تقاضای شرکت در انتخابات را نماید. فراموش نکنیم که ستادهای انتخابات در سال ۸۸ و ۹۲ تحت نظر وزارت کشور دولت آقای احمدی‌نژاد بودند ولی رفتار و عملکرد کاملا متفاوت ولی باب میل رهبر را نشان دادند. چگونه می‌توان خوشبین بود که در ۲۹ اردیبهشت انتخابات مثل سال ۹۲ آرام برگزار خواهد شد و اصول گرایان و در راس آنها رهبر به نتیجه‌ی انتخابات احترام خواهند گذاشت؟ از این موضوع نباید غفلت کرد که فاجعه آمیز خواهد بود..
بابک مهرانی


■ جناب ارسی با شما موافقم لیکن ترس ندارم، زیرا حالا در هرخانواده‌ای درکشورمان یک دانشجو هست که پدر، مادر و دیگر اقوام کم‌سـواد خودش را روشن کنـد که فریب ۲ برابر و ۳ برابر کردن یارانه‌ها را نخورند، گول ایجاد ۵ میلیون شغل را نخورند، اینروزها همــه در این کشور می‌دانند که ایجاد شغل به آرامش و تعامل با دیگر کشـورهای جهان نیـاز دارد و این سیـاست نه در رئیسی وجود دارد ونه در جناب سردار گازنبری که لولـه کردن را آموختـه...!
محمــد


■ با سلام و خسته نباشید خدمت جناب ارسی عزیز اینجانب صد در صد با فرمایشات حضرتعالی موافقم که باید با مشارکت صددرصدی و گسترده امکان هرگونه تقلب را از طرف سپاه و مزدوران ولایت فقیه گرفت. این انتخابات همانطور که گفتید سرنوشت ساز است و در برحه خیلی حساسی انجام میگیرد.
با سپاس




نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024