ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 06.04.2021, 12:02

بازداشت یک شهروند به دلیل انتشار ویدیویی از یک مرغداری در نیکشهر


براساس اعلام پلیس فتای سیستان و بلوچستان، یک شهروند به دلیل انتشار ویدیویی در خصوص هجوم تعدادی از شهروندان به یک مرغداری در فضای مجازی، بازداشت شده است. پلیس این ویدیو را «جعلی و غیر واقعی» دانسته است.

به گزارش تسنیم، «حسن کیخا»، رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه ۱۷فروردین۱۴۰۰ با اشاره به اینکه این شهروند توسط پلیس فتای شهرستان نیکشهر بازداشت شده، گفت که اتهام او «تشویش اذهان عمومی» است.

بر اساس این گزارش بازداشت این شهروند با هماهنگی با دادستانی شهرستان نیکشهر صورت گرفته و متهم به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان گفت که این اقدام به منظور «ارتقاء امنیت روانی جامعه» صورت گرفته است.

در پی انتشار این ویدیو طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی، «حبیب رئیسی»، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر روز شنبه ۱۴فروردین۱۴۰۰، با تایید «بی‌نظمی» در صف فروش مرغ، هرگونه سرقت مرغ از این واحد صنفی را رد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر در خصوص این ویدیو توضیح داد: «در واقع در لحظات فیلمبرداری مردم در حال دریافت مرغ خریداری شده هستند؛ اما صف به هم ریخته و به همین دلیل صدای کسی را نیز می‌شنوید که در فیلم به طور واضح می‌گوید  “در را ببندید” که قصد دارد مردم بیشتری برای خرید وارد فروشگاه مرغ نشوند تا بی‌نظمی مدیریت شود.»