پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 17.06.2009, 22:33

آنکه تا نیمه می‌کند...


حمید صدر

    برای رفع هرگونه سوءتفاهم:
    آنچه نگاشته می‌شود، نظر فردی است که از اساس با استقرار جمهوری اسلامی و در سی سال گذشته همواره بر جدائی دیانت از حکومت اصرار داشته و برای آن مبارزه کرده است.


«آنکه تا نیمه می‌کند، تنها گور خود را می‌کند.»
روزا لوکزامبورگ

تصمیم به دستگیری وسیع اصلاح‌طلبان شناخته شده که از راس احزاب شناخته شده مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی آغاز شده و کم کم به اعضای پائین گسترش می‌یابد، امروزگرفته نشده است. همانطور که تصمیم به اعلام نتیجه کاملا من‌درآوردی انتخابات به نفع احمدی‌نژاد، نمایش اقتدار نیروهای انتظامی در حمله به مردم، در حمله به دانشگاه‌ها و سرکوب خونین تظاهر کنندگان «عکس‌العمل» به نتیجه انتخابات نبوده، بلکه بند به بند نقشه‌ای است که خیلی پیش طرح آن ریخته شده تا قضیه را این بار و برای همیشه «یکسره» کند.

هاشمی رفسنجانی باید نتیجه پرونده‌سازی در مناظره تلویزیونی را، چون بارها خود وی در مورد مخالفان جمهوری اسلامی مورد امتحان کرده، بخوبی بشناسد. باید بداند که اینها زمینه سازی برای دستگیری و محاکمه او در دوران بعد از انتخابات است. این کار نیز اگر چه اکنون با دستگیری حجاریان، ابطحی، نبوی و دیگر اصلاح‌طلبان شروع شده تا کنون فقط به علت جنبش پیش‌بینی نشده مردم تا کنون عملی نشده است و دیر یا زود شاهد دستگیری میرحسین موسوی، خاتمی، کروبی و رده‌های دوم و سوم اصلاح طلبان حکومتی خواهیم بود.

اگر جنبش مردم فروکش کند شاهد برگزاری برنامه‌های تلویزیونی خواهیم بود که مانند «اعترافات» تلویزیونی در سی ساله گذشته تصور آن چندان دشوار نیست. چهره‌های تکیده از فشار و درد ناشی از شکنجه متهمین را که به صحن دادگاه آورده می‌شوند و در برابر دادستان دادگاه انقلاب با سرافکندگی قبول می‌کنند، همه اقداماتشان برای تحریک مردم بر ضد نظام و انقلاب اسلامی بوده وآنچه که از سال‌ها قبل از طریق برگزاری انتخابات آزاد انجام داده‌اند به دستور اجانب بوده، بعید نیست. حکومتی که با بازرگان، بنی‌صدر، قطب‌زاده و صدها نفر از پایه‌گذاران خود چنین ساده آنها را کنار گذاشته در این کار به مهارتی رسیده که نباید آنرا دستکم گرفت. روش همان است. حسین شریعتمداری در کیهان اعلام می‌کند، مرتضوی دادستان احکام دستگیری را صادر می‌کند و متهمین در دادگاه و در مقابل دوربین‌های تلویزیون به خیانت خود نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و موجودیت آن اعتراف می‌کنند. تنها چیزی که این بار دراین نمایش تازه است و تا به حال سابقه نداشته است، چهره‌های میرحسین موسوی، کروبی، زهرا رهنورد، خاتمی و حتی رفسنجانی است که در برابر چشمان بهت زده تماشاچیان تلویزیون اعتراف می‌کنند در فساد، توطئه و تخریب برای سرنگونی نظام و ضربه زدن به ولایت فقیه دست داشته و همه این اقدامات را به دستور موساد و سیا انجام داده‌اند.

هیچکس نداند‌ هاشمی رفسنجانی که در نامه خود به «مقام رهبری» به اقدام مشترک با ولی فقیه برای از میدان بدربردن بنی‌صدر اشاره می‌کند، می‌داند که برنامه چیست. او می‌داند که پوست اوست که این‌بار به دباغ خانه می‌رود.

خاتمی، موسوی، کروبی و همه اصلاح‌طلبانی که در این انتخابات خواسته یا ناخواسته در راس جنبشی قرار گرفته‌اند که بصورت میلیونی قدرت خود را در برابر استبداد دینی به نمایش می‌گذارند و کوس مشروعیت نداشتن آن را در سراسر جهان به صدا در آورده‌اند، تنها مانع عملی نشدن این بخش از سناریوی کودتا گران می‌باشند.

موسوی، خاتمی، کروبی و ‌هاشمی رفسنجانی باید بدانند که حیات سیاسی، عزت، آبرو و حتی حیات آنها به این جنبش و ادامه آن گره خورده است.

نماز جمعه مقام رهبری و آنچه که در آن خواهد گفت، روشن کردن تکلیف مردم و صدور حکم حکومتی برای مخالفین اصلاح طلب نظام است. اگرآنها برای مقابله با آن یک نماز جمعه دیگری در میدان آزادی برپا نکنند و مردم را در آن فرا نخوانند روز شنبه باید مسواک خود را دریک ساک ببندند و منتظر بنشینند تا چند نفر لباس شخصی به دستور دادستان مرتضوی زنگ بزنند و آنها را دست بند بدست ببرند.

جمله روزا لوکزامبورگ انقلابی فرهیخته و آزاده جنبش کارگری آلمان را بگوش بگیرید!

«آنکه تا نیمه می‌کند، تنها گور خود را می‌کند.»

ایران هرگز نخواهد مرد
وین، ۱۷ ژوئن ۲۰۰۹



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024