پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.06.2009, 19:46

دروغگویی انتخابانی خامنه‌ای و ستاد کودتا مشخص شد


صمد اسفندیاری

شورای نگهبان ۳ میلیون رأی تقلبی در برخی از حوزه‌ها را پذیرفت. به گزارش سایت خبری پرس تی وی که شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان متعلق به دولت است، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت که حتا این میزان از تقلب در نتیجه انتخابات تأثیری نمی‌گذارد. در بسیاری حوزه‌ها، تعداد آرا بیش از واجدان شرایط شرکت در انتخابات است.

آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه گفت که در جمهوری اسلامی به رهبری و ولایت او، اگر هم تقلبی صورت گیرد، خیلی جزئی است. بنابراین می‌توان گفت که ۳ میلیون رأی تقلبی آنهم در شماری از شهرستان‌ها و شمارش تصادفی صندوق‌ها، در ولایت فقیه سیدعلی خامنه‌ای تقلبی جزئی است که می‌تواند اتفاق بیاید.

خامنه‌ای در خطبه تهدیدآمیز خود علیه مردم گفت: "ساز و كارهاى قانونى انتخابات در كشور ما اجازه‏ى تقلب نميدهد ... آن هم در حد يازده ميليون تفاوت! يك وقت اختلافِ بين دو رأى، صد هزار است، پانصد هزار است، يك ميليون است، حالا ممكن است آدم بگويد يك جورى تقلب كردند، جابه جا كردند؛ اما يازده ميليون را چه جور ميشود تقلب كرد!"

اعتراف شورای نگهبان به تقلب ۳ میلیونی نشان می‌دهد که سطح تقلب بسیار بیش از اینها بوده است. میرحسین موسوی در نامه سرگشاده به شورای نگهبان فهرستی از تخلفات انتخاباتی برشمرده شده است. در زیر به شمه‌ای از این تخلفات اشاره می‌کنیم که امکان تقلب گسترده در سطح ۱۱ میلیون و شاید بیشتر را هم فراهم می‌کنند.

صندوق‌ها رأی از پیش پلمب ‌شده بودند

صندوق‌های رأی‌گیری در زیر نظارت نمایندگان کاندیداها پلمب نشده‌اند. این بدان معناست که معلوم نبوده که صندوق رأی خالی است یا اینکه از پیش رأیی در آن ریخته شده است. بنابراین در هر صندوق رأی می‌توانسته صدها رأی به سود یک کاندیدای معین از پیش ریخته شده باشد.

محدودیت شدید در نظارت بر سر صندوق‌ها

حضور نمایندگان کاندیداها در حوزه‌های رأی‌گیری بسیار محدود بوده است. برای بسیاری نماینده‌ها کارت معرفی یا صادر نشده، یا کارتی با مشخصات مجعول و در نتیجه بی‌اعتبار صادر شد و یا کارت معرفی یکی را برای دیگری فرستاده‌اند تا وقت‌کشی شود و یا یک ناظر انتخاباتی را که برای یک حوزه‌ معین معرفی شده بود را به حوزه‌ای دیگر فرستادند که برای او شناخته شده نبود و غیره. این امر امکان تقلب و ریختن رأی در صندوق‌ها، بدون حضور نماینده‌ ناظر را فراهم ساخته است.

احتمال ۷ میلیون رأی تقلبی در صندوق‌های سیار

ستاد برگزاری انتخابات ۱۴ هزار صندوق سیار را به سراسر کشور فرستاد که بر هیچ یک از آنها نظارتی نبوده است. دولت حدود یک هفته پیش از انتخابات اعلام کرد که باید بر شمار صندوق‌های سیار (برای مناطق دوردست و کوهستانی) بیافزاید. در حالی که در بسیاری موارد مشاهده شد که نیازی به آنها نبوده و صندوق ثابت در چند متری صندوق سیار وجود داشته است. در شرایطی که هیچ نظارتی از سوی نمایندگان کاندیداها وجود نداشته است، اگر تصور کنیم که پیش از پلمب صندوق‌ها، در هر یک از آنها ۵۰۰ رأی هم برای یک کاندیدای خاص در صندوق ریخته شده باشد، شمار آن به ۷ میلیون رأی تقلبی فقط در صندوق‌های سیار می‌رسد.

