ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 06.04.2021, 9:34

جزئیات جدید از نحوه کشته‌شدن دو محیط‌بان زنجانی


بنا به گفته فرمانده یگاه حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، دو محیط‌بان زنجان با تیر جنگی کشته شدند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به جزئیات کشته شدن دو محیط‌بان زنجانی با بیان اینکه روز گذشته (۱۶ فروردین‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ دو محیط‌بان در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک می‌شوند که اقدام به تعقیب این افراد که در حال شکار غیرمجاز بودند، می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعقیب و گریز ادامه داشته و سرنشینان خودروی نیسان، خودرو را به سمت جاده زنجان به قزوین هدایت می‌کنند که در این شرایط نیروهای محیط‌زیست از طریق تماس با تلفن ‌همراه و بی‌سیم مراتب را به مسئولان امر گزارش می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در ادامه تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان غیرمجاز وارد مسیر فرعی شده و تعقیب یک ساعت ادامه داشته که از ساعت ۱۹:۳۰ ارتباط محیط‌بانان با مرکز قطع می‌شود که بلافاصله نیروها وارد عمل می‌شوند که با تاریک شدن هوا جست‌وجوها به نتیجه نمی‌رسد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه صبح امروز (۱۷ فروردین‌ماه) و با تلاش نیروها پیکر دو محیط‌بان در کنار خودروی خود پیدا شد که متاسفانه شکارچیان، آن‌ها را با تیر جنگی به شهادت رساندند که در این رابطه پرونده تشکیل شده و موارد در حال بررسی است.

دستگیری یک نفر

فرمانده انتظامی استان زنجان، از دستگیری یکی از مظنونان حادثه کشته شدن دو محیط‌بان زنجانی خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه بامداد امروز (۱۷ فروردین‌ماه)  پس از حادثه بلافاصله تیمی برای بررسی موضوع و شناسایی افراد دخیل در ماجرا وارد عمل شد.

وی تصریح‌ کرد: در این رابطه یک مظنون تاکنون بازداشت شده است و تحقیقات برای دستگیری افراد دیگر در حال انجام بوده و اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد، افزود: پلیس تا حصول نتیجه با جدیت موارد را بررسی می‌کند و قطعاً با متخلفان برابر قانون به ‌شدت برخورد خواهد کرد.