چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 14.08.2009, 10:28

برای تحریم احمدی‌نژاد بسیج شویم!


محمد ارسی - شیکاگو

محمود احمدی نژاد رئیس اسمی باند کودتاچی، گویا مصمم است که ۲۴ سپتامبر آینده در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، در کنار روسا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل، حاضر باشد و طبق روال گذشته نطق و سخنرانی کند.

در خارج از کشور ایران نیز، از اخبار و شواهد چنین برمی‌آید که مجموعۀ عظیمی از ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا، خاصه روشنفکران و فعالان سیاسی، آماده می‌شوند تا با تظاهرات اعتراضی گسترده در سراسر جهان به ویژه با اجتماع قوی در شهر نیویورک، اراده خلل ناپذیر ملت ایران را در نفی قاطع رژیم کودتا به سران ملل جهان نشان بدهند.

در واقع امر، این مهمترین زورآزمایی سیاسی تبلیغاتی با باند کودتاچی است که جنبش سبز مسالمت آمیز و دموکراتیک ملت ایران در خارج از کشور انتظار آن را می‌کشد.

تردید نباید داشت که چشمان پر اشک و امید مردم ایران در داخل میهن به خارج دوخته تا ببینند فرزندان ایران زمین در دیاران دور برای آزادی ملت چه می‌کنند.... در این زورآزمایی چه خواهند کرد...

اما آن چیزی که این تظاهرات اعتراضی علیه احمدی نژاد را قرین توفیق و پیروزی می‌تواند بکند، این است که درصد مهمی از سران و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، در زمان سخنرانی احمدی نژاد ، به عنوان همنوایی با حرکت دموکراتیک ملت ایران، محل اجلاس را معترضانه ترک کنند. یعنی از سران ملل دنیا باید بخواهیم که چنین کنند این خواست ملت ماست.

چنین خواستی از سران کشورهای مختلف جهان به ویژه از رهبران دنیای آزاد، خواستی انسانی، دموکراتیک، معقول و بر اساس ارزش‌های اعلامیه جهانی حقوق بشر است. این کمترین یاری انسانی و آزادی خواهانه یی است که دنیای آزاد می‌تواند به ملت بپا خاسته و آزاد ایران برساند...

برای رسیدن به چنین هدفی، شایسته است که ایرانیان آزادی خواه و معترض در کشورهای مختلف جهان، در محل زندگی و سکونت خویش، با نوشتن نامه سرگشاده به سران دولت‌های مربوطه، از آنها بخواهند تا به عنوان اعتراض به جنایات باند احمدی نژاد، در زمان نطق وی، جلسه را ترک کنند...

طبیعی است که با یاری گرفتن از احزاب، سازمان‌ها و شخصیت‌های مترقی انسان دوست در سراسر جهان خاصه در اروپا و آمریکا این خواست را می‌توان به مبارزه‌ای بین المللی تبدیل کرد.

زمان را از دست نباید داد. با الهام از پیام مسالمت آمیز و عدالت طلبانه جنبش دموکراتیک ایران، جمعیت‌های فعال ایرانی در هر کشوری که مقیم اند، فشار به دولت‌های مربوط را برای اجرای این خواست مردم ایران، شایسته است که بی فوت وقت آغاز کنند.

جمعیت‌ها گروه‌های فعال ایرانی در سوئد، آلمان، فرانسه... که با کارهای ستودنی و تحسین برانگیزشان محور اصلی پیکار در خارج از کشور بوده اند، می‌توانند باز پیشگام شوند و دیگران نیز در پی آنها روان شوند.

13– آگوست 2009
.(JavaScript must be enabled to view this email address)



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024