تقلب در تعرفه‌ها

دولت برای ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند واجد شرایط، به میزان ۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه با شماره سریال چاپ کرده است. معمول است که شمار تعرفه‌ها را کمی بیشتر از شمار واجدان شرایط چاپ می‌کنند، ولی نه به میزان بیش از ۱۴ میلیون تعرفه. از سوی دیگر، یک روز پیش از برگزاری انتخابات چندین میلیون تعرفه بدون شماره سریال نیز به چاپ رسیده است. با این همه تعرفه‌ای که به چاپ رسید، در بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی مردم ساعت‌ها منتظر تعرفه بوده‌اند و به آنها گفته می‌شد که تعرفه تمام شده است. در نتیجه شمار زیادی از مردم حتا امکان رأی دادن هم نداشته‌اند. بنابراین تعرفه‌های غیب شده، همان‌ برگه‌های رأیی است که شورای نگهبان فقط به بخش کوچکی از آنها اشاره می‌کند.

وزارت کشور آمارها را مخفی کرده است

به هنگام شمارش و آرا، تنظیم صورتجلسه و به ویژه به هنگام انتقال صندوق‌ها به فرمانداری‌ها، هیچ نظارتی از سوی ناظران و نمایندگان کاندیداها وجود نداشته است. در وزارت کشور نیز هیچ ناظر انتخاباتی وجود نداشته است. بنابراین آقایان هر گونه خواسته‌اند، آرا را میان چهار کاندیدا تقسیم کرده‌اند. وزارت کشور هنوز حاضر نیست آمار دقیق صندوق‌ها در حوزه‌های انتخاباتی را اعلام کند. از شورای نگهبان باید پرسید، مگر وزارت کشور چیزی برای مخفی کردن دارد؟ همین امر نشان از تقلب آشکار و دروغگویی دولت و ولی فقیه جمهوری اسلامی دارد که مدعی‌‌اند جا به جایی ۱۱ میلیون امکان‌پذیر نیست.

آقای خامنه‌ای نمی‌توانسته از این تقلب بزرگ انتخاباتی بی‌اطلاع بوده باشد. وی در خطبه‌ نماز جمعه نشان داد که چه نفرتی نسبت به مخالفان خود و به ویژه نسبت به مردم ایران و آرای آنها دارد. شک نیست که بتدریج اسناد دیگری در مورد این تقلب آشکار و دست اطرافیان نزدیک خامنه‌ای آشکار خواهد شد.

آقای خامنه‌ای و شورای نگهبان ممکن است مدعی شوند که اتهام تقلب فقط بر اساس گمانه‌زنی است. ولی شورای نگهبان هم گمانه‌زنی می‌کند. این نهادی که باید مستقل باشد، ولی امروز به مأمور معذور ولی فقیه بدل شده است، فقط با شمارش تصادفی برخی صندوق‌های رأی شهرستان، در عرض یک روز به ۳ میلیون رأی تقلبی می‌رسد، ولی گمان می‌‌برد که بقیه آرا صحت دارند و این تغییری در نتیجه آرا نمی‌دهد. این منطق با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد. طبیعی است که متقلبان همیشه نمی‌توانند دقیقا حساب‌شده عمل کنند و در جاهایی گاف می‌دهند. از قرار معلوم شورای نگهبان نیز کنترل را از دست داده است و تصور کرده با قبول ۳ میلیون رأی تقلبی می‌تواند مردمی را فریب دهد که امروز در برابر گلوله‌ها ایستاده‌اند.

آقای جنتی، دبیر شورای نگهبان گویی فراموش کرده است که در دوره‌های پیشین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، بر اساس شکایت‌های دوستان محافظه‌کارش، بارها آرای یک حوزه‌ اخذ رأی را به ضرر اصلاح‌طلبان باطل اعلام کرده است. ولی این بار نه تنها دست شورای نگهبان، بلکه دست ولی فقیه نیز برای مردم ایران رو شده است. این عوام‌فریبی‌‌ها نه تنها مایه‌ تمسخر مردم است، بلکه بر خشم و نفرت آنها نیز می‌افزاید.



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024